سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم به هلاکت می رسند؛ زیرا نمی پرسند . [امام صادق علیه السلام ـ به حمران بن اعین هنگامی که چیزی پرسید ـ]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: یک نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نشان داد که اکثریت اسراییلی‌ها ایران را تهدیدی برای امنیت خود نمی‌دانند و فقط 19 درصد آنها که عموماً در مشاغل دولتی هستند، جمهوری اسلامی را تهدیدی برای خود ارزیابی می کنند.
     
    به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، نظرسنجی شاخص صلح دانشگاه تل‌آویو نشان داد 19 درصد از پرسش‌شوندگان در این نظرسنجی اظهار داشتند که ارتش اسراییل از آمادگی نظامی کافی برای جنگ بعدی برخوردار نیست.
    همچنین 73 درصد اسراییلی ها بر این باورند که طی پنج سال آینده جنگ دیگری میان رژیم صهیونیستی و یک یا چند کشور عربی اتفاق می‌افتد.


    شاخص صلح دانشگاه تل‌آویو می‌افزاید که اکثریت مردم اسراییل دستیابی به توافقات برای صلح با سوریه یا فلسطین را باور ندارند.

    همچنین 47 درصد فکر می‌کنند که اسراییل طی پنج سال آینده با یک کشور عربی قراداد صلح امضا خواهد کرد در حالی که 5/46 درصد دیگر مخالف این نظر هستند.
    به هر حال، 64 درصد از اسراییلی ها قراداد صلح میان رژیم صهیونیستی و سوریه را بعید می‌دانند و 67 درصد دیگر نیز نسبت به مذاکرات فلسطین و اسراییل بدبین هستند.


    گفتنی است 60 درصد پرسش‌شوندگان از مذاکرات صلح میان اسراییل و فلسطین حمایت می‌کنند و 71 درصد نیز طرفدار یافتن راهی موسوم به راه‌حل دودولتی (همزیستی مسالمت‌آمیز میان دو طرف) هستند.
    تعداد 16 درصد نشان دادند که بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی از احتمال شورش خشونت‌بار اعراب ساکن در سرزمین‌های اشغالی نشأت می‌گیرد و فقط 11 درصد نگران تشدید درگیری میان فلسطین و اسراییل هستند.


    این نظرسنجی توسط برنامه تراز دانشگاه تل‌آویو در میانجیگری و حل درگیری همچنین مرکز "اشتاین‌ماتس" برای تحقیق صلح انجام شد و 600 نفر از تمامی گروه‌های مختلف جمعیت اسراییلی در این نظر‌سنجی شرکت کردند.

    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 4:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: داوطلبان برای به دست آوردن پاسخ‌های صحیح‌ آزمون کارشناسی ارشد،‌ پشت در دستشویی صف کشیدند.


    در رشته صنایع آزمون کارشناسی ارشد حوزه بابل که در یک مدرسه برگزار شده بود، 5 داوطلب با یکدیگر هماهنگ کرده و هر کدام فقط پاسخ یکی از دروس را ‌‌دادند و سپس پاسخ‌های خود را در پشت در دستشویی ‌‌چسباندند.
    داوطلبان دیگر نیز پس از مطلع شدن از این هماهنگی 5 نفره از پاسخ‌ها استفاده ‌‌کردند، به طوری که داوطلبان این آزمون برای به دست آوردن پاسخ‌های صحیح پشت در دستشویی صف ‌‌کشیده بودند.
    جمعی از داوطلبانی که متوجه این موضوع شده‌اند، شکایت خود را به سازمان سنجش، دیوان عالی کشور و سازمان بازرسی ارایه کرده‌اند.

    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 4:36 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    Imageایران اکونومیست: با مشخص شدن نتیجه انتخابات دو ایالت کارولینای شمالی و ایندیانا، باراک اوباما نامزد قریب به یقین دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری پاییز امسال ایالات متحده خواهد بود.

    به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری‏ها و سایت‏های خبری ایالات متحده، با برد 14 درصدی در کارولینای شمالی و باخت دو درصدی در ایندیانا، اوباما همینک با احتساب آرای ابرنماینده های عضو حزب دموکرات، تنها 35 تا 43 رای با رسیدن به حد نصاب لازم برای کسب نامزدی حزب دموکرات (2024 نماینده) فاصله دارد که این رقم نیز به طور قطع در چندین ایالت کوچک آینده (اورگون، وست ویرجینیا و ...) قابل کسب خواهد بود.
    کارولینای شمالی
    اوباما 56%
    کلینتون 42%

    ایندیانا
    کلینتون 51%
    اوباما 49%
    از طرف دیگر، هیلاری کلینتون با باخت سنگین شب گذشته در کارولینای شمالی امکان منطقی و ریاضی کسب حد نصاب لازم برای نامزدی انتخابات از طرف حزب دموکرات را از دست داده است و پیروزی وی بیشتر به معجزه شبیه خواهد بود.

    برد کلینتون در ایالت ایندیانا در حالی رخ می‏دهد که صاحبان رادیوهای تندرو طرفدار بوش، از طرفداران جمهوری خواه خود در آن ایالت خواسته بودند که برای ادامه دار شدن تنش در میان دموکرات‏ها، در انتخابات دموکرات‏ها شرکت کرده و به کلینتون رای دهند.

    با وضعیت پیش آمده، کسب منابع مالی جهت ادامه رقابت های انتخاباتی برای کلینتون بسیار دشوار شده است و انتظار می رود در صورتی که وضعیت به شکل فعلی پیش برود، طی هفته جاری کلینتون از ادامه رقابت انتخاباتی انصراف دهد.

    در همین حال منابع خبری ایالات متحده از احتمال اقدام تیم کلینتون برای احتساب آرای ایالات فلوریدا و میشیگان از طریق دستور دادگاه خبر می دهند که این وضعیت غیرمحتمل می‏تواند به عنوان یک معجزه برای کلینتون عمل کرده و نتیجه را تاحدودی به نفع وی بهبود بخشد. در انتخابات این دوره، آرای دو ایالت فلوریدا و میشیگان به دلیل تخطی از قوانین حزب دموکرات، در جمع بندی آرای دموکرات ها حساب نمی شود.

    کلینتون اخیرا ایران را به نابودی تهدید کرده و از اظهارات خود در این باره دفاع کرده بود و اوباما سیاست وی در قبال ایران را به سیاست گاوچرانی بوش تشبیه کرده بود.

    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 4:34 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: دولت‌نهم تصمیم‌دارد برای رفع مشکل کمرشکن مسکن، دست به یک‌اقدام انقلابی و بدیع بزند.
     خبرهای موثق حکایت از آن دارد که رئیس جمهور از صمصامی، سرپرست وزارت‌اقتصاد و دارایی، خواسته‌است، سریعا طرحی را برای کاهش شدید قیمت مسکن تهیه‌کند، تا از سوی دولت به مجلس ارائه‌شود.

    براساس طرحی که از سوی وزارت‌اقتصاد و دارایی در حال تهیه‌شدن‌است، دولت بر فروشندگان مسکن و زمین، مالیات بر ثروت وضع‌خواهد‌کرد.

    براساس این طرح، برای مسکن و زمین مورد معامله، قیمت کارشناسی پایه وضع خواهد‌شد و مابه التفاوت آن با قیمت فروش، مشمول مالیاتی معادل 50 تا 60 درصد خواهد‌شد.

    همچنین، به منظور جلوگیری از انتقال این بار مالیاتی بر مصرف‌کنندگان، مالیات وضع‌شده، به عنوان مالیات بر ثروت اخذ خواهد‌شد که فروشنده باید بپردازد.

    ازسوی دیگر دولت تصمیم دارد از مالکانی که مسکن آن‌ها خالی بماند، مالیات‌های سنگین اخذ کند.بدین‌ترتیب، هدف دولت آن‌است که مسکن و زمین را از بورس بازی خارج کند و قیمت آن را به حد معقول کاهش‌دهد.

    به گزارش فرارو، مطالعاتی نیز در دست انجام‌است که امکان عملی شدن "لغو مالکیت خصوصی بر زمین" و دولتی کردن آن را محقق نماید.

    الغای مالکیت خصوصی بر زمین و رسمیت یافتن مالکیت مردم فقط بر عرصه، از سوی بسیاری از فقهای شیعه تجویز شده و به نظر می‌رسد که عملی شدن آن، میزان مداخله دولت در بازار را به نحو چشمگیر و تعیین کننده‌ای بالا خواهد برد.

    مالکیت خصوصی بر عرصه و دولتی بودن زمین مسکن، در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای سرمایه داری و نیز چین معمول است.

    به اعتقاد کارشناسان، استمرار قیمت بسیار بالا و غیر متعارف مسکن در ایران به بحران اقتصادی و اجتماعی منجر خواهد‌شد که تبعات سنگین سیاسی را نیز به دنبال خواهد‌ داشت


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 4:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: یک روان‌شناس هلندی به تازگی نتایج تحقیقاتی‌اش درباره تأثیرات خواندن قرآن و تکرار کلمه الله بر بیماران روحی و افراد عادی را منتشر کرده است.

    به گزارش الوطن، پروفسور "فاندر هوفن" هلندی تحقیقات خود را در طول مدت 3 سال و روی تعداد زیادی از بیماران انجام داده است.

    عده‌ای از بیماران او غیر مسلمان بوده و عده‌ای نیز زبانی عربی را بلد نبودند و تلفظ کلمه «الله» به آن‌ها آموزش داده شده بود.

    نتایج این کار به ویژه روی افرادی که دارای افسردگی و یا تنش روحی بودند عالی بود. روزنامه الوطن به نقل از یک روان‌شناس نوشت که مسلمانانی که خواندن عربی را بلد هستند و مرتب قرآن می‌خوانند می‌توانند خود را از مشکلات روانی و روحی حفظ کنند.

    این روان‌شناس معتقد است که هر حرف کلمه «الله» بر بهبودد مشکلات روان‌شناسی تأثیر دارد. تلفظ «اَ» در ابتدای کلمه از دستگاه تنفسی باعث کنترل تنفس می‌شود.

    وی ادامه که تلفظ «ل» با لهجه عربی باعث وقفه‌ای کوتاه ‌مدت در تنفس می‌شود و سپس آن را آزاد می‌کند.

    تلفظ حرف «ه» در آخر کلمه هم باعث ارتباط ریه و قلب می‌شود و به تنظیم ضربان قلب کمک می‌کند.

    نکته جالبی در این تحقیق مسلمان نبودن این پروفسور هلندی است که البته علاقمند به علوم اسلامی و جست‌وجوی رازهای قرآن مجید است.
     

    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 4:32 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5   >>   >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 88
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112626

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©