سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تفکّر مایه زندگانی دل بیناست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • 13) جستجوگر اخبار
    این ابزار نیز همانند پیغام‌دهنده گوگل، مشخصات اخبار موردنظر را به همراه آدرس ایمیل دریافت کرده و روزانه (بنا به درخواست کاربر، قابل تنظیم است). براساس عبارت دریافتی، جستجویی را در سایت‌های خبری ترتیب می‌دهد و در صورت یافتن اطلاعات مناسب، آن را برایتان ایمیل می‌کند. آدرس این ابزار
    www.google.com/newsalerts است.


    14) ماشین‌حساب گوگل

    گوگل برای حل معادلات ریاضی هم، ابزاری دارد که بسیار سریع و با دقت عمل می‌کند. این ابزار علاوه بر حل معادلات ریاضی، قابلیت تبدیل انواع واحدها به یکدیگر را نیز دارد. برای استفاده از ماشین حساب گوگل می توانید در محلی که عبارت جستجو را تایپ می کنید، عبارت ریاضی خود را بنویسید.


    15) معنی کلمات
    اگر معنی یا بهتر بگوییم، تعریف کلمه‌ای را نمی‌دانید، در کادر جستجو <کلمه موردنظر:
    define> را نوشته و کلیدEnter را بزنید. در جواب این جستجو، علاوه بر تعریف کلمه، لینکی نیز نمایش داده می‌شود که با کلیک روی آن، به جزییات بیشتری می‌رسید.


    16) ترجمه کنید

    در حال حاضر، ماشین ترجمه‌ گوگل می تواند انگلیسی را به 5 زبان زنده دنیا ترجمه کند (امکان ترجمه بالعکس نیز وجود دارد) برای استفاده از این ماشین ترجمه به آدرس google.com/language_tools?hl=en بروید.


    17) تصویریاب
    من شخصاً همیشه گوگل را به خاطر ابزار تصویریاب‌اش ستوده‌ام. این ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن‌هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می‌کند. برای استفاده از این ابزار به آدرس www.google.com/imghp مراجعه نمایید.


    18) پرسش و پاسخ
    تحقیق و جمع‌آوری مطالب از اینترنت، کار وقت‌گیری است. اگر برای انجام این‌کار وقت کافی در اختیار ندارید. سری به آدرس answers.google.com/answers بزنید و با مطرح کردن سوالاتتان و بررسی جواب‌ها، سریع‌تر به هدف‌تان برسید.

     

    منبع:www.khalij.ir

     

     



    محمدرضا زارع، ::: جمعه 87/2/27::: ساعت 9:55 عصر

    حتی رئیس هم باید آستین هایش را برای کار کمی بالا بزند.

    زیردستان خـود را وادار بـه انـجـام کـاری نـکنید که خودتان تاکنون انجامش نداده اید یا رغبتی به انجام دادنش ندارید. اگر رئـیس یا سـردسته گروهی هسـتـیـد باید خودتان سرمشق و الگوی دیگران قرار بگیرید ، آنگاه دیگر کسی در انجام کار با شما بحث نخواهد کرد.

    2- اندکی شـانـس و اقبال، بهتر از کوهی از دانش و خردمندی است.

    شما هر قدر هم که زیرک و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند که باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا کـنـیـد. حتـی یـک مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد. هیچگاه اهمیت زمان و مکان مناسب انجام کارهایتان را دست کم نگیرید.

    3- در ازای هر سخنی که می گویید، اجـازه دهید دشمنتان (یا رقیبتان) 10 سخن بگوید.

    هر قدر کـه شـما بـا سخنان خود اطلاعاتی را برای رقیب یا دشمنتان آشکار و افشا کنید، وی قدرت بیشتری برای ضربه وارد کردن و صدمه زدن به شما در اختـیـار خواهد داشـت. بگذارید رقیبتان سخن بگوید چون داشتن «اطلاعات» قدرت است و آن که اطـلاعات دارد می تواند ویرانگر باشد.

    4 - پول نقد، پول نقد است حتی اگر از شکم فیل بیرون بیاید.

    زمانی که شما اسکناس در دست دارید هیچ «اما» و «اگر»ی وجود نخواهد داشت : تـنها پول نقد است که وجود دارد. چک همیشه در معرض بـرگـشـت خـوردن است و کـارت اعتـباری هـم مختص آدم های زودباور؛ اما پول نقد همواره پول نقد است.

    5 - هیچگاه 100% هیچ چیز را برای هیچکس برملا نکنید.

    اگر خیال دارید میلیونر شوید بهتر است هیچگاه تمام جزئیات برنامه و نقشه خود را به کسی نگویید. همواره چیزی را نزد خودتان نگاه دارید. اگر مجبور به افشای آن شدید تنها 75 تا 90 درصد آن را برملا سازید. همان 10%از شما حفاظت خواهد کرد (و همچنین ضمانت می کند که آن ایده متعلق به شماست).

    6 -هنگام خشم و عصبانیت، تصمیم نگیرید.

    آدم های باهوش و محـتـاط نیک می دانند که برای درست اندیشیدن به آرامش ذهن نیاز دارند. هنگامی که عصبانی هستید، از روی خشم و غضب ، و نـه از روی مـنطق صحبت خواهید کـرد. احـسـاسـات و هیـجـانات خـود را کنترل کنید. این یکی از مهمترین قوانین است. زمانی که عصبانی هستید تهدیدهایی می کنید که قادر به عملی کردن آنها نیستید یا تصمیماتی اتخـاذ می کنید که در آیـنده پشیمانی به بار خواهند آورد.

    7- مرد است و قولش.

    هیچگاه نباید زیر قولتان بزنید. همواره سر قول و حـرفـتان بمانید ( البته بهتر که هیچگاه قولی به کسی ندهید ولی معلوم است که بعضی ها نـمـی تـوانـنـد جـلوی خودشان را بگیرند). درست زمانـی که طرف مقابل دیـگر بـه شـما اعـتـماد نـداشـته باشد همان لحظه است که او را از دست داده اید.

    8- دهانـتـان را بـسـتـه نـگاه داریـد و اگـر مـجبور به گفتن دروغ هستید، ساده و مختصر بگویید!

    اگر حـرف و سـخن خـوشـایـند و جـالبـی بـرای گـفتن ندارید بهتر است که اصلاً هیچ چیز نگویید. حتـی اگـر حـرفـی بـرای گـفـتـن داریـد آن را بـازگـو نـکنید چرا که سرانجام سبب افشای موضوعی می گردد که فردی که از آن مطلع می گـردد، قادر است از آن برای ضربه وارد کردن به شما استفاده کند. اگر دهانتان بـسته باقی بماند، اشتباهات همان جایی خواهند رفت که دایناسورها رفتند.

    9- بهترین روش برای جاخـالی دادن از تیرهای رقبا آن است که هیچگاه در تیررس آنان قرار نگیرید.

    هرگز خود را در موقعیت های دردسر ساز قرار ندهید. (هیچـگاه با رقیب سرسخت خود در یک محل قرار نگیرید تا او نتواند مستقیماً سر شما را نشانه بگیرد.)

    10- حواستان را جمع کنید: گاهی اوقات رقبای شما وقتی می بینند که توان مقابله منصفانه با شما را ندارند ، قوانین بازی را به نفع خود تغییر می دهند یا کلاً آنها را نقض می کنند.

    اشخاصی که همواره خواهان پیروزی هستند گاه به جای رعایت قوانین بازی ، از قوانین جانبی و میان بر استفاده می کنند.

    11 - هرگز خیانت و خائن را به آسانی نبخشید.

    برخی عادت دارند از گناه و تقصیر گناهکار به راحتی بگذرند و او را مورد بخشش قـرار دهنـد، که این عمل باعث ترغیب فرد خاطی به تکرار عمل خویش خواهد شد.

    12- هـرگـاه مـردد بـودید کـه آیا بهتر است دشمنتـان از شـمـا هراس داشته باشد یا آنـکـه مـورد احـترامش باشید همیشه گزینه ترس را برگزینید.

    محترم بـودن فـوق الـعـاده عالی است امـا عـنـصر ترس بهتر از آن است. ترس بازدارنده بهتری نسبت به مورد احترام بودن است چون دشـمـن را در مسـیر خـود متوقف می کند.

    13- کنار هر مرد موفقی یک زن موفق وجود دارد.

    هر مردی برای کسب موفقیت به پایداری و استقامت یک زن بزرگوار نیاز دارد. یک مرد بدون خانواده، یک مرد کامل نخـواهد بود. در مـقـابـل، یـک هـمـسر بـد و نـامـنـاسب شـما را از شکوفایی استعدادها و قابلیت هایتان باز می دارد.

    14- هیچ چیز پایدار و همیشگی نیست.

    به خاطر بسپارید : از عشق گرفته تا ثروت، مـوفقیت در تجارت، زیبارویی و حتی موهای پرپشت سرتان ، هیچ یک پایدار نخواهند ماند.

    15- هرگاه به نبرد کسی می رویــد، همیشه ضربه اول را شما بزنید ، و چنان محکم و با قدرت هم بزنید که به ضربه دیگری نیاز نداشته باشید.

    هنگامی که منازعه و درگیری اجنتاب ناپذیر است ، همیشه اولین ضربه را شما وارد کنید. با ایـن عـمل دشـمـن و حـریف را غافلگیر می کنید و اگر ضربه شما به اندازه کافی محکم و کاری باشد، می توانید دشمنتان را کاملاً کله پا کنید.

    16- هـرگـاه خـواسـتید اقدام به انجام کاری کنید، همواره مدت زمان مـحـقـق گشـتن آن را بیشتر، و پاداش و ثـمـره آن را کمتر برآورد کنید.

    حـتـی بـهترین طرح ها و نقشه ها ممکن است بی ثمر و نافرجام گردد. اغـلـب اوقـات مـا به مـنـظور دسـتـیابـی بـه خـواسـتـه هایمان ملزم به تلاش و کوشش هستیم و این بدان مفهوم است که همواره باید صبور و شـکیـبا باشیم. دست بالا گرفتن کار و دست کم گرفتن پاداش آن سبب می گردد شما هیچگاه مأیوس و ناامید نشوید.

    17- دوستانتان را نزدیک خود نگاه دارید، دشمنانتان را نزدیکتر.

    مردم همیشه در درک این گفته دچار سوء تفاهم می شوند، یـعنی می پندارند باید رفاقت صمیمانه ای با دشمنانشان داشته باشند. امـا واقعیت آنست که شما باید منتـهـای تـلاش خـود را بکنید تا اعمال و حرکات دشمنانتان را تحت نظر خویش داشته باشید. مثلاً ترتیبی بدهید که از اقدامات وی آگاهی داشته باشید، افکارش را پیش بینی کنید و از نـقـاط ضعفش کمال استفاده را ببرید.

    18- برای «پول درآوردن» باید پول خرج کرد.

    اگر پولی را خرج می کنید و بعد هزینه آن پول ، سود بیشـتـری را عایدتان خواهد کرد، پس نگران پول خرج کردن نباشید. اگر ایده ای برای تجارت و کسب و کار دارید ، از بـانک وام بگیرید. بـه کارمندان خود حقوق و دستمزد شایان توجه بدهید، بـرای مـشـاوره با متخصصین و جویا شدن از رهنمودهایشان پول پرداخت کنید. به این ترتیب اگر شـما کـاسـب یـا تـاجـر بـاهـوشـی بـاشـیـد همیشه در اوج خواهید بود.

    شما هر قدر هم که زیرک و باهوش باشید لحظاتی در زنـدگـی وجـود دارند که باید خودتان را آماده رویـارویـی بـا آنـهـا کـنـیـد. حتـی یـک مـرد خـردمند و دانا نیز پاهایش روی یخ لیز می خورد.

    19- «متمرکز بودن» و «پشتکار» دو عنصر حیاتی موفقیت هستند.

    اگر شما به خودتان ایمان داشته باشید هیچ چیز نمی تواند سـد راهتان شود. حـتی جملات دلسرد کننده نزدیکترین کسانتان نیز نخواهد توانست شما را از حرکت باز دارد.

    20- هیچکس شکست ناپذیر نیست.

    ثروت نمی تواند ضامن شکست ناپذیری و وفـاداری باشد. کـافی اسـت کمی مغرور و از خود راضی شوید آنگاه خواهید دید که نزدیکترین دوستانتان نیز از شما روی برمی گردانند.

    منبع:http://www.khalij.ir



    محمدرضا زارع، ::: جمعه 87/2/27::: ساعت 8:35 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    7) فقط صفحات جدید
    جستجو بدون ذکر تاریخ، نتایج بی‌شماری در پی دارد. انبوه نتایج، نه تنها به یافتن مطلب موردنظرتان کمکی نمی‌کند، بلکه موجب سردرگمی‌تان نیز می‌شود. علاوه براین اگر بعد از یک بررسی طولانی بین نتایج جستجو، به اطلاعات موردنظرتان رسیدید و متوجه قدیمی بودن آن‌ها شدید، چطور؟ اگر به دنبال اطلاعات جدید و روزآمد هستید، در قسمت جستجوی پیشرفته، عبارات <3 ماه>، <6 ماه> و حتی <یک‌سال> را در مقابل گزینه
    Date وارد کنید تا گوگل بسته به تاریخ ذکر شده، فقط فهرست صفحات جدید را برایتان نمایش دهد. مثلاً اگر عبارت <? ماه> را انتخاب کنید، گوگل تمامی صفحاتی که در سه ماه گذشته ایجاد یا بروز شده‌اند را جستجو و آن‌هایی که با موضوع موردنظرتان منطبق هستند را نمایش می‌دهد.


    8) مستثنی کردن کلمات
    با مستثنی کردن کلمات، علاوه بر کاهش حجم نتایج جستجو، می‌توان به اطلاعات موردنظر نزدیک‌تر شد. با گذاشتن علامت <-> قبل از کلمه‌ دلخواه، گوگل آن کلمه را استثنا قلمداد کرده و از نمایش صفحاتی که حاوی چنین کلمه‌ای باشند، پرهیز می‌کند. مثلاً نتیجه عبارت ، همه صفحاتی که مربوط به ایران هستند و از تهران نامی نبرده‌اند را شامل می‌شود.

    9) Wildcard ها
    زمانی که به‌طور کامل از کلمات موضوع مورد جستجو آگاهی ندارید، بهتر است از کاراکتر کمکی ستاره <*> استفاده کنید. کاراکتر <*> معنی <هرچیز> می‌دهد. مثلاً عبارت می‌تواند نتایجی نظیر ، و یا نتایجی از این دست را حاصل شود.


    10) عناوین صفحات
    معمولاً همه صفحات وب، عنوان دارند. گاهی‌اوقات استفاده از این عناوین، به شما در پیدا کردن مطالب مورد نیازتان کمک شایانی می‌کند. مثلاً عبارت <کلمه مورد نظر:
    intitle>، گوگل را بر آن می‌دارد تا فقط عناوین صفحات را برای یافتن کلمه ذکر شده، جستجو کند.


    11) شرکت در گروه‌های خبری‌
    اینترنت فراتر از ایمیل و صفحات وب است. به عنوان مثال گروه‌های خبری (
    News group) یکی دیگر از خدماتی است که از طریق اینترنت ارایه می‌شود. گروه‌های خبری گوگل، گروه‌های معروف و معتبری هستند که شرکت در آن‌ها، به نوبه خود، کار لذت‌بخشی است. آدرس گروه‌های خبری گوگل از این قرار است: groups.google.com


    12) جستجوی خودکار
    جستجو در اینترنت، قصه سوزن و انبار کاه است. گاهی‌اوقات ممکن است علیرغم صرف وقت زیاد، باز هم به نتیجه دلخواه نرسید. بنابراین هر ابزاری که در این پروسه، از اتلاف وقت جلوگیری کند، بسیار باارزش است. یکی از این ابزارها، <پیغام‌دهنده> گوگل نام دارد. این ابزار با دریافت آدرس ایمیل و عبارت مورد جستجو، به طور خودکار و روزانه، جستجویی را براساس عبارت دریافتی ترتیب داده و هر زمان که اطلاعات جدیدی را یافت نماید، آدرس آن را برایتان ایمیل می‌کند. آدرس پیغام‌دهنده گوگل به این ترتیب است: www.googlealert.com


    منبع:http://www.khalij.ir


    محمدرضا زارع، ::: جمعه 87/2/27::: ساعت 8:31 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    1) همه‌چیز در نحوه نوشتن
    با اطلاع از چگونگی نوشتن عبارات جستجو در موتورهای جستجو، می‌توانید اطلاعات موردنیازتان را به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال دستور <کلمه مورد نظر: Inurl> باعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل، همه صفحاتی که در آدرس آن‌ها، کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برایتان فهرست کند.

     (2 نوار ابزار گوگل

    با اضافه کردن نوار ابزار گوگل به مرورگرتان، از این پس می‌توانید کار جستجو را با سرعت و راحتی بیشتری انجام دهید. یکی دیگر از امکانات این نوار ابزار، جلوگیری از نمایش پنجره‌های تبلیغاتی است. برای دریافت این برنامه و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی toolbar.google.com مراجعه کنید.


    3) چه کسی به سایت شما لینک داده است‌
    بسیاری از مدیران سایت‌ها علاقه‌مندند بدانند چه کسانی (از سایت خود) به سایت آن‌ها لینک داده است. گوگل به این سوال پاسخ می‌دهد. می‌توانید در قسمت جستجو، عبارت <نشانی سایت:
    link> را وارد کرده و کلید Enter را بزنید. نتیجه این درخواست، فهرست سایت‌هایی است که به سایت شما لینک داده‌اند.

     

    4) کاربردهای تجاری
    دو موتور فرعی گوگل که به تازگی راه اندازی شده اند و در مورد واژه کالاهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. موتور froogle.google.com فهرست محصولات فروشگاه های آنلاین را تهیه می کند و موتور catalogs.google.com برای نمایش و درخواست کاتالوگ محصولات به کا رمی رود.


    5) نگاهی به آینده‌

    مدیران گوگل همیشه نیم‌نگاهی به آینده دارند. اگر می‌خواهید بدانید چه در سر آن‌ها می‌گذرد و قرار است در آینده چه کارهایی انجام دهند، بهتر است سری به آزمایشگاه آن‌ها بزنید و خود از نزدیک با خدمات و محصولات آتی گوگل آشنا شوید. آدرس آزمایشگاه گوگل labs.google.com می‌باشد.

     

    6) نتایج مطلوب‌تر
    در اغلب موارد، زمانی که جستجویی را با گوگل انجام می‌دهید، نتیجه آن هزاران سایت و وبلاگ و نشانی می‌باشد که در واقع بسیاری از آن‌ها کاربرد چندانی ندارند و با موضوع موردنظرتان هماهنگ نیستند. یکی از روش‌های مؤثر در کاهش حجم نتایج جستجو، تعیین بازه‌ های تاریخی است. مثلا زمانی که بازه ای را بین سال های 2002 تا 2004 تعریف می کنید گوگل با تبعیت از آن، فقط آن دسته از صفحاتی که دربازه مذکور ایجاد یا روزآمد شده‌اند را برایتان فهرست می‌کند (برای تعریف بازه‌های تاریخی به گزینه <جستجوی پیشرفته> مراجعه کنید).

     

    منبع :http://www.khalij.ir



    محمدرضا زارع، ::: جمعه 87/2/27::: ساعت 8:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    کارگردان مرد هزار چهره: متاسفانه بخشی از جامعه روشنفکری ما آدم های منفعل و به قول شما بی مصرف هستند. آدمهایی که صبح تا شب یک گوشه نشسته اند، خوب حرف می زنند ولی به هیچ دردی نمی خورند.
    به گزارش «جهان»، مهران مدیری در گفتگو با ماهنامه فیلم اشاره با اشاره به این که نمی خواهم اشتباهی باشم تصریح کرد مرد هزار چهره در تعطیلات نوروزی طوفانی از بازتاب های متفاوت برپا کرد ولی به نظر می رسد که ما نتوانستیم در این سریال جا بیاندازیم که می شود با قشر های مختلف جامعه شوخی کرد بدون اینکه لطمه ای به وجهه و حیثیت آنها وارد شود. 

    کارگردان مرد هزار چهره با اشاره به اینکه تلویزیون بعد از سالها این ریسک را پذیرفت و اجازه داد که ما برای اولین بار بتوانیم تا این حد با جاهایی که پیش از این اساسا شوخی با آنها مقدور نبود طنازی کنیم، افزود: اگر جسارت تلویزیون نبود ما حتی نمی توانستیم یک قسمت از این سریال را تهیه کنیم. ولی کمک تلویزیون و حتی نیروی انتظامی باعث شد تا بسترها فراهم شود و مرد هزار چهره روی آنتن برود. 

    مدیری گفت: همکاری مشترک ما، تلویزیون، نیروی انتظامی، جامعه پزشکان، جامعه روشنفکران و دیگران واقعا نتیجه خوبی داشت و باعث شد که مردم گونه ای از طنز را ببینند که تا کنون ندیده بودند. 

    وی در خصوص تغییرات اعمال شده در این سریال نیز اظهار داشت: این طور نیست که تصور کنید دستوری از جایی برای حذف بخش هایی از این سریال آمده باشد و یا حتی مجبور شده باشیم تا با تغییر بخشی از موارد، قسمت های پایانی سریال را تغییر دهیم. اتفاقا در هنگام پخش این سریال کمترین اشکالات پخش در طول این سالها بر ما وارد شد و تنها ایرادات کوچکی در حد یک جمله یا یک کلمه بود که به ما وارد می شد و ماهم با رعایت اینکه به آن سکانس یا قسمت لطمه ای نخورد آن مساله را رعایت کردیه یا حذف می کردیم. 

    کرگردان مرد هزارچهره افزود: در طرح اولیه قرار بود که پایان داستان همین گونه باشد و بعد از دادگاه در قسمت آخر، مسعود شصتچی به خاطر جنبه حقوقی جرم، مدتی به زندان برود و بعد که بیرون می آید دوباره با یک نفر اشتباه گرفته شود حال اینکه این یک نفر چه کسی باشد خیلی فکر کردیم به افراد مختلف از جمله فیروز کریمی، علی پروین، علی دایی و خیلی افراد دیگر. 

    مهران مدیری اذعان کرد: انتخاب اولمان آقای پروین بود که نتوانست بیاید به علی دایی و فیروز کریمی هم فکر کردیم و این که اگر این ها نشدند یک کارگردان بیاید و مسعود شصتچی را با مهران مدیری اشتباه بگیرد که دست آخر هم رسیدیم به رضا رشیدپور و پایانی که دیدید. 

    وی در خصوص پخش نشدن بخش های مربوط به رضا رشیدپور که بارها در تیزرها دیده می شد و در آن به ملاقات علیرضا خمسه می رفت، گفت: این سکانس بازسازی دقیق یکی از سکانس های فیلم پدر خوانده بود جایی که آن بازیگر درجه 2 به ملاقات مارلون براندو می رود و به او گلایه می کند که کارگردانی است که به من نقش نمی دهد و من هم می خواهم کمکم کنی، که به دستور پدر خوانده سر اسب آن کارگردان را می برند و می گذارند روی رختخوابش. 

    این کارگردان تلویزیون تصریح کرد: ما عین این سکانس را با رشیدپور اجرا کردیم که می آمد به قذاقه مندیان می گفت یک مجری است به نام حسینیان که نمی گذارد من کارم را بکنم و هرجا که می روم زیر آبم را می زند و از این حرفها که قذاقه مندیان هم مرغ حسینیان که خیلی هم دوستش دارد را می خورد و می گذارد روی رختخوابش، اما بنا به ملاحظاتی که برای سازمان مصدور است گفتند که این بخش ها حذف شود. ما هم حذفش کردیم و از رشیدپور خواهش کردیم که بیاید آن سکانس پایانی را بازی کند. شاید هم این حذف به خاطر خشونت زیاد این سکانس بود. 

    مدیری گفت: در این سریال کارهای متفاوتی انجام شد مثلا مادر بهاره رهنما، خانم پروین قائم مقامی، نقش مادر مهران مدیری را در این سریال بازی کرد که اتفاقا این کار پیمان قاسم خانی بود که نقش را برای مادرزن خود نوشته بود. 

    وی در خصوص واکنش مربوط به بخش حلقه ادبی که مربوط به روشنفکران و شخصیتهای مهم فرهنگی و ادبی کشورمان بود گفت: شوخی کردن با یک قشر به معنای اجحاف کردن به آنها یا ضعیف نشان دادنشان نیست. اتفاقا آنهایی که دارند چهار نفر آدمی را که معتادند و به هیچ دردی نمی خورند و حتی نمی توانند یک شعر خوب را از فهرست خرید تشخیص دهند با روشنفکران قیاس می کنند به جامعه روشنفکران توهین می کنند. یعنی کسی که این مقایسه را می کند معتقد است جامعه روشنفکری ما فرق شعر خوب و فهرست خرید را نمی داند. 

    کارگردان مرد هزارچهره ادامه داد: ولی ما معتقدیم که جامعه روشنفکری این طور نیست و این بلاهت و آلودگی برای 4 کاراکتری است که ساخته ذهن ما هستند تا ما با خودمان هم شوخی کرده باشیم. چطور می شود با پزشکان شوخی کرد با نیروی انتظامی شوخی کرد کسی چیزی نمی گوید اما به محض اینکه پای چنین بحث هایی پیش می آید عده ای واکنش نشان می دهند. 

    مهران مدیری افزود: شوخی کردن با افراد مختلف در همه جای دنیا مرسوم است و به کسی هم بر نمی خورد. این حرف من نیست، جامعه روشنفکری اصلا معتقد است که کمدی می تواند با همه اقشار شوخی کند و نباید برخورنده باشد. حالا چطور می شود وقتی کسی با خود جامعه روشنفکری به این صورت واضح و مبرهن شوخی می کند و چهار آدم زیر سوال بروند و تمامیت آن قشر زیر سوال برود؟ 

    وی گفت: ما هم جزء همین جامعه روشنفکری هستیم مگر ما از پشت کوه آمدیم من هم در این جریان روشنفکری سالها زندگی و کار کردم، یک بخش از زندگی و کار من تلویزیون و سینما بوده است، تئاتر کار کرده ام، ادبیات کار کرده ام، موسیقی کار کرده ام، در انقلاب بوده ام و توی کتابفروشی های جلوی دانشگاه بزرگ شده ام و این توضیح دادن خیلی سخت است چون جامعه روشنفکری ما باید ظرفیت نقدپذیری و شوخی را داشته باشد. 

    مدیری افزود: نمی فهمم که چرا این بحث ها مطرح می شود آن هم با این لحن بد و توهین آمیز، خوب با ادبیات درست از همدیگر انتقاد کنیم. آیا این نوع ادبیات مناسب دفاع از فضای روشنفکری است. اگر کسی مساله شخصی با من دارد بحث دیگری است اما اگر می خواهید مرا نقد کنید این که دیگر اسمش نقد نیست مشکل همه ما این است که تصور می کنیم بیشتر از بقیه می فهمیم. 

    وی در پاسخ به این سوال که برخی ها گفته اند که مهران مدیری در چنین فضاهایی تلاش کرده است تا وضعیت ادبیات و شعر ما را به چالش بکشد گفت: متاسفانه بخشی از جامعه روشنفکری ما آدم های منفعل و به قول شما بی مصرف هستند. آدمهایی که صبح تا شب یک گوشه نشسته اند، خوب حرف می زنند ولی به هیچ دردی نمی خورند. یک کار مثبت در زندگیشان نکرده اند نه در زمینه هنر های نمایشی نه ادبیات نه شعر و نه هیچ چیز دیگر. آدمهایی که مدتی هستند و بعد می روند و کسی هم نمی فهمد چی بودند، برای چی بودند و کی مردند. 

    کارگردان مرد هزارچهره ادامه داد: ما منظورمان این قبیل آدمهاست و کار بدی هم نمی کنیم، اینها آدمهای باطلی هستند که فقط فیگور روشنفکری فرهنگی می گیرند و تعدادشان هم متاسفانه کم نیست. پس چرا این حرفها را نزنیم وقتی وجود دارند؟ این طور نیست که بگویم صد در صد جامعه روشنفکری ما سالم، خلاق و مفید هستند. 

    مدیری تصریح کرد: حرف آخرم این است که اگر کسی جزء این دسته نیست، نباید به او بر بخورد و اگر هم جزء این دسته است که اشکالی ندارد.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/26::: ساعت 8:2 صبح
    نظرات دیگران: نظر

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :112466

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©