سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که خود رأى گردید به هلاکت رسید ، و هر که با مردمان رأى بر انداخت خود را در خرد آنان شریک ساخت . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: با گذشت چند روز از سفر محمود احمدی نژاد به ایتالیا، این سفر همچنان در کانون توجه رسانه های منطقه ای و بین المللی قرار دارد.


    به گزارش عصر ایران روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی جزئیات تازه ای از سفر رییس جمهور ایران به شهر رم برای شرکت در نشست سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) را منتشر کرد.

    این روزنامه مدعی شد: "تنها یک سیاستمدار در طول سفر احمدی نژاد به رم با وی دیدار کرد."

    به ادعای الشرق الاوسط، "روبرتو فیوری"، رهبر یکی از تشکیلات جدید و کوچک مخالف دولت، تنها سیاستمداری بود که با آقای احمدی نژاد دیدار کرد.

    پیش از این رسانه ها گزارش دادند: "شخصیت های ایتالیایی از جمله پاپ بندیکت شانزدهم رهبر کاتولیک های جهان و سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا از دیدار با احمدی نژاد خودداری کردند."

    الشرق الاوسط همچنین در بخش دیگری از گزارش خود اظهارات احمدی نژاد علیه اسرائیل در نشست فائو را منعکس کرد و نوشت: "دولت ایتالیا از سفر احمدی نژاد به رم در عذاب به سر می برد به نحوی که هر یک از وزیران دولت به نحوی عصبانیت خود از این موضوع به ویژه اظهارات ضد اسرائیلی احمدی نژاد را نشان می دادند."

    روبرتو مارونی، وزیر کشور ایتالیا یکی از این افراد بود که در واکنش به حملات تازه لفظی احمدی نژاد علیه اسرائیل گفت: "اظهارات احمدی نژاد خون را در رگ ها منجمد کرد و نگرانی دموکراسی های غربی را برانگیخت."
     
    این در حالی است که ماسیمو دالیما وزیر خارجه چپ گرای سابق ایتالیا نیز گفت: "سخنان احمدی نژاد توجیه کننده مواضع رسمی طرف هایی است که نمی خواهند با وی دیدار کنند."

    الشرق الاوسط نوشت: "با این حال رییس جمهور ایران ظاهرا به این مسائل اهمیت چندانی نداد و همچنان نیروهای شیطانی را مورد حمله خود قرار داد."

     دفتر ریاست جمهوری: احمدی نژاد به ضیافت نخست وزیر ایتالیا دعوت شده بود
    در همین حال دفتر ریاست جمهوری در نامه ای خطاب به  روزنامه اعتماد ارزیابی خود را از سفر احمدی نژاد به ایتالیا موفق اعلام کرد.
      دفتر ریاست جمهوری درباره سفر محمود احمدی نژاد به رم پایتخت ایتالیا نوشت:
    1- سفر دکتر احمدی نژاد به رم برای حضور در اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بنا به دعوت رسمی مدیرکل فائو صورت گرفته است. همچنان که هیچ گاه دولت های میزبان مراکز زیرمجموعه سازمان ملل دخالتی در موضوع دعوت از اعضا برای شرکت در گردهمایی ها و... نداشته و ندارند، دولت ایتالیا هم به عنوان کشور میزبان این اجلاس، از سران هیچ کشوری برای حضور در اجلاس فائو دعوتی به عمل نیاورده و تشریفات مترتب بر دعوت را نیز همچون استقبال رسمی، انجام نداده است.
    2- در پیش از سفر رئیس محترم جمهور به اجلاس فائو و همچنین حین برگزاری این اجلاس، هیچ برنامه ریزی برای ملاقات ایشان با مقام های ایتالیایی یا پاپ انجام نشده بود. این موضوع پیش از برگزاری اجلاس نیز از سوی سخنگوی محترم دولت اعلام شد اما اینکه در برخی رسانه ها به نوعی فضاسازی شود که «سفر دکتر احمدی نژاد با استقبال سرد مقام های ایتالیایی مواجه شده و دیدارهایی نیز از سوی دو طرف یا با پاپ برگزار نشده است و...»، نوعی فرافکنی و جنگ روانی محسوب می شود که مغایر با منافع ملی ایرانیان است و همچنین همسویی با جریان سازی رسانه های صهیونیستی خارج از کشور قلمداد می شود.
    3- از رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران برای حضور در ضیافت شام نخست وزیر ایتالیا و دبیرکل سازمان ملل دعوت شده بود اما ایشان به دلیل همزمانی آن با برنامه ملاقات با جمعی از ایرانیان مقیم ایتالیا، ترجیح دادند در برنامه ضیافت شرکت نکنند.
    4- سفر رئیس محترم جمهور به اجلاس فائو در ایتالیا که با برنامه ریزی اولیه و در مجموع به مدت 25 ساعت به طول کشید، بحق یکی از پربارترین سفرهای خارجی ایشان به شمار می رود که از ده روز پیش از سفر، با جنجال محافل سیاسی و رسانه یی نزدیک به رژیم صهیونیستی مواجه شد. دکتر احمدی نژاد در اجلاس فائو هشت پیشنهاد اصولی را برای تامین امنیت غذایی در دنیا مطرح نمود که سران کشورها و خبرنگاران حاضر در اجلاس از آن استقبال کردند. ایشان در حاشیه اجلاس فائو همچنین مذاکرات جدی با نخست وزیر ژاپن، دبیرکل سازمان ملل، معاون رئیس جمهور کوبا و مدیرکل فائو داشت.

    رئیس محترم جمهور در ادامه این سفر نیز در جمع بیش از 300 خبرنگار خارجی، مواضع جمهوری اسلامی ایران را ترسیم کرد و به سوالات آنان پاسخ گفت. دکتر احمدی نژاد البته مصاحبه یی اختصاصی با خبرنگاران سه شبکه دولتی ایتالیا و روزنامه لارپوبلیکا داشت. رئیس جمهور در شامگاه سه شنبه هم با تجار و صاحبان صنایع ایتالیا دیدار کرد.
    ملاقات با جمعی از ایرانیان مقیم نیز آخرین برنامه ایشان بود. به راستی، از نظر افکار عمومی چنین سفر موفقیت آمیزی با برنامه های فشرده و تاثیرگذار، می تواند محملی برای تحرکات ضد منافع ملی برخی مطبوعات شود؟، پاسخ روشن است...

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 10:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    رییس دفتر جریان شناسی تاریخ معاصرگفت: در مجلس ختم یک خادم قرآنی که روز گذشته به طور اتفاقی با آقای محتشمی روبه رو شدم، پیشنهاد گفتگو و مناظره دوستانه ای را به وی دادم که با آن مخالفت کرد.

     

    حجت الاسلام حمید رسایی در گفتگو با رجانیوز اظهار داشت: بنده به عنوان نویسنده کتاب "بازی ترور" که در آن تهاجم تریبون های تجدید نظرطلب به آیت الله مصباح را مورد ارزیابی ونقد قرار داده و همچنین در کتاب مصباح دوستان به عنوان ناظر عالی نقش داشتم، آمادگی خود را برای مناظره با آقای محتشمی و هرکس دیگری که با وی درباره آیت الله مصباح هم نظر است، اعلام می کنم.

     

    وی فقدان پشتوانه علمی و منطقی را از جمله دلایل فرار توهین کنندگان به آیت الله مصباح از مناظره ذکر کرد و افزود: آقای محتشمی در پاسخ به پیشنهاد مناظره گفت: شما حرف های مرا نمی پذیرید و سخن گفتن با شما فایده ای ندارد.

     

    این نماینده مجلس در ادامه به گفتگوی کوتاه خود با محتشمی اشاره کرد و گفت: در این گفتگو از آقای محتشمی خواستم علت اینگونه سخن گفتن در مورد آیت الله مصباح را بگوید که وی ادعا کرد همه کسانی که در شکل گیری انقلاب سابقه داشته اند، می دانند که مصباح هیچ کاری برای انقلاب نکرده است.

     

    رسایی ادامه داد: به وی عرض کردم شخصیت هایی مانند رهبر انقلاب و یا آقای رحیمیان مگر در انقلاب سابقه ای نداشته اند که این گونه از آیت الله مصباح تعریف و تمجید می کنند که وی به جای پاسخگویی ضمن توهین به آقای رحیمیان این یار دیرین و عضو شاخص دفتر امام(ره)، ایشان را متهم به بی سوادی و کم اطلاعی کرد.

     

    وی ادامه داد: محتشمی پور مهمترین دلیل جواز اهانت به آیت الله مصباح را دعوت کشورهای اروپایی از ایشان برای سخنرانی می دانست و می گفت این دعوت ها نشان دهنده حمایت غرب و امریکا از تفکرات آقای مصباح است!

     

    رسایی همچنین اظهار داشت: به آقای محتشمی گفتم این دعوت ها از سوی مجامع اسلامی و علمی صورت گرفته نه نهاد های حکومتی. علاوه بر آن اگر مدعای شما را بپذیریم پس تفکر آقای خاتمی هم تفکری است که مورد قبول کشورهای غربی و امریکاست چراکه از ایشان هم بارها توسط مراکز رسمی غرب دعوت به عمل آمده است که تنها پاسخ آقای محتشمی پور این بود که مگر ما آقای خاتمی را قبول داریم؟!

     

    وی با بیان اینکه محتشمی در پاسخ به این سؤال که چرا در دوره دوم خرداد نسبت به زیر سؤال بردن مبانی امام(ره) سکوت کردید، گفت: ما در آن زمان هم مواضعی داشتیم. من به ایشان عرض کردم چرا هیچ کدام از آن مواضع را با این عطش و حرارت که علیه آیت الله مصباح سخن گفتید، مطرح نکردید؟


     
    رسایی در ادامه گفت: آقای محتشمی از جمله اتهامات آیت الله مصباح را طرفداری رادیو های بیگانه از مواضع ایشان ذکر کرد و در پاسخ به این درخواست که نمونه هایی از آن را بیان کنید، گفت این موارد روشن است، شما بگردید پیدا می کنید!

     

    وی ادامه داد: از آقای محتشمی سؤال کردم آیا هر جریان، فرقه و فردی که رسانه های غربی از آن حمایت کرده اند، باطل است که ایشان گفت یقیناً اینگونه است که به ایشان گفتم با این تفاسیر حمایت های مکرر رسانه های غربی و سردمداران آمریکا از اصلاح طلبان حاکی از بطلان تفکر اصلاح طلبان است که آقای محتشمی پور با بیان اینکه به طور قطع آنها هم باطلند، سخن بنده را تأیید کرد.

     

    رسایی در ادامه اظهار داشت: آقای محتشمی همچنین ادعا کرد "آقای مصباح در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خود گفته اند که دانشجویان دین ندارند و کسی که این حرف را بزند من کمترین احترامی برای او قائل نیستم" من در پاسخ به آقای محتشمی به خاطره دیدار خود با مرحوم توسلی پس از تحصن طلاب قم اشاره کردم که در آن دیدار مرحوم آقای توسلی همان ابتدای جلسه بخشی از سخنان امام(ره) را که فرموده بودند تحصن حرام است و کسی حق ندارد، تحصن کند، با توپ و تشر برای ما خواندند. به ایشان گفتم با قبول اینکه تحصن حرام است، چرا شما در 18 تیر وقتی عده ای آمدند و به اسم دانشجو تحصن کردند و کار را به آنجا کشاندند که تمام ارکان نظام را زیر سئوال بردند، نرفتید برای آنها این جملات را بخوانید و این کار را متوقف کنید؟ مرحوم توسلی در جواب گفتند شما طلبه اید و سرتان می شود، دانشجوها که دین ندارند. آقای محتشمی پور با سکوت خود در قبال نقل این خاطره پاسخ من را دادند.

     

    رسایی از دیگر انتقادات محتشمی پور به آیت الله مصباح را عدم حضور ایشان در جبهه عنوان کرد و ادامه داد: به وی گفتم اولاً که ایشان و فرزندانشان سابقه حضور در جبهه را دارند اما بر فرض هم که اینطور نبود، آیا آقای خاتمی سابقه حضور در جبهه دارند؟ که پاسخ داد من خاتمی را قبول ندارم.

     

    وی در پایان با تأکید بر اینکه آقایان به این خاطر که استدلالی  ندارند به توهین روی آورده اند، گفت: اگر بخواهیم فرقه مصباحیه را بنا بر مشی و روش آیت الله مصباح تعریف کنیم، باید بگوییم که فرقه مصباحیه یعنی فرقه تکلیف گرایی که این مطلب را آیت الله مصباح در زمانی که کرسی های عالی تدریس فلسفه در دانشگاه های معتبر دنیا را در اختیار داشتند و آنها را رها کرده بودند، مطرح کرده و گفتند که من یک آخوند دوره گرد شدم، به شهر و روستا می روم و سخنرانی می کنم، چون تکلیفم این است.

     

     


    منبع:پایگاه اطلاع رسانی رجا



    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 10:25 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: یک روانپزشک، مقدار اندک اضطراب در امتحانات را سبب افزایش تمرکز و دقت حواس در فرد دانست و توصیه کرد:‌ تغذیه مناسب به ویژه خوردن صبحانه، اضطراب امتحان را کاهش مى‌دهد

    دکتر امیررضا چمنى با بیان این مطلب افزود: ‌اضطراب یک هیجان ناخوشایند است که در فرد ایجاد دلشوره و نگرانى مبهم و بدون علت مشخص مى‌کند. زمانى استرس در کنکور و امتحانات طبیعى محسوب مى شود که شدت آن متناسب با شرایط امتحانات باشد؛ چرا که این امر خود جنبه مثبت داشته و سبب افزایش تمرکز دقت حواس، کارائى و عملکرد شخص مى‌شود.

    در صورتى که دامنه اضطراب زیاد و شدت آن نامتناسب باشد فلج کننده بوده و باعث مختل شدن عملکرد فرد مى‌شود. وى استفراغ، دل درد، تکرر ادرار، تنگى نفس، تپش قلب، بى قراری، بیخوابی، بى‌اشتهایى و لرزش را از علائم جسمانى اضطراب در کنکور و امتحانات برشمرد و درباره علل بروز اضطراب امتحانات تصریح کرد: انتظارات نامعقول و نامناسب والدین و اولیاء‌ مدارس، ترس از شکست در امتحان و نگرانى از نتیجه امتحانات و تطابق دادن عامل موفقیت و ارزشمندى فرد با نتیجه آزمون از علل بروز استرس و اضطراب در امتحانات است. این روانپزشک افزود: گاهى مشاهده مى‌شود منبع عزت نفس و ارزشمندى شخص، موقعیت فرد در امتحان و کنکور قرار مى گیرد بنابراین اگر تنها منبع عزت‌نفس شخص نتیجه کنکور باشد بار روانى شدیدى بر فرد گذاشته و در نهایت عدم نتیجه‌گیرى در کنکور یا امتحان باعث کاهش عزت نفس فرد مى شود. وى چهارمین علت بروز اضطراب امتحان را افکار ناکارآمد و ناخوشایند و آزار دهنده در رابطه با نتایج آزمون دانست و افزود: افکار ناکارآمد از قبیل "من نمى توانم"، "من شکست خواهم خورد"، "چیزى در حافظه ام نمى ماند"، "اگر نتیجه نگیرم و غیره" مى‌تواند استرس را در فرد افزایش دهد.

    دکتر چمنى با اشاره به راهکارهاى مقابله با اضطراب در کنکور یادآور شد: پذیرش اضطراب در هر آزمون، هدف گذارى مناسب و انتظارات معقول و متناسب با ظرفیت فرد، ‌برنامه‌ریزى منظم، تنظیم ساعت مطالعه و اختصاص زمان‌هایى براى استراحت، ورزش و تماشاى تلویزیون جهت افزایش تمرکز فرد از جمله مواردى است که فرد باید توجه خاصى به آن مبذول دارد. این متخصص اعصاب و روان، خواب مناسب و کافى را از دیگر موارد کاهش اضطراب در امتحانات دانست و تاکید کرد: خواب مناسب بخصوص شب قبل از امتحان و همچنین خوردن صبحانه مى‌تواند استرس را کاهش دهد. وى با بیان اینکه فرد باید بیشتر بر روى تلاش و کوشش خود متمرکز باشد نه نتایج احتمالى امتحان، توصیه کرد:‌ جایگزین کردن افکار مثبت و خوشایند مانند من تلاش و مطالعه کافى داشته ام، قبلا موفق بوده ام به جاى افکار منفى و یاس آور تاثیرات به سزایى در موفقیت فرد در امتحان دارد.

    دکتر چمنى با اشاره به این که توکل به خدا مى‌تواند آرامش شگفت‌انگیزى به فرد دهد، خاطرنشان کرد: نقش والدین در ایجاد یک محیط آرام و به دور از تنش، پرهیز از مقایسه فرزند خود با دیگر فرزندان در موفقیت تحصیلى و عدم انتقال اضطراب والدین به فرزندان از دیگر مواردى است که باید توجه خاصى به آن صورت گیرد. این روانپزشک در پایان با بیان این که افراد باید قبل از شروع امتحان، سرجلسه حضور یابند، خاطرنشان کرد:‌ افراد باید با مرور و اختصاص وقت مناسب به سوالات، تمرکز روى سوالات نه پیامدهاى احتمالی، نتایج آزمون و استراحت در بین سوالات، اضطراب خود را کاهش دهند.‌
     

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 10:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: میان مصرف دخانیات و ضعف حافظه و همچنین بروز برخی بیماری های روانی ارتباط وجود دارد.

    واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه : پژوهشگران فرانسوی با بررسی اطلاعات پزشکی مربوط به 10 هزار و 380 کارمند انگلیسی 35 تا 55 سال افراد سیگاری را شناسایی کردند.

    شدند و در سال های هزار و نهصد و نود و هفت تا نود و نه، توانایی های ذهنی آنان از جمله قدرت حافظه، قدرت استدلال، دایره لغات و مهارت های کلامی انان مورد ارزیابی قرار گرفت.

    کسانی که از ابتدای تحقیق، دخانیات مصرف می کردند، به طور متوسط 17 سال زنده ماندند و عمرشان به مرحله آخر این تحقیق نرسید.

    به هر حال این افراد در میان جامعه آماری خود، جزو 20 درصدی بودند که بدترین نتایج را نشان دادند.

    کسانی که در طول مراحل این تحقیق سیگار را ترک کردند، شاهد بهبود تدریجی روشهای زندگی شدند. مصرف حداقل مشروبات الکلی، اقدام به ورزشهای بدنی، مصرف میوه و سبزیها از عادات خوبی است که در میان آنان به چشم می خورد.

    بر اساس نتایج این تحقیق، از دست دادن توانایی های ذهنی مانند ضعف حافظه و قدرت استدلال منطقی از جمله زیانهایی است که مصرف دخانیات به دنبال دارد.
     

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 10:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: یک متخصص برجسته مغز و اعصاب هشدار که سرویس‌های نظامی و اطلاعاتی به زودی قادر خواهند بود تا با MRI و تکنیک‌های کامپیوتری خواندن ذهن افراد وارد حریم خصوصی فکری انسان‌ها شون

    به گزارش فارس به نقل از دیلی تلگراف، دانشمندان با استفاده از دستگاه‌های MRI عادی که در بیمارستان‌ها مورد استفاده است موفق به شناسایی دروغگویی، نژادپرستی و حتی عکسی را که شخصی در ذهنش مجسم کرده شدند که این امکان را در اختیار انسان قرار می‌دهد تا رؤیاها و یا ذهن افراد دیگر را ببیند.

    پروفسور "گرنیت ریس" از اساتید دانشگاه کالج لندن در فستیوال علمی "کلتنهام" اظهار کرد که اگرچه رازهای بیماران بیمارستانی و داوطلبان انجام این آزمایشات کاملاً محفوظ است اما بحث کنونی بر این محور است که آیا کارفرمایان اجازه استفاده از این روش برای رمز گشایی مغز و بررسی عملکرد شغلی را دارند یا خیر؟

    احتمال دیگری که با انجام این تحقیقات و بررسی نحوه دستیابی مغز به خاطرات و سایر اطلاعات به وجود آمده استفاده سرویس‌های اطلاعاتی از این تکنولوژی است که مغز یک متهم را بر خلاف میلش مورد بررسی و بازجویی قرار می‌دهد.

    این روش همچنین برای افشای پیشداوری‌های ناخودآگاه کاربرد دارد که بر اساس آن نادرستی ادعای فردی مبنی بر نژادپرست نبودن میتواند اثبات شود. به این ترتیب اگر در زمان نشان دادن عکس یک سیاهپوست به وی سلول‌های بادامی شکل مغز مرتبط با نفرت واکنش نشان دهند احتمال ارتکاب جرایم سنگین از طرف وی افزایش می‌یابد.

    پروفسور "ریس" اعلام کرد که البته این مسئله هنوز هم در سطوح بسیار اولیه است و دستگاه‌های کنونی تنها با کمک شناسایی تغییرات کوچک جریان خون در مغز موفق به شناسایی این اوضاع می‌شوند که آن هم در طول ساعت‌ها قرار داشتن در دستگاه میسر می‌شود.

    وی گفت:"ما به یک دستگاه دروغ سنج چند منظوره نیاز داریم که برای همه مردم مناسب باشد. مغز انسان‌ها با یکدیگر تفاوت دارد و فرآیند دروغ گفتن هم روش‌ها و شکل‌های متفاوتی دارد."

    وی درباره چالش‌های این تکنولوژی برای حریم خصوصی افراد در آینده هشدار داد.
    وی همچنین اظهار کرد که امکان دارد این تکنولوژی در آینده از راه دور هم قابل استفاده باشد.

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 10:12 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 8
    بازدید دیروز: 33
    کل بازدید :112507

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©