سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در حالی فردا به پایان می‌رسد که گزارش سرشار از اتهام محمد البرادعی، مدیر کل آژانس، با توجه بیهوده به مدارک ادعایی سرویس‌های جاسوسی غربی و سندیت بخشیدن به آنها، شورای حکام به جای اجرای توافقنامه‌های این آژانس با ایران، مسیر دیگری را طی نموده است.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، به رغم تحرکات آژانس، بعید به نظر می‌رسد که شورای حکام بتواند بیانیه‌ای اجماعی علیه فعالیت‌های اتمی ایران صادر نماید.

    در این حال، یک کارشناس پرونده هسته‌ای به خبرنگار «تابناک» گفت: اکنون البرادعی باید به این سؤال مهم پاسخ دهد که با وجود بیش از سه هزار ساعت بازدید کارشناسان این سازمان بین‌المللی از تأسیسات و تجهیزات هسته‌ای ایران در طی پنج سال گذشته و بعد از توافق مدالیته، آیا هر ادعایی علیه ایران از سوی کشورهای متخاصم جایی برای بیان داشته و اساسا می‌توان به این ادعاها اتکا کرد و با استناد به آنها از ایران درخواست شفاف‌سازی بیشتر نمود؟

    وی پرسید: آیا آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای قصد دارد حاکمیت ملی کشورهای عضو خود را از نقض نماید و خارج از توافقات و موافقتنامه‌های دو جانبه، شرایط را نه برای حل و فصل موضوع، بلکه برای بغرنج و پیچیده کردن آن مهیا سازد؟

    این کارشناس گفت: آقای البرادعی به خوبی می‌داند که مواردی که در گزارش اخیر او علیه ایران ذکر شده است، اکنون حکم اسنادی را پیدا کرده که نه از سوی کشورهای متخاصم، بلکه از سوی یک نهاد بین‌المللی که بایستی حافظ منافع اعضای خود باشد، بیان می‌شود و این ادعاها اکنون برای شورای امنیت ارسال شده و شورای امنیت نیز این اسناد را به منزله اسناد یک منبع به اصطلاح مستقل، یعنی آژانس انرژی اتمی تلقی می‌نماید.

    وی تأکید کرد: فعالیت‌های گذشته ایران در طی پنج سال گذشته زیر نظر بازرسان آژانس همگی کنترل و بازرسی شده است و اگر ایران فعالیت جدیدی را هم آغاز نموده، با مونتورینگ آژانس همراه بوده است؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آژانس بخواهد از ابهامات سندسازی کند و کدام سازمان مستقل بین‌المللی را می‌توان یافت که با توجه به ابهامات بخواهد برای یک کشور عضو که حق عضویت پرداخت می‌کند و به همه مقررات و التزامات قراردادی خود عمل می‌نماید، اینچنین سندسازی کند؟

    این کارشناس اظهار داشت: آیا آقای البرادعی می‌خواهد ایران هم به مانند پاکستان، هندوستان، اسرائیل و برخی دیگر از کشورها از معاهده ان.پی.تی خارج شده و رسمیت این سازمان بین‌المللی را مخدوش نموده و برای آن هیچ‌گونه ارزشی قائل نباشد؟ از همین رو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید از حقوق و جایگاه این آژانس به نحوی محافظت نماید که کلیه کشورها به عضویت در آن ترغیب شوند و از قوانین آن تبعیت کنند، نه این‌که به گونه‌ای رفتار نماید که کشورها این سازمان را به نحوی ارزیابی نمایند که این تشکیلات قصد دارد حاکمیت ملی آنها را به باد داده، ابتدایی‌ترین حقوق متصوره آنها را نقض نماید.

    وی گفت: شگرد آقای البرادعی و تیم او در این مقطع این است که چون می‌دانند این ادعاهای واهی برای بیشتر کشورهای عضو شورای حکام قابل درک نیست و نمی‌توان برای صدور بیانیه به اجماع رسید، بدون رأی‌گیری و صرفا با ارایه گزارشی به شورای امنیت، ادعای عدم شفاف‌سازی ایران را داشته باشند و این‌که ایران برنامه‌هایی برای نظامی نمودن تکنولوژی هسته‌ای خود در سر دارد.

    این در حالی است که طی پنج سال گذشته، ایران با ارایه هزاران صفحه و مدرک و همچنین بازدیدهای سرزده بازرسان آژانس حسن نیت فراوان و بیش از مفاد قراردادی با آژانس را نشان داده تا ثابت کند قصد نظامی کردن برنامه هسته‌ای خود را نداشته ‌است.

    این کارشناس در پایان گفت: با توجه به مواضع صریح و روشن مجلس هشتم، آژانس انرژی اتمی نباید روابط خود با ایران را با چنین تدابیر نادرستی خدشه‌دار کند، اما در صورتی که بخواهد دنباله‌رو تندروها شود، مواضع و واکنش ایران نیز روشن و قاطع خواهد بود.
     
     
    منبع:www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/16::: ساعت 10:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 36
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112574

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©