سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذره ای از تکبّر به درون دل کسی راه نیافت، مگر آنکه به همان اندازه از خردش کم شد؛ اندک باشد یا بسیار . [امام باقر علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: سفر هفته آینده رئیس جمهور به رم پایتخت ایتالیا به منظور شرکت در نشستی درباره امنیت غذایی در جهان با واکنش هایی مشابه با واکنش های به سفر وی به نیویورک و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا مواجه شده است.
    با وجود آنکه تاکنون خبر قطعی از دیدارهای دکتر احمدی نژاد در حاشیه این سفر منتشر نشده است، برخی رسانه های ایتالیایی به گمانه زنی درباره دیدار وی با پاپ بندیکت شانزدهم در واتیکان پرداخته و به این بهانه حمله به رئیس جمهور ایران را در دستور کار قرار داده اند.

    بنا بر این گزارش، روزنامه پر تیراژ کوریره دلا سرا تیتر زد: "رم، درها را به روی احمدی نژاد ببندد." روزنامه ایتالیایی لاریپوبلیکا هم در عنوان خود نوشت: "همه از احمدی نژاد فرار می کنند."

    برخی منابع از احتمال سفر کوتاه رئیس جمهور به ایتالیا خبر داده اند اما با این حال، احتمال دیدار احمدی نژاد و پاپ منتفی نیست، به طوری که "ری فلاین" سفیر پیشین امریکا در واتیکان نیز پیش بینی کرد پاپ رهبر کاتولیکهای جهان با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران دیدار خواهد کرد.

    وی به فاکس نیوز گفت: به نظرمن اگر پدر مقدس از این دیدگاه به موضوع نگاه کند که چه چیزی به نفع صلح و ثبات جهان، بردباری و تحمل پذیری دینی و عدالت اجتماعی است، آنگاه با احمدی نژاد دیدار خواهد کرد.

    حمله رسانه های ایتالیایی به احمدی نژاد در آستانه سفر به رم و جوسازی به منظور متقاعد ساختن پاپ برای خودداری از انجام این دیدار در حالی صورت می گیرد که نظیر این جوسازی های رسانه ای در سفر سال گذشته رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی او در دانشگاه کلمبیا نیز رخ داد.

    نشست سران که توسط سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ترتیب داده است، طی روزهای سوم تا پنجم ژوئن (14 تا 16 خرداد) در رم برگزار خواهد شد.

    رم به طور سنتی روابطی خوب با تهران دارد و یکی از شرکای بزرگ تجاری ایران در اتحادیه اروپا است.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 5:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: یک زن بی‌خانمان که با پنهان شدن در کمد خانه یک مرد ژاپنی یک سال در آنجا زندگی کرده بود، بازداشت شد. به نقل از آسوشیتدپرس از توکیو، "هیروکی ایتاکورا" سخنگوی پلیس شهر "کاسویو" در جنوب ژاپن گفت :" ‌پلیس این زن 58 ساله را پنجشنبه در کمد لباسهای یک مرد بازداشت کرده است."

    صاحبخانه پس از مشکوک شدن به ناپدید شدن غذا از خانه‌اش در ماههای گذشته دوربینهای مدار بسته‌ای را در خانه‌اش نصب می‌کند که تصاویر را به موبایل او ارسال می‌کنند.

    یکی از دوربینها روز پنجشنبه و پس از خروج وی از خانه ورود فردی ناشناس را نشان داد که مرد گمان برد دزد است و موضوع را به پلیس گزارش داد، اما پس از مراجعت به خانه متوجه شد که در قفل بوده و همه پنجره‌ها بسته است.

    ایتاکورا گفت:"ما خانه را گشتیم چرا که احتمال می‌دادیم کسی در خانه پنهان شده است. زمانی که در کمد لباسها را باز کردیم زن در آنجا با حالتی نگران و هیجان زده قصد پنهان کردن خود را داشت."

    این زن در بازجوییها به پلیس اعلام کرد که وی جایی را برای زندگی نداشته است و حدود یک سال پیش زمانی که در خانه قفل نبوده است وارد خانه شده است.

    او یک تشک را با خود به فضای تنگ کمد برده بود و حتی در این مدت دوش هم گرفته است. پلیس اعلام کرد که این زن تمیز و سالم بوده است.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 5:32 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: دیوان محاسبات به نحوه تخصیص اتوبوس به شهرها رسیدگی و نتیجه را اعلام کند.

    شهردار تهران گفت: دیوان محاسبات کشور باید به نحوه تخصیص اتوبوس‌ها در سال 85 و 86 رسیدگی و اعلام کند که اتوبوس‌ها، به کدام شهرها و با چه تعدادی تحویل داده شده است.

    دکتر محمدباقر قالیباف افزود: ماندن مردم در خیابان، به دلیل کمبود اتوبوس، اشتباه است. به ما اتوبوس ندادند، ما هم با هماهنگی شورای شهر تهران، اتوبوس از جای دیگری خریداری کردیم، صد درصد پول را هم خودمان دادیم و از یارانه‌های دولتی هم استفاده نکردیم؛ زیرا شهردار، مدیر شهر و مکلف است، شهر را اداره کند و ما هم نگذاشتیم حق مردم ضایع شود. هیچ مشکل و اختلاف‌نظری پیش نمی‌آمد.

    به اعتقاد قالیباف، مجلس شورای اسلامی هم، به عنوان دستگاهی که قانون را وضع کرده و پول این اتوبوس‌ها را تخصیص داده، باید بر این امر نظارت کند تا مشخص شود اعتبار چگونه هزینه شده است!

    شهردار تهران، درعین حال با تاکید بر این که شهرداری از هیچ جا، شکایتی ندارد، اختلاف‌نظرها در حوزه مسائل شهری را طبیعی خواند و گفت: گاهی، بین کارشناسان، اختلاف نظر وجود دارد؛ اما در حوزه مسایل شهری، چه شهرداری و چه وزارت کشور، باید در چارچوب قوانین و ضوابط، صحبت و عمل کنند.

    وی گفت: ارتباط دوستی و کاری من با مهندس هاشمی (سرپرست وزارت کشور) به بیش از 25 سال می‌رسد و حدود یک ربع قرن است که با هم کار کرده‌ایم و کار هم خواهیم کرد.
     

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 5:31 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به سوال رییس جهاد دانشگاهی درباره رحم اجاره ای گفت: اگر نوزادی یک شبانه روز از زنی شیر بخورد به او محرم می‌شود، پس رحم اجاره ای نیز به طریق اولی موجب محرمیت می‌شود، چون پوست و گوشت و تمام وجودش با او آمیخته شده است.

    حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، نهم خرداد ماه در دیدار رییس جهاد دانشگاهی، غرب را درنشر علم بخیل خواند و گفت: غرب همه علوم را برای خود می خواهد و مخالفت آن ها در زمینه انرژی هسته ای به این خاطر است که می خواهند اقتدار جهان تنها در اختیار آن ها باشد.

    وی مخالفت غرب برای به دست آوردن انرژی صلح آمیز هسته ای از سوی ایران را وقیحانه دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی انرژی صلح آمیز هسته ای را برای پیشرفت علمی دنبال می کند در حالی که غرب ادعا دارد ایران به دنبال تولید بمب اتمی است.

    این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت تعامل میان حوزه و دانشگاه افزود: به یقین حوزه‌ علمیه دارای مزایایی است که دانشگاه ندارد و دانشگاه نسبت به حوزه در برخی مسائل برتری دارد که باید با تعامل هر دو نهاد به تعالی برسند.

    وی تصریح کرد: باید خودباوری را در جوانان دانشجو تقویت کرد و بهترین راه برای این مسئله معرفی مفاخر ایران به نسل جوان است.

    وی افزود: آشنایی با مفاخر اسلام موجب ایجاد انگیزه در نسل جوان برای پیشرفت و ترقی است و باید مسولان توجه خود را به این امر مهم بیشترکنند.

    این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با انتقاد از این که تاکنون تاریخ علم در ایران نوشته نشده است، تاکید کرد: باید هیئتی متشکل از حوزویان و دانشگاهیان تشکیل شود و تاریخ علم اسلامی را بنویسند.

    این مرجع تقلید با اشاره به این که در اسلام هیچگونه بن بستی در راه کسب علم وجود ندارد، اظهار داشت: اسلام نه تنها مانع پیشرفت علم نیست، بلکه در بیشتر موارد شتاب دهنده هم خواهد بود، باید راه حل های پیشرفت علوم را در زمینه های مختلف پیدا کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سوال رییس جهاد دانشگاهی درباره اجاره رحم گفت: وقتی گفته می‌شود اگر نوزادی یک شبانه روز از زنی شیر بخورد به او محرم می‌شود، پس رحم اجاره ای نیز به طریق اولی موجب محرمیت می‌شود، چون پوست و گوشت و تمام وجودش با او آمیخته شده است.

    این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر هم برای کسانی شبهه ایجاد شود به او می گوییم که آیا این فرزند پس از بلوغ می تواند با آن زن ازدواج کند؟ که جواب منفی است، پس رحم اجاره ای موجب محرمیت می‌شود.

    این مرجع تقلید یادآور شد: رحم اجاره ای حتی سبب می‌شود نوزاد با شوهر آن زن و قشری از فامیل هم محرم شود.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 5:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در حال بررسی پنج پیشنهاد از تیم های خارجی است.
       
    افشین قطبی که پس از عدم تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس به دلیل برآورده نشدن برخی شرایط، قصد خروج از ایران را دارد، با پنج پیشنهاد خارجی مواجه شده است.

    2 تیم از کی‌لیگ(لیگ حرفه ای کره جنوبی) به همراه تیم هایی از قطر، امارات و بحرین در روزهای گذشته برای جذب قطبی اعلام آمادگی کرده اند.

    سرمربی سابق پرسپولیس قصد دارد به امارات رفته و پس از چهار روز استراحت، پیشنهادهای رسیده را بررسی کند.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/11::: ساعت 5:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    بازدید دیروز: 33
    کل بازدید :112502

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©