سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر در کسى خصلتى شگفت دیدید ، همانند آن را انتظار برید چه طبیعت او وى را بر انگیزاند دیگر بار ، بر کردن چنان کار . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • رییس دفتر جریان شناسی تاریخ معاصرگفت: در مجلس ختم یک خادم قرآنی که روز گذشته به طور اتفاقی با آقای محتشمی روبه رو شدم، پیشنهاد گفتگو و مناظره دوستانه ای را به وی دادم که با آن مخالفت کرد.

     

    حجت الاسلام حمید رسایی در گفتگو با رجانیوز اظهار داشت: بنده به عنوان نویسنده کتاب "بازی ترور" که در آن تهاجم تریبون های تجدید نظرطلب به آیت الله مصباح را مورد ارزیابی ونقد قرار داده و همچنین در کتاب مصباح دوستان به عنوان ناظر عالی نقش داشتم، آمادگی خود را برای مناظره با آقای محتشمی و هرکس دیگری که با وی درباره آیت الله مصباح هم نظر است، اعلام می کنم.

     

    وی فقدان پشتوانه علمی و منطقی را از جمله دلایل فرار توهین کنندگان به آیت الله مصباح از مناظره ذکر کرد و افزود: آقای محتشمی در پاسخ به پیشنهاد مناظره گفت: شما حرف های مرا نمی پذیرید و سخن گفتن با شما فایده ای ندارد.

     

    این نماینده مجلس در ادامه به گفتگوی کوتاه خود با محتشمی اشاره کرد و گفت: در این گفتگو از آقای محتشمی خواستم علت اینگونه سخن گفتن در مورد آیت الله مصباح را بگوید که وی ادعا کرد همه کسانی که در شکل گیری انقلاب سابقه داشته اند، می دانند که مصباح هیچ کاری برای انقلاب نکرده است.

     

    رسایی ادامه داد: به وی عرض کردم شخصیت هایی مانند رهبر انقلاب و یا آقای رحیمیان مگر در انقلاب سابقه ای نداشته اند که این گونه از آیت الله مصباح تعریف و تمجید می کنند که وی به جای پاسخگویی ضمن توهین به آقای رحیمیان این یار دیرین و عضو شاخص دفتر امام(ره)، ایشان را متهم به بی سوادی و کم اطلاعی کرد.

     

    وی ادامه داد: محتشمی پور مهمترین دلیل جواز اهانت به آیت الله مصباح را دعوت کشورهای اروپایی از ایشان برای سخنرانی می دانست و می گفت این دعوت ها نشان دهنده حمایت غرب و امریکا از تفکرات آقای مصباح است!

     

    رسایی همچنین اظهار داشت: به آقای محتشمی گفتم این دعوت ها از سوی مجامع اسلامی و علمی صورت گرفته نه نهاد های حکومتی. علاوه بر آن اگر مدعای شما را بپذیریم پس تفکر آقای خاتمی هم تفکری است که مورد قبول کشورهای غربی و امریکاست چراکه از ایشان هم بارها توسط مراکز رسمی غرب دعوت به عمل آمده است که تنها پاسخ آقای محتشمی پور این بود که مگر ما آقای خاتمی را قبول داریم؟!

     

    وی با بیان اینکه محتشمی در پاسخ به این سؤال که چرا در دوره دوم خرداد نسبت به زیر سؤال بردن مبانی امام(ره) سکوت کردید، گفت: ما در آن زمان هم مواضعی داشتیم. من به ایشان عرض کردم چرا هیچ کدام از آن مواضع را با این عطش و حرارت که علیه آیت الله مصباح سخن گفتید، مطرح نکردید؟


     
    رسایی در ادامه گفت: آقای محتشمی از جمله اتهامات آیت الله مصباح را طرفداری رادیو های بیگانه از مواضع ایشان ذکر کرد و در پاسخ به این درخواست که نمونه هایی از آن را بیان کنید، گفت این موارد روشن است، شما بگردید پیدا می کنید!

     

    وی ادامه داد: از آقای محتشمی سؤال کردم آیا هر جریان، فرقه و فردی که رسانه های غربی از آن حمایت کرده اند، باطل است که ایشان گفت یقیناً اینگونه است که به ایشان گفتم با این تفاسیر حمایت های مکرر رسانه های غربی و سردمداران آمریکا از اصلاح طلبان حاکی از بطلان تفکر اصلاح طلبان است که آقای محتشمی پور با بیان اینکه به طور قطع آنها هم باطلند، سخن بنده را تأیید کرد.

     

    رسایی در ادامه اظهار داشت: آقای محتشمی همچنین ادعا کرد "آقای مصباح در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه خود گفته اند که دانشجویان دین ندارند و کسی که این حرف را بزند من کمترین احترامی برای او قائل نیستم" من در پاسخ به آقای محتشمی به خاطره دیدار خود با مرحوم توسلی پس از تحصن طلاب قم اشاره کردم که در آن دیدار مرحوم آقای توسلی همان ابتدای جلسه بخشی از سخنان امام(ره) را که فرموده بودند تحصن حرام است و کسی حق ندارد، تحصن کند، با توپ و تشر برای ما خواندند. به ایشان گفتم با قبول اینکه تحصن حرام است، چرا شما در 18 تیر وقتی عده ای آمدند و به اسم دانشجو تحصن کردند و کار را به آنجا کشاندند که تمام ارکان نظام را زیر سئوال بردند، نرفتید برای آنها این جملات را بخوانید و این کار را متوقف کنید؟ مرحوم توسلی در جواب گفتند شما طلبه اید و سرتان می شود، دانشجوها که دین ندارند. آقای محتشمی پور با سکوت خود در قبال نقل این خاطره پاسخ من را دادند.

     

    رسایی از دیگر انتقادات محتشمی پور به آیت الله مصباح را عدم حضور ایشان در جبهه عنوان کرد و ادامه داد: به وی گفتم اولاً که ایشان و فرزندانشان سابقه حضور در جبهه را دارند اما بر فرض هم که اینطور نبود، آیا آقای خاتمی سابقه حضور در جبهه دارند؟ که پاسخ داد من خاتمی را قبول ندارم.

     

    وی در پایان با تأکید بر اینکه آقایان به این خاطر که استدلالی  ندارند به توهین روی آورده اند، گفت: اگر بخواهیم فرقه مصباحیه را بنا بر مشی و روش آیت الله مصباح تعریف کنیم، باید بگوییم که فرقه مصباحیه یعنی فرقه تکلیف گرایی که این مطلب را آیت الله مصباح در زمانی که کرسی های عالی تدریس فلسفه در دانشگاه های معتبر دنیا را در اختیار داشتند و آنها را رها کرده بودند، مطرح کرده و گفتند که من یک آخوند دوره گرد شدم، به شهر و روستا می روم و سخنرانی می کنم، چون تکلیفم این است.

     

     


    منبع:پایگاه اطلاع رسانی رجا



    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 10:25 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 50
    بازدید دیروز: 172
    کل بازدید :112760

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©