سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون توانایى بیفزاید ، خواهش کم آید . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • تابناک:

     

    به گفته‌ معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار، تعرفه‌ پیامک لاتین از اول تیرماه سال جاری افزایش می‌یابد.

    محمدمهدی عطوفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق ابلاغیه‌ای که صادر شده، پیامک‌های فارسی ازاواخر اسفندماه سال 86 به مبلغ 89 ریال محاسبه می‌شود و افزایش تعرفه‌ پیامک‌های لاتین که از میزان 142 ریال به 222 ریال افزایش یافته از تاریخ یکم تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

    وی درباره تفاوت حجم کاراکتر در پیامک‌های لاتین و فارسی و راهکار جبران آن یادآور شد: حدود 70 کاراکتر در پیامک فارسی مبادله می‌شود که این میزان در پیامک لاتین 160 کاراکتر است؛ البته بحث افزایش کاراکتر پیامک فارسی از70 کاراکتر به 160 کاراکتر با پیاده سازی نرم‌افزار پیامک فارسی حل خواهد شد که مشترکان در صورت استفاده از نرم افزار مذکور می‌توانند با هر پیامک فارسی معادل 160 کاراکتر را ارسال کنند.

    معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار خاطر نشان کرد: افزایش نرخ پیامک لاتین تقریبا با چهار ماه تاخیر از ابلاغ این موضوع اجرا می‌شود.

    موضوع تغییر تعرفه‌ ارسال پیامک اواخر سال گذشته و از سوی وزیر اراتباطات و فن‌آوری اطلاعات اعلام و گفته شد که بر اساس مصوبه‌ دولت و به‌منظور فرهنگ‌سازی و بسط و گسترش خط و زبان فارسی، نرخ پیامک فارسی به 89 ریال کاهش یافت، همچنین تعرفه‌ پیامک‌هایی که به‌صورت لاتین ارسال می‌شوند تا تیرماه 87 با قیمت کنونی 146 ریال محاسبه و پس از آن، 222 ریال محاسبه خواهد شد.

    به گفته‌ محمد سلیمانی دولت به موضوع پیامک با دید فرهنگی نگاه کرد تا بتواند اثرات مخرب فرهنگی که به واسطه ورود هر تکنولوژی امکان بروز پیدا می‌کند را مرتفع کند.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:

    جوانان ایرانی مقیم سوئد، بار دیگر افتخار آفریدند و موفق شدند از بین 929 گروه شرکت‌کننده از دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و کمپانی‌های سوئدی شرکت‌کننده در مسابقه «بهترین ایده تجاری»، جایزه اول را از آن خود کنند.

    «Venture Cup» یکی از معتبرترین مسابقات طرح تجاری صنعتی در سطح جهانی تلقی می‌شود که بسیاری از برندگان سال‌های گذشته این مسابقه، مدیران امروز شرکت‌های موفق و مشهور تجاری جهان هستند.

    جوایز شش جوان ایرانی برنده این مسابقه، در شب 29 آوریل در مراسم باشکوهی در تالار شهر استکهلم (محل اهدای جوایز نوبل) و با حضور شهردار استکهلم، نمایندگان کمپانی‌های بزرگ و دیگر مقامات دولتی به آنان اهدا شد.

    دویست هزار کرون وجه نقد و همچنین 250 هزار کرون سرویس رایگان از شرکت «مکنزی» از جمله جوایزی است که به شرکت تازه‌تءسیس این جوانان ایرانی (اوکولوس آی) اختصاص داده شده است.

    اعضای هیأت مدیره و بنیانگذاران این شرکت تازه‌تأسیس به ترتیب عکس از چپ به شرح زیر هستند:

    پیروز حسنی‌زاده: دانشجوی سال آخر فوق لیسانس رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی‌تی‌اچ) و دانشجوی رشته اقتصاد از دانشگاه استکهلم و از کارمندان سابق ام‌تی‌جی.

    سیامک اعیانی: دانشجوی فوق لیسانس رشته مهندسی برق از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم و دانشجوی رشته اقتصاد از دانشگاه استکهلم. سیامک سابقه کار در دوچه بانک آلمانی و شرکت Proctor and Gamble.

    امید اشرفی: فوق لیسانس رشته مهندسی برق از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی‌تی‌اچ) و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت از دانشگاه بازرگانی استکهلم (هندلس هوگسکولان) و یکی از بنیانگذاران شرکت elskling و کارشناس شرکت Accenture and Newsec Corporate Finance.

    بابک رسول‌زاده: دانشجوی دوره دکتری رشته روباتیک در دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی‌تی‌اچ). بابک محقق میهمان در مرکز صنعتی NICTA در استرالیا نبز هست.

    پیام عطایی: دانشجوی رشته اقتصاد دانشگاه استکهلم و مدیر سابق انجمن دانشجویی اقتصاد دانشگاه استکهلم.

    علیرضا توکلی طرقی: دکترای رباتیک از دانشگاه سلطنتی تکنیک استکهلم (کی‌تی‌اچ) و دانشجوی رشته مدیریت از دانشگاه بازگانی استکهلم (هندلس اسکولان). علیرضا قبلا موفق به کسب بودجه یک میلیون کرونی با همکاری آزمایشگاه روباتیک دانشگاه «کی‌تی‌اچ» برای دانشجویان ایرانی برای سه سال از دولت سوئد شد و در حال حاضر پنج دانشجوی ایرانی با بورس کامل زیر نظر وی مشغول به تحصیل و تحقیق می‌باشند.

    حیدر معبودی، نفر اول از راست، یکی از این دانشجویان می‌باشد که پایان‌نامه فوق لیسانس خود را در این شرکت انجام داده به زودی دکتری خود با حمایت این شرکت آغاز می‌کند.

    امید، بابک و علیرضا، از اعضای سابق هیأت مدیره و مؤسس انجمن دانشجویان ایرانیان استکهلم می‌باشند و پایه این همکاری و شرکت از دوستی در این انجمن دانشجویان آغاز شده است.

    این گروه مبتکر ایرانی همچنین برنده جایزه نوآوری و تکنولوژی سوئد از مؤسسه Innovation-Technology شده‌اند و روز 8 ماه می در نماشگاه نوآوری و تکنولوژی در Kista Science City به معرفی اختراع خود خواهند پرداخت.

    شرکت تازه‌تأسیس این جوانان به نام «اوکولوس آی» که بر روی بینایی رایانه‌ای و پردازش تصویر و ویدئو متمرکز می‌باشد توجه بسیاری از رسانه‌ها و سرمایه‌گذاران از جمله بانک «اس‌ئی‌بی» سوئد و کمپانی رایانه‌ای مشهور «گوگل» را به خود جلب کرده است.

    مؤسسه سرمایه‌گذاری و اقتصادی «استینگ»، 5% از سهم شرکت متعلق به این جوانان ایرانی را خریداری کرده است. این شرکت تازه‌تأسیس علاقه بسیاری به جذب جوانان مخصوصا ایرانیان موفق و حمایت از پایان‌نامه‌های دوره فوق لیسانس و دکترا را دارد.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:

    بانک مرکزی اعلام کرد: ایران چک 50 هزار تومانی این بانک از 25 اردیبهشت ماه جاری در بازار عرضه می شود.

    به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو تصمیم متخذه در مورد اصلاح نظام تولید وانتشار ایران چک، مراحل طراحی، آماده سازی، چاپ وتولید ایران چک درسازمان تولید واسکناس و مسکوک بانک مرکزی به عمل آمد و به تعداد کافی دراختیار واحد مربوط قرار گرفته و از تاریخ 25/2/1387 آماده تحویل به بانکهای دولتی و خصوصی برای عرضه به مردم خواهدبود.

    این اقدام به منظور تامین ابزار مبادله و قابل اتکا برای مردم و نیز برای جلوگیری از آثار تورم زای روش جاری چک پولها می باشد و درعین حال با انگیزه افزایش ضریب ایمنی ایران چکهای در اختیار مردم انجام گرفته است.

    ایران چکهای یادشده به مرور جایگزین انواع چک پولهای بانکی موجود در جامعه شده و چک پول قدیمی بانکها تا قبل از جمع آوری ، معتبر خواهد بود.

    ویژگی های امنیتی ایران چک مذکور همانند اسکناس 50 هزار ریالی می باشد و از نظر نوع کاغذ و طراحی و چاپ از تمام ویژگی های لازم برخوردار است.

    واترمارک ایران چک بانک مرکزی تصویر شاعر بنام ایرانی « فردوسی» است و برای این چک از دو نخ امنیتی در ساخت کاغذ آن استفاده شده است.

    روی ایران چک 500 هزار ریالی بانک مرکزی مزین به تصویری از بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) است که در کنار طرحی اسلیمی با محوریت آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تزیین شده است.

    طرح پشت ایران چک که به زبان انگلیسی نام و رقم چک چاپ شده است ، عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با خط نستعلیق تکرار و محل امضای واگذارکننده و مشخصات دریافت کننده درج گردیده است.

    رنگ غالب ایران چک بانک مرکزی بنفش است ، این چک دارای ویژگی های امنیتی فوق العاده ای نسبت به دیگر چک پول های متنوع بانکی درجریان است.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:45 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:

    همزمان با روز جهانی لوپوس متخصصین نسبت به احتمال بروز این بیماری در تمام افراد جامعه به ویژه دختران و زنان جوان هشدار دادند.

    مصطفی قاسمی رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی کشور در این‌باره به ایرنا گفت: بر اساس نتایج تخقیقات جهانی دختران و زنان 15تا45ساله همواره در معرض ابتلا به این بیماری هستند لازم است تمام افراد جامعه در سنین مختلف با انجام آزمایش‌های ساده و مراجعه به پزشکان متخصص از این بیماری پیشگیری و در صورت ابتلا درمان‌های سریع و کم عارضه را آغاز کنند.

    وی در ادامه با بیان اینکه نسبت شیوع این بیماری در زنان 9برابر مردان است گفت لوپوس نوعی بیماری ناشی از اختلال در سیستم ایمنی و دفاعی بدن است که تمام اندام بدن از انگشتان پا تا سر از جمله قلب، کلیه ها، مغز، مفاصل ، پوست ، خون و ریه را در برمی گیرد.

    به گفته وی خستگی‌های ممتد و غیر عادی ، ضعف دایمی ، خارش، کم اشتهایی ممتد، کاهش وزن ناخواسته، ریزش زیاد مو، خون دماغ، حساسیت‌های پوستی بی دلیل، درد و ورم مفاصل، درد قفسه سینه و کمبود تنفس از جمله ویژگی‌های لوپوس است.

    سرفه‌های همراه با خونریزی ، سردردهای غیر معمولی و دایمی ، سرگیجه و تهوع ، مشاهده خون در ادرار و دردهای متوالی و ممتد شکمی از جمله علایم و نشانه‌های هاله سرخ لوپوس است.

    قاسمی با اشاره به اینکه ریشه و دلایل اصلی ابتلا به لوپوس ناشناخته است گفت عوامل ژنتیکی ، محیطی، استرس ، دود سیگار، هیجانات و خستگی‌های مفرط ، نور شدید آفتاب، عفونت ها، آنتی بیوتیک‌ها و فشارهای عصبی شدید از موثرترین عوامل بروز این بیماری است .

    رئیس انجمن بیماران کلیوی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این بیماران می توانند از مبتلایان انواع بیماری‌های کلیوی باشند توصیه کرد همه افراد به ویژه اعضای خانواده‌هایی که در میان خانواده و فامیل خود شاهد بروز این بیماری هستند به متخصصین مربوطه مراجعه نمایند.

    ????مه برابر با ????اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی لوپوس نام‌گذاری شده است.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:44 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:

    تیم فوتبال سپاهان با پذیرش شکست برابر الاتحاد سوریه، وداعی تلخ با لیگ قهرمانان آسیا داشت.

    به گزارش مهر، در ادامه رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20 امروز به وقت تهران، تیم فوتبال سپاهان مهمان «الاتحاد» سوریه بود که در پایان با قبول شکست دو بر یک برابر این تیم، نتوانست شانس صعود خود به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا را زنده نگه دارد.

    نیمه اول این دیدار در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که تیم سپاهان برتر از حریف بود، اما نتوانست از این برتری برای رسیدن به گل استفاده کند.

    در نیمه دوم این سپاهان بود که پس از چند حمله خطرناک و زدن چند توپ به تیر دروازه در دقیقه 47 توسط هادی عقیلی به گل برتری دست پیدا کرد. در ادامه باز هم این سپاهان بود که دو بار دیگر دروازه الاتحاد سوریه را باز کرد، اما هر دو بار کمک داور به بهانه آفساید این گل‌ها را نپذیرفت.

    در ادامه بازی، این الاتحاد سوریه بود که از غافلگیری مدافعان سپاهان استفاده کرد و در دقایق شصت توسط پرز و دقیقه 63 توسط گومز مرکادو به گل رسید تا عملا با این پیروزی شانس سپاهان برای صعود به مرحله بعد را از نماینده کشورمان بگیرد.
    سپاهان در صورتی می‌توانست به مرحله بعدی این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برسد که در این دیدار به پیروزی می‌رسید.
     
    با این شرایط، تیم فوتبال کوروچی ازبکستان که امروز برابر الاتحاد عربستان به پیروزی رسیده بود، با دوازده امتیاز و پیش از برگزاری دیدار پایانی این مرحله با سپاهان، صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرد.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 105
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112643

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©