سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فروتنی، زیور دانش است . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: استفاده از سبوس برنج در کاهش چربی های خون موثر است . به گزارش شبکه خبر ، محققان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بررسی گروهی از افراد ، تاثیر مصرف سبوس برنج را در بهبود اختلالات چربی خون آنان ارزیابی کردند.

    این بررسی نشان می دهد ، با مصرف سبوس برنج ، میزان تری گلیسیرید و کلسترول زیانبار خون به میزان چشمگیری کاهش می یابد . به گفته پژوهشگران همچنین مصرف سبوس برنج ، میزان کلسترول سودمند یا در اصطلاح ، اچ دی ال را افزایش می دهد .

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: پزوهشگران از سودمندی بادام زمینی در کاهش چربی های زیانبار خون خبر می دهند.

     به نوشته نشریه پزشکی پژوهنده : مصرف بادام زمینی میزان کلسترول زیانبار و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

    چند تن از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، تاثیر مصرف روزانه 50 گرم بادام زمینی را در یک مدت زمان 4 هفته ای بر 37 بیمار دچار افزایش کلسترول خون بررسی کردند.

    بر پایه یافته های این تحقیق ، مصرف بادام زمینی به میزان 15 درصد کل انرژی مورد نیاز روزانه ، میزان کلسترول تام ، کلسترول زیانبار یا ال.دی.ال و تری گلیسرید خون را کاهش می دهد.

    پیش از این نیز بررسی ها تاثیر مفید آجیل از جمله بادام زمینی را در کاهش چربی های زیانبار خون و پیشگیری از بیماری های قلبی نشان داده بود.



    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: این مورچه‌های که حتی موفق به نفوذ به مرکز فضایی «جانسون» در «ناسا» شده‌اند، ضمن گزیدن پرسنل آن مرکز، مشغول جویدن رایانه‌ها و ابراز الکترونیک آنجا نیز می‌باشند. شهر «هیوستون» آمریکا در تصرف میلیون‌ها مورچه رایانه‌خوار و جونده وسایل الکترونیکی قرار گرفته است.

    به گزارش فارس به نقل از روزنامه «استار» ـ چاپ ترکیه ـ این حشرات که «مورچه‌های دیوانه» نام گرفته‌اند، سریعاً در سطح شهر هیوستون پراکنده شده و زندگی عادی مردم را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند.

    این گزارش همچنین می‌افزاید: این مورچه‌های که حتی موفق به نفوذ به مرکز فضایی «جانسون» در «ناسا» شده‌اند، ضمن گزیدن پرسنل آن مرکز، مشغول جویدن رایانه‌ها و ابراز الکترونیک آنجا نیز می‌باشند.

    گفته می‌شود که این مورچه‌ها از طریق یک کشتی پستی به هیوستون آمده‌اند. از این‌رو خاستگاه اصلی آنها در حال حاضر معلوم نیست، اما گفته می‌شود که نظیر آنها در جنوب غرب آمریکا و حوالی دریای کارائیب دیده شده‌ است.

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:58 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: سامانه کنترل شده دارو رسانی به منظور ممانعت از ایجاد اثرات نامطلوب شیمیایی داروها مخصوصا داروهای سرطانی بر سلولها و بافتهای سالم با اتصال آنتی بادی به نانو ذرات آلبومینی حامل توسط محققان کشورمان در دانشگاه تهران تولید شد.

    احسان سید جعفری اولیایی نژاد مجری طرح در گفتگو با مهر گفت: استفاده از داروها برای درمان بیماریهای مختلف از جمله سرطان در بدن مشکلاتی چون اثرات جانبی و سمی این داروها بر سلولها و بافتهای غیر هدف به همراه خواهد داشت.

    وی افزود: از این رو استفاده از سیستم کنترل شده دارو رسانی می تواند در این زمینه موثر باشد چرا که از یک سو اثر دارو را بر بافتهای هدف افزایش می دهد و از سوی دیگر از ایجاد اثرات نامطلوب شیمیایی این داروها بر سلولها و بافتهای سالم جلوگیری می کند.

    مجری طرح به سیستم کنترل شده حامل دارو اشاره کرد و به مهر گفت: این سیستم شامل یک حامل است که داروی مورد نظر بر روی آن بارگذاری می شود. این روش قابلیت آن را دارد که به طور اختصاصی و در دوره زمانی مناسب، دارو را به بافت هدف برساند.  

    وی، نانوذرات، لیپوزومها و انواع پلیمرها را از جمله حاملهای قابل استفاده دانست و گفت: نانوذرات به واسطه خصوصیاتی مثل پایداری، نفوذ سریع و راحت در سلولها و بافتها، برای کنترل و توزیع دارو در بدن مناسب تر هستند.

    به گفته اولیایی نژاد، تحقیقات در زمینه انتقال هدفمند داروها به سلولها و بافتهای هدف به وسیله فناوری رهایش کنترل شده دارو در دنیا از دهه ???? آغاز شده و به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است.



    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:58 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     اکونومیست: پژوهشگران دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر موفق به تهیه کنسانتره آب هویج به روش تبخیری شدند.

    دکتر عبدالرضا اروجعلیان عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی شیمی و صنایع غذایی به سابقه تهیه کنسانتره آب هویج اشاره کرد و افزود: با توجه به پیچیدگیهای موجود در تهیه کنسانتره آب هویچ تا کنون تهیه این محصول در ایران غیر ممکن بوده است.

    وی ادامه داد: به طور کلی در دیگر کشورها نیز کنسانتره هویچ تنها در اختیار چند شرکت خاص قرار دارد.

    اروجعلیان در مورد کاربردهای پروژه اظهار داشت: کنسانتره آب هویج به عنوان طعم دهنده در دیگر آب میوه ها استفاده می شود ضمن اینکه خاصیت رنگ دهندگی بسیار خوبی دارد. با توجه به اینکه آب هویج بعد از 24 ساعت ترش شده و حالت دلمه و ژله ای پیدا می کند از ماندگاری بسیار کوتاهی برخوردار است.

    این استاد دانشگاه اضافه کرد: در پروژه های گذشته با استفاده از عملیات حرارتی در دمای بالا آب هویچ تغلیظ می شود که این امر ضمن اینکه مستلزم حرارت بسیار زیاد بوده موجب خروج بسیاری از مواد معطر از محصول تولیدی می شود که رنگ کنسانتره تولیدی به دلیل انجام برخی واکنش های مضر از جمله واکنشهای قهوه ای شدن و همچنین تولید ترکیبات بد طعم که باعث کدر شدن رنگ کنسانتره و بد طعم شدن آن می شود.

    اروجعلیان ادامه داد: مقایسه تبخیر تحت خلاء و تبخیر اتمسفریک نشان می دهد که ترکیبات فرار موجود در آب هویج در اثر تغلیظ تحت شرایط اتمسفریک از بین می روند در حالیکه در تغلیظ تحت خلاء ترکیبات معطر کمتری از آب هویج جدا شده و کنسانتره حاصل طعم و عطر مطلوب تری خواهد داشت.

    مجری طرح یادآور شد: به منظور حفظ ترکیبات شیمیایی عطر و طعم و خواص هویج، عملیات تبخیر باید در شرایط خلاء و در دمای پایین تری انجام گیرد تا مواد معطر فرار در سیستم باقی بمانند و کنسانتره با طعم واقعی هویج تهیه شود.

    وی در مورد مشکلات موجود در راه استخراج آب هویج اظهار داشت: استخراج آب از درون بافتهای گیاهی هویج بسیار مشکل است و در بسیاری از موارد تفاله به دست آمده پر از آب هویج است در این موارد اعمال فشار راه خوبی به نظر نمی رسد. در چنین مواردی اضافه کردن اسید موجب افزایش راندمان تولید و همچنین افزایش پایداری حالت ابری آب هویج می شود که متاسفانه اضافه کردن اسید کیفیت رنگ و طعم آب هویج تولیدی را کاهش می دهد. اما در پروژه حاضر با استفاده از اضافه کردن آنزیم ها بافت گیاهی هویج شکسته شده و راندمان استخراج آب هویج افزایش یافت.

    این پژوهشگر دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: استفاده از آنزیم ها علاوه بر افزایش راندمان تولید آب هویج منجر به افزایش رنگ و کاهش ویسکوزیته موجب کاهش کدورت و پایداری حالت ابری آب هویج نیز می شود.

    اروجعلیان ادامه داد: کنسانتره به دست آمده در دمای 18- درجه سیلیوس در حالت منجمد نگهداری می شود و به عنوان طعم دهنده در مخلوط آب میوه ها به کار می رود.

    وی اضافه کرد: این پروژه به سفارش یک شرکت در مقیاس آزمایشگاهی انجام شده است ضمن اینکه اطلاعات و نتایج به دست آمده قابلیت استفاده در مقیاس صنعتی را دارد.

     

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:57 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 2
    بازدید دیروز: 33
    کل بازدید :112501

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©