سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به پیامبران ، داناترین آنان است بدانچه آورده‏اند . [ سپس برخواند : ] « همانا نزدیکترین مردم به ابراهیم آنانند که پیرو او گردیدند و این پیامبر و کسانى که گرویدند . » [ سپس فرمود : ] دوست محمد ( ص ) کسى است که خدا را اطاعت کند هرچند نسبش به محمد ( ص ) نرسد ، و دشمن محمد ( ص ) کسى است که خدا را نافرمانى کند هرچند خویشاوند نزدیک محمد ( ص ) بود . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: حسین شریعتمداری طی یادداشتی در کیهان امروز نوشت:اعلام شده است که تصمیم درباره توقیف خبرگزاری فارس با نظر موافق اکثریت اعضای این هیئت هفت نفره اتخاذ شده است اما چگونه؟! زیرا جلسه این هیئت از حدود 4ماه قبل تاکنون تشکیل نشده است بنابراین تصمیم یاد شده نمی تواند در نشست این هیئت اتخاذ شده باشد!

    این روزها ماجرای توقیف سه روزه خبرگزاری فارس که از سوی هیئت نظارت بر خبرگزاری ها صورت گرفت واکنش های متفاوتی را در محافل سیاسی و مخصوصاً جامعه رسانه ای کشور به دنبال داشته است و این اظهارنظرهای مثبت و منفی همچنان ادامه دارد.

    خبر استعفای دکتر مظاهری رئیس بانک مرکزی که روی خروجی خبرگزاری فارس رفته و علت توقیف سه روزه آن بوده است، نه فقط خبری غیرواقعی بود و از این روی خبرگزاری فارس مرتکب یک خطای رسانه ای از نوع تشویش اذهان عمومی شده است، بلکه انتشار این خبر کذب در شرایط کنونی و با توجه به برخی تغییرات قبلی در کابینه می توانست علاوه بر ایجاد فضای نامطلوب علیه دولت، در میان دولتمردان و اعضای کابینه نیز تشویش آفرین باشد که اینگونه هم بود و مطابق برخی شنیده های موثق تصوری نامطلوب در ذهن دکتر مظاهری پدید آورده و گلایه ایشان از رئیس دولت را در پی داشته است با این گمان که تغییراتی در جریان است و این تصمیم قبل از آن که با وی در میان گذاشته شود به رسانه ها کشیده شده است.

    بنابراین دامنه این تخلف مطبوعاتی فراتر از یک تخلف عادی و خطای رسانه ای بوده و مطابق قانون مطبوعات پی گیری ماجرا و درخواست برخورد با خبرگزاری فارس حق طبیعی و قانونی دولت بود. اما، این که تخلف یادشده مستوجب چه جریمه ای است؟ نکته مورد نظر این نوشته نیست. بلکه درباره گردش کار و چگونگی طی مراحل قانونی منجر به توقیف 3روزه خبرگزاری فارس پرسش ها و ابهاماتی هست که اگر مراجع ذیربط درباره آن توضیح قانع کننده ای نداشته و معلوم شود که راه قانونی لازم را طی نکرده اند، بیم آن می رود که این رویه غیرقانونی به یک روال تبدیل شود و به جامعه رسانه ای کشور اعم از مطبوعات و خبرگزاری ها آسیب جدی وارد کند.

    اصلی ترین ایراد و ابهامی که در این زمینه وجود دارد، مرجع قانونی تصمیم گیرنده برای توقیف 3روزه خبرگزاری فارس است. مطابق مصوبه دولت تصمیم دراین باره بر عهده «هیئت نظارت بر خبرگزاری های غیردولتی است» و اعلام شده است که تصمیم درباره توقیف خبرگزاری فارس با نظر موافق اکثریت اعضای این هیئت هفت نفره اتخاذ شده است اما چگونه؟! زیرا جلسه این هیئت از حدود 4ماه قبل تاکنون تشکیل نشده است بنابراین تصمیم یاد شده نمی تواند در نشست این هیئت اتخاذ شده باشد!

    اما مسئولان مربوطه می گویند به طور شفاهی و با تماس تلفنی نظر موافق اکثریت اعضای هیئت هفت نفره را کسب کرده اند! و ابهام قانونی دقیقاً در همین نقطه است. چرا که، تصمیم های این هیئت نظارت مانند هر هیئت نظارتی دیگر بایستی بعد از اعلام قبلی دستور جلسه به اعضای هیئت، طرح موضوع در جلسه حضوری و بحث و بررسی و چالش میان نظرات موافق و مخالف اتخاذ شود و اساساً فلسفه تشکیل هیئت های نظارتی، انجام همین بحث ها و بررسی هاست تا نظرنهایی بعد از تبادل آراء و ارزیابی دقیق موضوع به یک تصمیم منجر شود بنابراین وقتی از اعضای هیئت به طور جداگانه و با تماس تلفنی و یا هر طریق شفاهی دیگر نظرخواهی می شود بدیهی است که روال قانونی طی نشده است و نظرنهایی را نمی توان نظر اکثریت اعضاء هیئت تلقی کرد چه رسد به آن که این نظر شفاهی به یک تصمیم تبدیل شده و به اجرا نیز درآید، چرا که در این حالت اولا؛ دستور جلسه از قبل اعلام نشده ثانیاً؛ به اعضای هیئت فرصت قبلی برای بررسی موضوع داده نشده، ثالثاً؛ کمترین بحث و تبادل نظر جمعی که لازمه و فلسفه اصلی تشکیل اینگونه هیئت های نظارتی است، صورت نپذیرفته و در یک کلام، نظر شخص تماس گیرنده با اعضای هیئت ملاک تصمیم بوده است، نه نظرجمعی هیئت با حداکثر آراء و از کجا معلوم که اگر جلسه هیئت به روال قانونی و با حضور اعضا تشکیل می گردید در پی بحث و بررسی و تبادل نظر آنها، تصمیم دیگری -چه خفیف تر و چه شدیدتر- اتخاذ می شد!

    بدیهی است که اگر قرار بود نظر اعضای یک هیئت به طور شفاهی و تلفنی و جدای از هم گرفته شود دیگر کمترین نیازی به تشکیل هیئت نبود.


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: شبکه خبری سی ان ان در گزارشی به بررسی اینده سیاسی بیل کلینتون رئیس جمهور سابق امریکا پس از شکست همسرش در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور پرداخت.
    این شبکه گفت اکنون با شکست هیلاری کلینتون، همسرش، وی به زندگی سابق خود بازگشته است. وی در مصاحبه با خبرنگاران گفت من به کارم در بنیادی که تاسیس کرده ام ادامه می دهم.

    سی ان ان افزود کلینتون به جای تلاش برای جلب حمایت رای دهندگان برای همسرش، دریک سخنرانی در سازمان ملل در جهت مبارزه علیه ایدز و سل تلاش می کند.

    وی در اظهاراتش گفت هدف اصلی بنیاد من، مقابله به بیماری ایدز و ویروس اچ ای وی است.

    سی ان ان افزود: اما کلینتون برای جلب حمایت رای دهندگان برای همسرش تلاش زیادی کرد. وی حتی تا اخرین انتخابات اولیه، روزانه تا شش یا هفت بار در سخنرانی های متفاوت برای جلب حمایت رای دهندگان تلاش می کرد.

    به هرحال اگر هم کلینتون در روزهای اخیر نسبت به انتخابات همسرش بسیار خوشبین بوده، مجبور شده خوش بینی خود را کنار بگذارد.

    برخی معتقدند بیل کلینتون در حمایت از همسرش هیچ حد و مرزی نمی شناخت. به هر حال به نظر می رسد زندگی عادی بیل کلینتون به دور از سیاست برایش بهتر باشد.
     

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: یک مجله آمریکایی ادعا کرد: "فعالیت 3 دیپلمات سابق ایرانی در شهر بوستون برای پیشبرد اهداف استراتژیک جمهوری اسلامی، مرکز ایالات ماساچوست را به محل استقرار سفارت خانه ایران در آمریکا تبدیل کرده است!"

    نشریه آمریکن کرانیکل در گزارشی با تشبیه بوستون به مکان سفارت خانه ایران در آمریکا مدعی شد: "سه دیپلمات سابق ایرانی تحت پوشش محقق در دانشگاه هاروارد بوستون و سایر موسسات آمریکایی فعالیت می کنند اما در واقع این افراد لابی ایران در آمریکا هستند که به تحقق اهداف استراتژیک جمهوری اسلامی ایران کمک می کنند."

    این مجله افزود: "عباس مالکی معاون وزیر خارجه ایران در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، جعفر ملاحتی دیپلمات پیشین ایران در سازمان ملل و فرهاد عطایی دیپلمات سابق، بوستون را به پایگاهی برای ماموریت خود در راستای اهداف راهبردی ایران تبدیل کرده اند.

    آمریکن کرانیکل با طرح این ادعا که مالکی در راس این گروه سه نفره قرار دارد، نوشت: "مالکی در دهه 1990 معاون وزیر خارجه ایران و تا سال 2003 مشاور رهبری و مدیر امور بین الملل مجلس خبرگان بود. وی اکنون در دانشگاه هاروارد بوستون فعالیت می کند."

    این مجله آمریکایی افزود: "مالکی در مجموعه سخنرانی و مقالات خود در تهران نحوه مقابله با آمریکا را تشریح کرده و معتقد است بهترین راه رویارویی با فشار آمریکا بر ایران با توجه به مساله هسته ای، استفاده از «دیپلماسی نرم» است."

    آمریکن کرانیکل خاطرنشان کرد: "گروه سه نفره دیپلمات های سابق ایرانی در تلاش است لابی موقت ایران در آمریکا را به یک لابی تمام وقت و گسترده تبدیل کند."

    این گزارش ادعا می کند: "تقریبا واضح است که هدف آمریکا ایجاد یک کانال ارتباطی با حکومت تهران است اما این سفارتی که اکنون در بوستون فعالیت می کند به تحقق اهداف واشنگتن کمکی نمی کند."

    آمریکن کرانیکل در پایان نوشت: "کمپین دیپلمات های سابق ایرانی در بوستون توانسته است هرگونه عکس العمل آمریکا در برابر تلاش روحانیون برای تسلط بر خاورمیانه را از کار بیاندازد.  

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/3/21::: ساعت 9:45 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 13
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :112800

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©