سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى را نگفتند : خوش باد ، جز آنکه روزگار براى آن روز بدى را ذخیرت نهاد . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • تابناک:
    در پی اظهارات سیدمحمد خاتمی در جمع دانشجویان گیلان، شبکه «العربیه» ـ وابسته به عربستان سعودی ـ گاف عجیبی داد و اقدام به انتشار تصویری مونتاژی از خاتمی پرداخت.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، رئیس‌جمهور سابق ایران درباره شعار حضرت امام مبنی بر «صدور انقلاب» گفـته بود: امام چه می‌خواست و منظورش از صدور انقلاب چه بود؟ این که ما اسلحه بگیریم و در دیگر کشورها انفجار ایجاد کنیم و گروه‌هایی درست کنیم که در دیگر کشورها خرابکاری کنند؟ امام به شدت با این رفتارها مخالف بود و برخورد می‌کرد. منظور امام این بود که ما اینجا الگو بسازیم. اگر ما این الگو را بد بسازیم و یا کاری کنیم که دشمن بتواند جنبه‌های مثبت این الگو را بپوشاند و جنبه‌های منفی را جلوه بدهد و یا جا بیندازد، این بزرگترین خیانت به اسلام و انقلاب است.

    خاتمی از این اظهارات منظور خاصی نداشته است اما این چهره باسابقه باید می‌دانست که بیان چنین جملاتی، آن هم در شرایطی که شبکه‌های غربی پیاپی ایران را به دخالت نظامی در بحران دیگر کشورها و ارسال سلاح متهم می‌کنند، قطعا مورد سوءاستفاده قرار خواهد گرفت.
    شبکه «العربیه» که در هفته‌های اخیر، مواضع ضدایرانی خود را شدت بخشیده، با اشاره به همین سخنان، مدعی شد که اظهارات خاتمی اتهامی واضح و صریح‌اللهجه به سران محافظه‌کار ایران است، مبنی بر این‌که خشونت و بحران را به دولت‌های دیگر صادر می‌کنند.

    این شبکه که به شدت خود را حرفه‌ای می‌داند، اقدام به درج تصویری از خاتمی با کت براق و کراوات قرمز کرده است.
    این عکس از جمله تصاویری است که با نرم‌افزارها و ابزارهای معمول تصویری درباره شخصیت‌های مشهور چون رجال سیاسی، هنرپیشگان و بازیکنان فوتبال مونتاژ می‌شود و در شبکه اینترنت فراوان یافت می‌شود.
     
    گفتنی است، عصر امروز و پس از پیامهای متعدد کاربران سایت «العربیه»، این سایت تصویر مونتاژی خود را عوض کرد.


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:14 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:

    سناتور هیلاری کلینتون، از داوطلبان نامزدی ریاست جمهوری حزب دموکرات از سخنان خود درباره "محو ایران" در صورت حمله هسته ای این کشور به اسرائیل، دفاع کرد.

    به گزارش بی بی سی، این در حالی است که باراک اوباما، سناتور دموکرات و دیگر داوطلب نامزدی ریاست جمهوری این حزب، با انتقاد از کلینتون سخنان او را مشابه دیپلماسی جورج بوش دانسته است.

    کلینتون روز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا در پاسخ به سؤالی درباره اظهاراتش درباره ایران گفت: "فکر می کنم درباره آنچه انجام خواهیم داد باید کاملاً شفاف باشیم، فکر نکنم الآن زمان دوپهلو صحبت کردن باشد".

    او در ادامه گفت: "مطمئنم می خواهم برای آنها [ایرانیها] کاملاً مشخص کنم که در صورت چنین کاری (حمله اتمی به اسرائیل) با هزینه خیلی زیادی مواجه خواهند شد".

    کلینتون پیشتر گفته بود در صورت حمله هسته ای ایران به اسرائیل در زمان ریاست جمهوری او، آمریکا به ایران حمله می کند، سناتور کلینتون افزوده بود آمریکا این قدرت را دارد که ایران را "کاملاً محو" کند.

    خانم کلینتون همچنین گزارشهای کارشناسان درباره لطمه زدن سخنان او به جایگاه اصلاح طلبان ایرانی که خواستار بهبود روابط با آمریکا هستند را رد کرد.

    او در این حال خواستار گفتگوهای دیپلماتیک با ایران برای درک بهتر ساختار قدرت در این کشور شد.

    در این حال، باراک اوباما در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان بی سی با انتقاد از سخنان خانم کلینتون، آن را بیانگر تکرار سیاستهای جورج بوش دانست و گفت: "این لحنی نیست که در حال حاضر به آن نیاز داریم، این لحن یادآورنده جورج بوش است، در دوران او سیاست خارجی ما سیاست شمشیرکشی و سخنان تند بود ولی مجموعه ای از تصمیم گیریهای راهبردی در این دوره اتخاذ شد که در عمل ایران را تقویت کرد".

    آقای اوباما همچنین خواستار به کارگیری لحنی شد که به دنیا نشان دهد آمریکا در حال فاصله گرفتن از دیپلماسی "گاوچرانی" دوره جورج بوش است.

    خانم کلینتون و آقای اوباما در ادامه رقابتهای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات، روز سه شنبه در انتخابات مقدماتی حزبی در ایالتهای ایندیانا و کارولینای شمالی رقابت می کنند.

    آخرین نظرسنجیها بیانگر جلو بودن سناتور اوباما از سناتور کلینتون در کارولینای شمالی و رقابت تنگاتنگ و نزدیک آنها در ایندیاناست.


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:13 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:
    مریم بهجت‌ تبریزی، فرزند استاد شهریار در واکنش به سریال «شهریار» گفت: اعلام می‌کنم که آنچه به عنوان سریال شهریار از شبکه دو پخش شده، ارتباطی با زندگی شاعر بلند‌آوازه ایرانی، شهریار نداشته است.

    به گزارش فارس، فرزند استاد شهریار در واکنش به سریال «شهریار»، ساخته کمال تبریزی، گفت: سریالی که با نام «شهریار» از شبکه دوم سیما در حال پخش است، متاسفانه دارای صحنه‌ها و سکانس‌هایی غیرواقعی و توهین آمیز به شخصیت استاد شهریار بوده که نه تنها با واقعیت‌های حیات آن بزرگوار همخوانی نداشته و ندارد، بلکه با تحریف و تغییراتی همراه بوده است که نهایتا به مسخ شخصیت حقیقی و اجتماعی و ادبی پدرم -که محبوب‌ترین شاعر ایران در قرن حاضر است- منجر می‌شود.

    وی ادامه داد: متاسفانه با تماشای اهانت‌های ناروا به مادرم و تصویری مبهم از یک معلم فرهنگی شریف، متوجه شدم که سریال شهریار بدون کمترین تحقیق و پژوهش سرهم‌بندی و نگارش شده است.

    فرزند محمدحسین بهجت‌تبریزی با اشاره به ذکر نام خانواده شهریار در تیتراژ این سریال به فارس گفت: می‌خواهم بگویم شما که خانواده شهریار را در جریان این سریال نگذاشتید و اطلاعات مستندی هم از آنها نگرفته‌اید، چگونه در تیتراژ انتهای سریال از آنها تشکر می‌کنید؟! وقتی این مطلب را بیننده سریال می‌بیند، فکر می‌کند که حتما خانواده شهریار نیز با این سریال همکاری داشته‌ است.

    وی افزود: اگر من را از این جریان مطلع می‌کردند، ابتدا درخواست می‌کردم که فیلمنامه را بخوانم.

    بهجت تبریزی همچنین گفت: برطبق قانون حمایت از مؤلفان و منصفان، این سریال بدون مجوز پخش شده است؛ در حالی که به موجب این قانون تا 30 سال تمام حقوق مادی و معنوی به ورثه تعلق می‌گیرد و برای هر گونه استفاده‌ای باید از وراث اجازه گرفته شود ولی سازندگان این سریال از ما هیچ‌گونه اجازه‌ای نگرفتند.

    وی ادامه داد: داستان، بیوگرافی و شخصیتی که از پدر من در این سریال نمایش داده می‌شود به طور کلی متفاوت از واقعیت است و کسی که این فیلم را ساخته کوچک‌ترین شناختی از شخصیت ادبی، مذهبی، دینی و عرفانی پدرم نداشته است.

    بهجت تبریزی با اشاره به برخی شخصیت‌های این سریال به فارس گفت: حتی شخصیت‌هایی در این سریال وجود دارد مثل ابراهیم ادیب یا گلرخ که اصلا وجود خارجی نداشته‌اند. کلا داستانی که در مورد جوانی، بعد از ازدواج و میانسالی‌ پدرم نشان می‌دهند، مورد دخل و تصرف واقع شده است.

    وی افزود: اولا به لحاظ زمانی، تاریخ‌ها را رعایت نکرده‌اند و همه ساختگی بودند. به جرات می‌گویم 80 تا 90 درصد این پروژه ساختگی است و هیچ‌کدام از اینها اتفاق نیفتاده است.
    دختر استاد شهریار تصریح کرد: قسمت اخیر سریال «شهریار» کاملا ساختگی بود چرا که مادر من اصلا در بیمارستان فوت نکرده‌اند و اصلا مریض نبوده‌اند بلکه ایشان سکته مغزی کردند و از دنیا رفتند.

    وی در ادامه با انتقاد از نمایش چهره‌ای غیر واقعی از مادرش در این سریال افزود: مادرم، فردی باسواد بوده که در سریال بی‌سواد معرفی می‌شود. ایشان نوه عمه پدرم و خویشاوند نزدیک مادرم بود ولی در این سریال، یک فرد بیگانه معرفی می‌شود که پدرم را به طور اتفاقی در بانک می‌بیند.

    بهجت‌تبریزی گفت: مادر من عاشق شعرهای پدرم بود چون بیست و چند سال از پدرم کوچکتر بود و به خاطر انگیزه ادبی‌اش با پدرم ازدواج کرد.

    وی در ادامه گفت: همانطور که اشاره کردم برخلاف آنچه سریال نشان می‌دهد مادر من اصلا مریض نبودند. یک روز که ما را برای مدرسه آماده می‌کردند، سکته مغزی کردند و دار فانی را وداع گفتند. ایشان اصلا بیمارستان نرفتند که پدرم از ایشان پرستاری کند.

    وی ادامه داد: برخلاف آنچه در «شهریار» دیدیم، این واقعیت ندارد که مادرم، پدرم را «محمد جان» صدا می‌کرده بلکه همه او را با نام شهریار صدا می‌زدند و مادرم نیز به نام آقا شهریار صدایش می‌‌کرد.

    «بهجت تبریزی» با بیان این نکته که شهریار در 40 سال آخر زندگی‌اش خانه‌نشین بوده، افزود: پدر من، 40 سال آخر زندگی‌اش را از خانه بیرون نرفت. خودش یک شعری را دارد که وصف احوال این چهل سال است:

    از من چه طالعی است که با این شتاب عمر
    بازم بپرود لب بام آفتاب عمر
    من روی چرخ و پره هنوز و به پیچ و تاب
    جایی که آب ریخته از آسیاب عمر
    سائیده رشته‌ای است که تابیده به گلو
    من تاب می‌خورم به نخی از طناب عمر
    چل سال آزگار به زندان روزگار حبس ابد
    چگونه نهی در حساب عمر

    وی افزود: در آن مدت اگر کسی به ملاقات استاد شهریار می‌آمد، بعضی وقت‌ها می‌پذیرفت و بعضی مواقع به دلیل کثرت جمعیت و این‌که حال عمومی خوبی نداشت، نمی‌توانست کسی را به حضور بپذیرد.

    فرزند شهریار تصریح کرد: در کل سریال «شهریار» بر مبنای واقعیت نیست و نه تنها همخوانی با زندگی‌ پدرم ندارد، بلکه نوعی اهانت نسبت به ایشان، مادرم و خانواد‌ه‌ ما است.

    بهجت تبریزی گفت: این سریال بدون کوچکترین تحقیق و پژوهش سرهم‌بندی و نگارش شده است‌، لذا به عنوان یک رسالت تاریخی، نه به عنوان وارث پدرم که جای خود دارد، بلکه به عنوان یک واصل با استادی که سال‌ها با او زندگی گذرانده‌ام، اعلام می‌کنم که آنچه به عنوان سریال شهریار از شبکه دو پخش شده، ارتباطی با زندگی شاعر بلند‌آوازه ایرانی، شهریار نداشته است.

    وی افزود: به جرات می‌توانم بگویم حتی یک مطلب مهم که در مورد پدرم باید منعکس شود، در این سریال دیده نمی‌شود و اکثریت مطالب مهم زندگی پدرم مثل شبی که از عشق مجازی به عشق حقیقی رسید و مهمترین شب زندگی او محسوب می‌شود، در این فیلم آنچنان که باید به مردم نشان داده نشده است.

    فرزند شهربار خاطرنشان کرد: پدرم وقتی از تبریز به تهران آمدند، 14 ـ 13 ساله بودند و در سنین پایین به دارالفنون به مدت 7 سال درس طب خواندند، ایشان بین 20 تا 30 سال به عشق حقیقی رسیدند و متحول شدند، اتفاقی که برای کمتر کسی می‌افتد ولی در سریال «تبریزی» به هیچ یک از این مسائل پرداخته نشده است.

    وی در انتها گفت: پدرم فردی بسیار متدین و مذهبی بودند ولی این مسئله نشان داده نشده است. ایشان حافظ قرآن بودند و آنقدر قرآن خوانده بودند که زبان عربی را از این طریق یاد گرفتند.


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:11 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:مسابقات قایقرانی دراگون بت، قهرمانی بانوان ایران در دریاچه‌ی آزادی در حالی به پایان رسید که مرضیه‌ باباعباسی از تیم لرستان پس از پایان مسابقات دچار مشکل شده و به درمانگاه دهکده المپیک منتقل شد. وی پس از چندین ساعت انتظار برای اعزام به بیمارستان قلب، جان خود را از دست داد.

    به گزارش فارس، حسن تیمور تاش در این خصوص در گفت و گو با خبرگزاری فارس، تصریح کرد: فدراسیون در حال حاضر درگیر اقدامات لازم برای انتقال باباعباسی به خرم آباد و پیگیری بیمه ورزشی وی است؛ اما به محض پایان این امور به دنبال طرح شکایت علیه افراد و یا ارگان هایی که به نحوی در این امر دخیل بودند، خواهد بود.

    وی افزود: مسئله روشن در این قضیه این است که اورژانس تهران بر خلاف تمام تبلیغات خود که تنها در عرض ده دقیقه در محل حادثه حاضر می‌شود، نردیک به 4 ساعت این بیمار را در انتظار نگاه داشت و همین امر به قیمت جان این ورزشکار تمام شد.

    تیمور تاش عنوان کرد: شاید هر روزه ده‌ها مورد از این اتقاقات در سطح کشور رخ می‌دهد. این بار قربانی یکی از قایقرانان ما بود و ما با طرح این مسئله به دنبال شفاف سازی در سطح جامعه و در نتیجه پیشگیری از بروز مجدد این حوادث هستیم.

    دبیر فدراسیون گفت: خود من شخصا در درمانگاه دهکده المپیک که نزدیک ترین مرکز درمانی به مجموعه ورزشی آزادی است 8 بار با اورژانس تماس گرفتم؛‌ اما پس از نزدیک به 4 ساعت از نخستین تماس، اورژانس رسید.

    تیمور تاش گفت: مرکز درمانی مورد نظر در دهکده المپیک به دلیل خراب بودن تجهیزات اضطراری هیچ کمکی نتوانست به ما کند. این در حالی است که اگر در مجموعه ورزشی آزادی چنین اتفاقات رخ دهد، عملا هیچ مرکز مجهزی وجود ندارد.

    وی همچنین افزود: فدراسیون پیگیری های خود را تنها به این موارد منتهی نخواهد کرد بلکه به دنبال کالبد شکافی متوفی باید مشخص شود که آیا وی سابقه بیماری داشته است یا نه و اگر این طور بوده باید افرادی که در این قضیه مسئول بوده اند پاسخگو باشند.

    مرضیه باباعباسی پس از پایان مسابقات با ابراز ناراحتی از ناحیه دست از سوی کادر پزشکی حاضر در محل مسابقات تحت درمان موقت قرار گرفت (گرفتن نوار قلبی و فشار خون) و به خوابگاه انتقال یافت؛ اما حدود ساعت 21 مجدد حالش بد شد و به درمانگاه مجموعه‌ی ورزشی آزادی انتقال یافت که تشخیص دکتر گرفتگی عضلانی اعلام شد. پس از آن مرحوم باباعباسی به درمانگاه کیمیا در دهکده المپیک انتقال یافت که آنجا نیز از وی نوار قلبی گرفته شد؛ اما با توجه به خرابی دستگاه اکسیژن رسانی و ایجاد شوک قلبی درخواست آمبولانس شد که وی را به بیمارستان تخصصی قلب انتقال دهند‌، که با توجه به تاخیر چهار ساعته آمبولانس وی درگذشت.

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:10 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:
    به گفته معاون آموزشى مرکز ملى مطالعات اعتیاد، کراک به عامل اول مراجعه به مراکز ترک و درمان اعتیاد تبدیل شده که این امر از افزایش رو به رشد اعتیاد به این ماده خطرناک اعتیادآور در کشور حکایت مى‌کند.

    به گزارش ایسنا، دکتر آذرخش مکرى گفت: درحال حاضر بیش از50 درصد معتادان مراجعه‌کننده به مراکز درمانى اعتیاد، معتادان کراکى هستند.

    وى با اشاره به افزایش درصد اعتیاد به کراک در مقایسه با سایر مواد مخدر و اعتیادآور خطرآفرین در کشور، MMT یا درمان نگهدارنده اعتیاد با متادون را نوع درمان قاطع و شناخته شده براى اعتیاد به کراک عنوان کرد و با اشاره به این که براى درمان اعتیاد به این ماده، MMT بیشتر از سایر روش‌هاى درمانى توصیه مى‌شود، بیان کرد: افزایش مراجعه به مراکز درمان اعتیاد به دلیل اعتیاد به کراک بیشتر در مراکز درمان نگهدارنده با متادون مشاهده مى‌شود.

    معاون آموزشى مرکز ملى مطالعات اعتیاد، کاهش آسیب معتادان کراکى از طریق شربت تریاک و درمان مکمل و تدریجى آنها از این طریق، علاوه بر درمان نگهدارنده با متادون را راه دیگر درمان معتادان به این ماده خواند و یادآور شد: با ارایه یک مجموعه درمانى کامل به معتادان کراکى با هدف افزایش موفقیت درمانى مى‌توان به درمان آسیب‌هاى متعددى که به این معتادان وارد مى‌شود، امیدوار بود.

    مکرى با اشاره به این که کراک در حال حاضر بیشتر به صورت تدخینى در ایران مصرف مى شود، نسبت به افزایش مصرف تزریقى کراک به ویژه در مناطق آسیب‌پذیر کشور هشدار داد و تاکید کرد: مصرف مستمر تزریقى کراک با توجه به آسیب شدید و پرسرعت جسمى، معتادان را حداکثر ظرف یک سال از پا مى‌اندازد.

    وى افزایش آگاه‌سازى عمومى در مورد کراک و مواد خطرآفرینى که در ترکیب آن استفاده مى شود را نیز توصیه کرد و گفت: هشدار در مورد آسیب‌هاى جدى این ماده اعتیادآور جدیدالورود اما پرتقاضا، به ویژه در بین جوانان، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:8 صبح
    نظرات دیگران: نظر

       1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 25
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :112490

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©