سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بردباری ندارد، دانشی ندارد . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • منبع آگاه نزدیک به پلیس بغداد، از کشف سرنخ‌هایی درباره عوامل ترور دیپلمات‌های ایرانی در بغداد خبر داد.

    به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، وی در گفت‌وگو با سایت عراقی «الجوار» اظهار داشت: با گذشت سه هفته از ترور چهار تن از کارکنان سفارت ایران در بغداد، سرنخ‌هایی از نقش تیم‌های ترور نزدیک به سازمان استخبارات عراق در این ترور به دست آمده است. این سازمان به رغم گذشت 5 سال از سقوط رژیم بعثی صدام، همچنان در کنترل نیروهای بعثی است.

    در ماجرای حمله به سفارت ایران در بغداد، تروریست‌ها از کشتن کارکنان این سفارتخانه بازماندند، هرچند وضعیت این افراد وخیم بوده و به سرعت به تهران انتقال داده شدند.

    در گذشته نیز تیم‌های بعثی، «جلال شرفی» دیپلمات ایرانی را ربوده و به شدت شکنجه کردند و فشار ایران باعث شد او را آزاد کنند.

    حضور وی در کنفرانس خبری و نمایش محل‌های شکنجه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و محافل حقوق بشری داشت.

    این سایت همچنین از راهبری سازمان استخبارات، دستگاه اطلاعاتی عراق توسط دوازده تن از چهره‌های بعثی زمان صدام خبر داد و افزود: هزینه این سازمان را که پیشتر از سوی سازمان سیا تأمین می‌شد، هم‌اکنون توسط دولت عراق به رهبری نوری المالکی تأمین می‌شود. این در حالی است که این سازمان تحت کنترل دولت عراق نیست و توسط سیا کنترل می‌شود.
     
    رییس این سازمان مخفی همچنان محمدالشهوانی، چهره بعثی است و مشخص نیست عناصری چون مالکی و سران شیعه دولت و پارلمان عراق که خود سالها در مبارزه با صدام از این سازمان مخوف لطمه خورده‌اند، چگونه به ادامه حیات آن تحت ریاست نزدیکان صدام رضایت داده و حتی از بودجه مردم عراق هزینه آن را هم تامین می‌کنند!
     
     
    منبع:www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/16::: ساعت 10:14 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در حالی فردا به پایان می‌رسد که گزارش سرشار از اتهام محمد البرادعی، مدیر کل آژانس، با توجه بیهوده به مدارک ادعایی سرویس‌های جاسوسی غربی و سندیت بخشیدن به آنها، شورای حکام به جای اجرای توافقنامه‌های این آژانس با ایران، مسیر دیگری را طی نموده است.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، به رغم تحرکات آژانس، بعید به نظر می‌رسد که شورای حکام بتواند بیانیه‌ای اجماعی علیه فعالیت‌های اتمی ایران صادر نماید.

    در این حال، یک کارشناس پرونده هسته‌ای به خبرنگار «تابناک» گفت: اکنون البرادعی باید به این سؤال مهم پاسخ دهد که با وجود بیش از سه هزار ساعت بازدید کارشناسان این سازمان بین‌المللی از تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای ایران در طی پنج سال گذشته و بعد از توافق مدالیته، آیا هر ادعایی علیه ایران از سوی کشورهای متخاصم جایی برای بیان داشته و اساسا می‌توان به این ادعاها اتکا کرد و با استناد به آنها از ایران درخواست شفاف‌سازی بیشتر نمود؟

    وی پرسید: آیا آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قصد دارد حاکمیت ملی کشورهای عضو خود را از نقض نماید و خارج از توافقات و موافقتنامه‌های دو جانبه، شرایط را نه برای حل و فصل موضوع، بلکه برای بغرنج و پیچیده کردن آن مهیا سازد؟

    این کارشناس گفت: آقای البرادعی به خوبی می‌داند که مواردی که در گزارش اخیر او علیه ایران ذکر شده است، اکنون حکم اسنادی را پیدا کرده که نه از سوی کشورهای متخاصم، بلکه از سوی یک نهاد بین‌المللی که بایستی حافظ منافع اعضای خود باشد، بیان می‌شود و این ادعاها اکنون برای شورای امنیت ارسال شده و شورای امنیت نیز این اسناد را به منزله اسناد یک منبع به اصطلاح مستقل، یعنی آژانس انرژی اتمی تلقی می‌نماید.

    وی تأکید کرد: فعالیت‌های گذشته ایران در طی پنج سال گذشته زیر نظر بازرسان آژانس همگی کنترل و بازرسی شده است و اگر ایران فعالیت جدیدی را هم آغاز نموده، با مونتورینگ آژانس همراه بوده است؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آژانس بخواهد از ابهامات سندسازی کند و کدام سازمان مستقل بین‌المللی را می‌توان یافت که با توجه به ابهامات بخواهد برای یک کشور عضو که حق عضویت پرداخت می‌کند و به همه مقررات و التزامات قراردادی خود عمل می‌نماید، اینچنین سندسازی کند؟

    این کارشناس اظهار داشت: آیا آقای البرادعی می‌خواهد ایران هم به مانند پاکستان، هندوستان، اسرائیل و برخی دیگر از کشورها از معاهده ان.پی.تی خارج شده و رسمیت این سازمان بین‌المللی را مخدوش نموده و برای آن هیچ‌گونه ارزشی قائل نباشد؟ از همین رو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از حقوق و جایگاه این آژانس به نحوی محافظت نماید که کلیه کشورها به عضویت در آن ترغیب شوند و از قوانین آن تبعیت کنند، نه این‌که به گونه‌ای رفتار نماید که کشورها این سازمان را به نحوی ارزیابی نمایند که این تشکیلات قصد دارد حاکمیت ملی آنها را به باد داده، ابتدایی‌ترین حقوق متصوره آنها را نقض نماید.

    وی گفت: شگرد آقای البرادعی و تیم او در این مقطع این است که چون می‌دانند این ادعاهای واهی برای بیشتر کشورهای عضو شورای حکام قابل درک نیست و نمی‌توان برای صدور بیانیه به اجماع رسید، بدون رأی‌گیری و صرفا با ارایه گزارشی به شورای امنیت، ادعای عدم شفاف‌سازی ایران را داشته باشند و این‌که ایران برنامه‌هایی برای نظامی نمودن تکنولوژی هسته‌ای خود در سر دارد.

    این در حالی است که طی پنج سال گذشته، ایران با ارایه هزاران صفحه و مدرک و همچنین بازدیدهای سرزده بازرسان آژانس حسن نیت فراوان و بیش از مفاد قراردادی با آژانس را نشان داده تا ثابت کند قصد نظامی کردن برنامه هسته‌ای خود را نداشته ‌است.

    این کارشناس در پایان گفت: با توجه به مواضع صریح و روشن مجلس هشتم، آژانس انرژی اتمی نباید روابط خود با ایران را با چنین تدابیر نادرستی خدشه‌دار کند، اما در صورتی که بخواهد دنباله‌رو تندروها شود، مواضع و واکنش ایران نیز روشن و قاطع خواهد بود.
     
     
    منبع:www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/16::: ساعت 10:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    قیمت یک آپارتمان با مساحت دویست متر مربع در شمال تهران یک میلیون دلار است، پرداخت یکصد هزار دلار برای خرید یک خودرو کاملا طبیعی و عادی به نظر می‌رسد.

    به نوشته الف، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به موضوع نمایش خودروهای لوکس در خیابانهای تهران توسط جوانان ثروتمند پرداخته و می‏نویسد، ایران چند سالی است که مجوز واردات خودرو را صادر کرده است، اما به منظور حمایت از صنایع داخلی که هر سال بیش از یک میلیون خودرو تولید می‌کند، تنها خودروهای تجملی می‌توانند وارد کشور بشوند.مرسدس بنز لکسوس تویوتا و نیسان در جاده‌ها دیده می‌شوند.

    بنا بر این گزارش، سال گذشته سی و هفت هزار خودروی خارجی وارد کشور شد. در خیابانهای تهران حتی تعداد اندکی خودرو فراری و لامبورگینی نیز دیده می‌شود.

    امیر اشکان یکی از جوانان تهرانی است که بعد ازظهر روزهای جمعه هر هفته سوار بر خودرو «بی ام وی» کوپه و نوی خود به خیابان آفریقا در شمال تهران می‏آید. خیابانی که جوانان ثروتمند در آنجا خودروهای خارجی خود را که قیمت آنها اغلب از کل درآمد یک ایرانی طبقه متوسط در طول عمرش تجاوز می‌کند، به نمایش می‌گذارند. امیر اشکان بیست و هشت ساله که ساعت مچی رولکس به دست دارد و از عینک مارک گوچی استفاده می‌کند، مانند همه این جوانان داشتن خودرو خارجی را نماد بیرونی ثروت می‌داند و می‌گوید: «باید از زندگی لذت برد».

    امیر که مهندس ساختمان است، می‌گوید: در همه جای دنیا داشتن یک خودرو زیبا و شیک مسئله‌ای عادی است. در آمریکا و اروپا و حتی در روسیه برخی افراد حتی هواپیما و کشتی‌های تفریحی در اختیار دارند، اما اینجا بر سر استفاده از ماشین‌های لوکس این همه بحث و جنجال به پا می‌کنند. «بی ام وی» امیر که از نوع کوپه دو در سری سه است، نهصد و پنجاه میلیون ریال معادل شصت و شش هزار یورو می‌ارزد و او همه پول خودرو را نقد پرداخته در حالی که درآمد یک ایرانی از طبقه متوسط در ماه بین دویست تا سیصد یورو است.

    امیر اشکان می‌گوید، البته برای رفتن به محل کارش از این خودرو استفاده نمی‌کند، «چون جنبه خوبی ندارد».

    عباس که یک نمایشگاه فروش خودرو را اداره می‌کند، بدون اشاره به نام فروشگاهش می‌گوید، مجوز ویژه‌ای برای فروش این خودروها دریافت کرده و دست کم چهارصد هزار یورو از فروش آنها درآمد داشته است. عباس همچنین می‏گوید، برخی از خریداران این خودروها آقازاده‌ها یعنی پسران مسئولان رده بالای کشور هستند.

    دولت از خودروهای وارداتی صد درصد مالیات می‌گیرد و به این ترتیب قیمت این ماشین‌های لوکس دو برابر قیمت تمام شده در کشورهای حوزه خلیج فارس است. بر خلاف کشورهای دیگر ایرانی‌ها باید بهای خودرو خود را تماما نقدی بپردازند.

    عباس همچنین افزود: قیمت این خودروها بین چهارصد تا سه هزار میلیون ریال یعنی بیست و هشت تا دویست و ده هزار یورو متغیر است و گرانترین مدل خودرو موجود در نمایشگاه وی مرسدس بنز اس سیصد و پنجاه است.

    گزارشگر خبرگزاری فرانسه مدعی است، بدین ترتیب شاهد فراموش شدن شعار عدالت اجتماعی هستیم که اوایل انقلاب اسلامی ایران رواج داشت و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران تلاش کرد بار دیگر مطرح کند.

    گزارش فرانس پرس ادامه می‏دهد، امروز ثروتمندان ثروتمندتر شده‏اند و فقرا به سختی می‌توانند هزینه خود را تا آخر ماه تامین کنند. ما شاهد تغییر فرهنگ اجتماعی در ایران هستیم. حدود سی سال افراد باید از نمایش دادن ثروت پرهیز می‌کردند، اما امروز کاملا بر عکس شده است، آن هم به علت به وجود آمدن طبقه جدیدی به یمن افزایش سرسام آور قیمت مسکن و واردات که به ثروت هنگفتی رسیده‌اند.

    عباس علاوه بر این معتقد است، وقتی قیمت یک آپارتمان با مساحت دویست متر مربع در شمال تهران یک میلیون دلار است، پرداخت یکصد هزار دلار برای خرید یک خودرو کاملا طبیعی و عادی به نظر می‌رسد.

    اما دیدن این ماشین‌های شیک و زیبا از طرفی دیگر مردم را عصبانی می‌کند. اصغر که یک کارمند بانک و از طبقه متوسط جامعه است، می‌گوید: این کاملا بی‌عدالتی است، یک جوان بیست ساله سوار یک خودرو دویست هزار دلاری می‌شود در حالی که حتی پنج هزار دلار هم درآمد در سراسر زندگیش کسب نکرده است.

    در سالهای اخیر اختلاف طبقاتی به شدت افزایش پیدا کرده و انتقادهای بسیار سنگینی را حتی در داخل حکومت برانگیخته است. محمد که به این جوانان سوار بر خودروهای تجملاتی در خیابان آفریقا نگاه می‌کند می‌گوید، من هم داشتن یکی از این خودروها را فقط در رویا می‌بینم و اگر حتی تمام دوران زندگیم را کار کنم نخواهم توانست یکی از آنها را بخرم. او که سرایدار یک ساختمان مسکونی در حال ساخت است ماهانه تقریبا دویست و پنجاه یورو حقوق می‌گیرد، در حالی که رئیسش سوار یک مرسدس دویست و بیست هزار یورویی می‌شود که قیمت آن معادل هفتاد سال کار محمد است.

    محمد علاوه بر این گفت: منصفانه‌تر خواهد بود بتواند دست کم بعد از پنج یا ده سال کار یک ماشین مدل پایین بخرد، اما حتی قادر به خرید این خودرو هم نخواهم بود.

     

     

     

    منبع:www.tabnak.ir

     

     

     



    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/16::: ساعت 10:12 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    هیلاری کلینتون با پایان دادن به تلاش انتخاباتی خود به عنوان اولین رییس جمهوری زن آمریکا، شروع به حمایت از رقیب خود برک اوباما کرد.

    به گزارش ایسنا، به نقل ازخبرگزاری آسوشیتدپرس، ساعاتی بعد از این‌که اوباما انتخاب خود را تضمین کرد، دموکرات‌های حامی او با ارسال پیغامی به هیلاری کلینتون او را به کناره‌گیری از این انتخابات فراخواندند.

    بانوی اول پیشین آمریکا طی یک مصاحبه‌ی اختصاصی با دموکرات‌های پارلمان اعلام کرد که او از اوباما حمایت خواهد کرد و به اوباما به جهت به دست آوردن حد نصاب آرا نمایندگان تبریک گفت.

    هیلاری کلینتون جلسه ای را در واشنگتن برای قدردانی از طرفدارانش و اعلام حمایت خود از اوباما و اتحاد حزبی برگزار خواهد کرد.

    هوارد والفسون مدیر ارتباطات هیلاری کلینتون اعلام کرد که این جلسه جهت شرکت بهتر همه‌ِ طرفداران هیلاری کلینتون در روز شنبه برگزار خواهد شد.

    این بیانیه به جنگ پنج ماهه‌ی میان اولین کاندید زن و اولین کاندید سیاه پوست انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پایان بخشید.

    هوارد دین، رییس حزب دموکرات و رهبری کنگره دموکراتیک، طی بیانه‌ای خواستار طرفداری این حزب از اوباما و قانون گذارانی از قبیل ‌تام هارکین شد.

    اوباما نیز اظهارداشت که او یک تیم سه نفره‌ی نظارت که کارولین کندی دخترجان اف کندی ، در آن عضویت دارد را تشکیل داده است.
     
     
    منبع:www.tabnak.ir
     


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/16::: ساعت 10:10 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    به گزارش شبکه خبر ، باشگاه پیروزی تهران فردا از بین حمید استیلی ، افشین پیروانی ، محمد خاکپور و مجید جلالی یک نفر را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب می کند.

    در پی رد پذیرش پیشنهاد تمدید قرار داد باشگاه پیروزی توسط افشین قطبی ، مسئولان این باشگاه مذاکره با مربیان داخلی را برای انتخاب جایگزین وی آغاز کردند و گفته می شود شانس حمید استیلی برای تصدی این پست بیشتر از سایرین است.

     

    منبع:www.tabnak.ir



    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/16::: ساعت 10:9 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 19
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :112484

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©