سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه بداند و عمل کند و بیاموزد، در ملکوت اعظم بس بزرگ به شمار آید . [عیسی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: استاد دانشگاه مریلند انقلاب اسلامی ایران را یک رویداد چشمگیر توصیف کرد و تصریح کرد: شخصی که این انقلاب را هدایت کرد یک فرد استثنایی و یک رهبر کاریزماتیک بود.

    «جان اشتین برونر» استاد دانشگاه مریلند آمریکا در گفتگو فارس در ارزیابی خود از شخصیت و تاثیر اندیشه‌های امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران یک رویداد چشمگیر و شخصی که این انقلاب را هدایت کرد یک فرد استثنایی و یک رهبر کاریزماتیک بود.
    وی افزود: این انقلاب یک اندیشه شگفت در اهمیت حیاتی مشروعیت سیاسی و توانایی آن برای غلبه بر قدرت سرکوبگر بود. این انقلاب همچنین یک درس خوب از اهمیت قدرت معنوی مبتنی بر هویت اسلامی برای ایجاد مشروعیت در بخشهای عمده‌ای از جهان بود. اینها درسهایی بودند که ما هنوز در آمریکا فرانگرفته‌ایم. 
     

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:32 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: با تصمیم حزب دمکرات آمریکا درباره نتایج انتخابات مقدماتی ایالت های فلوریدا و میشیگان، تصویر نامزد نهایی این حزب تقریبا مشخص شده است.

     به نوشته همشهری رای کمیته مرکزی حزب دمکرات در تعداد هیات‌های نمایندگی هیلاری کلینتون و فاصله آن با هیات‌های باراک اوباما بسیار تعیین‌کننده بود. براساس تصمیم کمیته مرکزی، فقط نیمی از هیات‌های نمایندگی این دو ایالت محاسبه خواهند شد که این باز هم به زیان کلینتون است. او که در مبارزات درون حزبی از رقیب خود عقب است خواستار این بود که به همه هیات های نمایندگی اجازه رای دهی داده شود. این تصمیم تعداد هیات های نمایندگی او را افزایش می دهد اما نقش آنها به نصف کاهش می یابد. به این ترتیب اوباما همچنان پیشتاز این مبارزات است.

    هر چه که نام اوباما به‌عنوان نامزد نهایی حزب دمکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پررنگ‌تر می‌شود، شخصیت و نوع مبارزه انتخاباتی او برای رسانه‌ها و تحلیلگران جذابیت بیشتری پیدا می‌کند. یکی از نکات قابل توجه این نامزد انتخاباتی آمریکا، نقش اینترنت به‌عنوان ابزار اصلی موفقیت او در این مبارزات نزدیک انتخاباتی است. این ابزار می‌تواند به‌طور کلی به سود دمکرات‌ها در این انتخابات تمام شود.

    سال‌هاست که اینترنت به متن زندگی سیاسی آمریکایی‌ها آمده و نقشی مهم در همه ابعاد زندگی آنها یافته‌است. اما در تبلیغات انتخاباتی اوباما این نقش بسیار پراهمیت‌تر است، چرا که او با حداقل امکانات و منابع و بدون شهرت چندانی شروع به کار کرد. اینترنت معمولا توانایی بسیج هواداران و جمع‌آوری کمک‌های مالی به‌صورت آنلاین را فراهم می‌کند. اوباما از همان روزهای نخست مبارزات انتخاباتی‌اش از اینترنت بهره می‌برد و با استفاده از همین ابزار بر هیلاری تا حد زیادی غلبه یافت.

    راهبرد اینترنتی اوباما از محورهای برنامه انتخاباتی او بود. وقتی اوباما شروع مبارزات انتخاباتی‌ را اعلام کرد، سایت اینترنتی او راه افتاده‌بود و فعالیت می‌کرد. همه امکانات این سایت مانند امکان دیدار با اوباما و کمک مالی از همان روز نخست کاملا فعال بود. بعضی می‌گویند که اوباما برای این کار درواقع از رقابت انتخاباتی سال 2004 درس گرفته‌بود.

     جان کری در آن رقابت، برای ادامه مبارزه وابستگی زیادی به کمک مالی از طریق اینترنت داشت و در این راه موفقیت به دست آورد. پیش‌بینی می‌شود که در رقابت انتخاباتی سال 2008 آمریکا، اوباما تنها با استفاده از اینترنت بیش از یک میلیارد دلار کمک مالی به دست آورد. این رقم 12 برابر رقمی است که کری جمع کرد. اوباما 2 میلیون فعال تبلیغاتی دارد که به‌صورت داوطلب برای او تبلیغات می‌کنند. بخش عمده کار آنها در اینترنت متمرکز است.

    این فعالان خیلی قبل از شروع انتخابات در هر یک از ایالت‌ها، کار تبلیغاتی خود را شروع می‌کردند. به این ترتیب گروه‌های کوچک تبلیغاتی برای اوباما تشکیل شده‌بود که با کار محدود تاثیرات بزرگ می‌گذاشتند. کلینتون به‌دلیل محدودیت بودجه تبلیغاتی مجبور شده تا از بودجه شخصی و خانوادگی صرف کارهای تبلیغاتی کند. اما اوباما از این نظر وضعیت بسیار خوبی دارد.

     اوباما عضو سایت اجتماعی به نام facebook شده که بیشتر مورد استفاده و علاقه دانشجویان و جوانان آمریکایی قرار دارد. عضویت در این سایت برای برقراری رابطه آنلاین با مردم بسیار بهتر از جواب‌دادن به ایمیل مراجعه‌کنندگان عمل می‌کند.
     

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: «در انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیدا نخواهم شد».

     

     حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، نوه رهبر فقید انقلاب اسلامی، در حاشیه مراسم دیدار جمعی از فعالان سیاسی جوان کشور با وی که شب گذشته در حسینیه جماران برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی آفتاب مبنی بر دعوت یکی از گروه‌های سیاسی از ایشان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: «بحث کاندیداتوری من اصلا مطرح نیست و در انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیدا نخواهم شد».

    گفتنی است یکی از گروه‌های سیاسی اصول‌گرا، هفته گذشته از نوه امام راحل (ره) برای نامزدی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورده بود .

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: همزمان با سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان، 22مفتی وهابی در عربستان سعودی علیه گروه حزب الله لبنان و دولت های شیعه مذهب در ایران و عراق بیانیه صادر کرده اند.

    به گزارش بی‌بی‌سی آنها در بیانیه مشترک خود به ویژه اقدام های اخیر حزب الله در لبنان را محکوم و این گروه را به بی توجهی به مبارزه با اسرائیل و آمریکا متهم کرده اند.

    این مفتی‌ها مدعیند که گروه حزب الله به ابزاری برای مقابله با مسلمانان سنی مذهب تبدیل شده است، درحالی که حزب الله لبنان متحد چندین گروه مهم سنی لبنان است.

    این علما همچنین دولت های ایران وعراق را به تحقیر اقلیت های سنی مذهب در این کشورها و تلاش برای بی ثبات کردن کشورهای مسلمان دیگر از جمله یمن متهم کرده اند.

    دولت ایران بارها این گونه اتهام ها را بی اساس خوانده است.

    یک مقام سعودی که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که اعلامیه صادرشده بیانگر دیدگاه دولت عربستان سعودی یا علمای نزدیک به این دولت نیست.

    صدور این بیانیه در حالی انجام شده که ملک عبدالله، پادشاه عربستان، تا چند روز دیگر یک کنفرانس بین المذاهب اسلامی با حضور بیش از 500 تن از اسلام شناسان و علمای مسلمان برگزار خواهد کرد.

    اعلامیه علمای وهابی همچنین واکنشی به درگیری های اخیر در لبنان و توافق دوحه عنوان شده است که شکست بزرگی برای عربستان به شمار می‌رود.

    نشست دوحه به دنبال درگیری های خونین گروه های رقیب در لبنان صورت گرفت که در آن با تضعیف سعودی و تقویت قطر لبنانی‌ها به تفاهم رسیدند .

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:28 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: آیت‌الله جعفر سبحانی در جمع فرهیختگان حوزه علمیه با بیان اینکه دکتر سروش آداب گفت و گوی علمی را رعایت نمی‌کند و با پرخاشگری به شخصیت‌های علمی اهانت می‌کند، گفت؛ برای اینکه مبادا دکتر عبدالکریم سروش در نامه‌نگاری‌های مجدد کارهای پیشین را تکرار کند از پاسخ دادن مستقیم صرف نظر می‌کنم.

    در اطلاعیه‌ایی که از دفتر این مرجع تقلید، ارسال شده آمده است: در تاریخ 87.3.9 گروهی از فرهیختگان حوزه و اساتید و طلاب به حضور آیة‌الله سبحانی رسیدند و از ایشان درباره نامه اخیر سروش مورخ اردیبهشت 87 جویا شدند که آیا تصمیم به پاسخگویی این نامه دارند یا نه؟
    معظم‌له بدین گونه پاسخ دادند:«از روی که نخستین مصاحبه او با رادیوی هلند پخش شد، بنده وظیفه دیدم برای روشن کردن خود او و سایر خوانندگان، پاسخی ارائه کنم، و بحمدالله پاسخ نیز مفید و سودمند بود، و در آن کاملا ادب گفتگو رعایت شده بود. آقای سروش بار دیگر به نامه اول من پاسخی داد که باز برای انجام وظیفه‌ای که بر دوش ماست به پاسخ پرداختم، این بار پاسخ، گسترده‌تر و همه جانبه بود، و بازتاب پاسخ دوم نیز مانند پاسخ اول مثبت بود. بسیاری از اساتید و بزرگان حوزه غیر حوزه، تقدیر نموده و از اینکه متن نامه در عین اتقان محتوا، از مدارای بالایی برخوردار بوده، آن را ستودند. این واقعیتی است که من مایل نبودم بگویم، ولی به دلیلی ناچارم، آن را یادآور شوم. این بار که نامه سوم ایشان به دستم رسید، نامه را با این شعر آغاز کرده بود:
    مهر از سر نامه برگرفتم/ گویی که سر گلابدان است
    خوشحال شدم که به خواست خدا گفتگوهای ما مؤثر بوده و توانسته است، سیمای واقع را روشن سازد و در تصحیح روش و نگرش ایشان مؤثر باشد، اما پس از خواندن نامه، فوق‌العاده متاثر شدم، آن هم از جهانی که به برخی از آنها اشاره می‌کنم:
    1 - موضوع بحث، یک نظریه درباره وحی است. باید تمام بحث‌ها روی همان متمرکز شود، نقد و نظر باید بر همین محور بچرخد، ولی متاسفانه ایشان یک رشته انتقادات و اعتراضات فردی و اجتماعی خود را با این مساله کلامی - فلسفی - معرفتی به هم می‌آمیزد و از موضوع بحث خارج می‌شود و در حقیقت آداب گفت‌وگوی علمی را اصلا رعایت نمی‌کند.
    2 - نظریه‌ای را که مطرح می‌کند، هر چه بیشتر درباره آن توضیح می‌دهد، با مشکلات بیشتری روبرو می‌شود و در حقیقت شبیه سه موضوعی است که در تاریخ کلام، زبانزد محققان است و آن اینکه قائلان به آن سه موضوع، هر چه به توضیح آن می‌پردازند، بر مشکلات آن می‌افزایند، و این سه موضوع عبارتند از:
    1 - نظریه «طفره» نظّام
    2 - نظریه «حال» بهشمی (طرفداران ابوهشام)
    3 - نظریه «کسب» اشعری
    شاعر عرب می‌گوید:
    مما یقال و لا حقیقة عنده / معقولة تدنو الی الافهام
    «الکسب» عند الاشعری و «الحال»/ عند البهشمی و «طفرة» النظّام
    نظریه‌پرداز آن گاه که احساس کرد تمام قرآن پژوهان در ایران اسلامی و غیره این نظریه را مردود دانسته‌اند، لااقل نباید تا این اندازه بر آن اصرار بورزد؛ کسانی که این نظریه را نقد کرده‌اند، بسیاری از آنها از دوستان نزدیک ایشان هستند، ولی در عین حال ایشان بر نظریه خود اصرار می‌ورزد و لااقل مکث نمی‌کند تا مدتی در این نقدها بیاندیشد!
    از یک طرف می‌گوید: من همه آیاتی که قرآن را توصیف می‌کند می‌پذیرم، مانند «وانک لتلقی القرآن من لدن حکیم علیم» نمل/6
    و از طرف دیگر می‌گوید: الفاظ و قالب‌بندی، کار پیامبر اکرم است، در حالی که واژه قرآن تنها به معانی اطلاق نمی‌شود. بلکه به معنی و لفظ با هم گفته می‌شود، و همچنین آیات دیگری که به همین مضمون است
    3 - نامه‌های ایشان، بالاخص نامه اخیر وی در حقیقت، با نوعی عقده‌گشایی و پرخاشگری همراه است تا آنجا که گام فراتر نهاده، شخصیت‌های علمی را که یک عمر در خدمت اسلام و قرآن بوده‌اند و با قلم و بیان خود، محیط را روشن ساخته‌اند، مورد اهانت قرار داده است
    حضرت آیت‌الله مکارم، شخصیتی است برجسته، و فقیهی بزرگ و آگاه و قرآن پژوهشی ژرف نگر و مورد احترام تمام حوزه‌های علمیه و شخصیت‌های برجسته جهان اسلام است، تفسیر نمونه ایشان به زبان فارسی و عربی، مرجع محققان و نویسندگان است. چنین شخصیتی ارزان نصیب اسلام و مسلمانان نشده‌اند تا آماج طعن و بی‌احترامی قرار گیرند.
    این جهان و جهات دیگری سبب شده که پاسخ دادن مستقیم صرف‌نظر کنم. مبادا این نامه‌نگاری ما سبب شود که ایشان کارهای پیشین را تکرار کند، ولی در عین حال در مؤسسه امام صادق کسانی هستند که به محتوای آن پاسخ گفته‌اند و به همین زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
    من از خداوند منان می‌خواهم به همه ما روح حق جویی و حق‌گرایی عنایت فرماید. زبان و قلم را از هرگونه لغزشی حفظ فرماید.»
    اینک دفتر افتخار دارد که این پاسخ کوتاه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد، به امید آن که روزی همه دل‌ها با معرفت‌های الهی نورانی گردد.
    دفتر حضرت آیت‌الله سبحان

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:27 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 30
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :112495

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©