سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا روزه‏دار که از روزه خود جز گرسنگى و تشنگى بهره نبرد ، و بسا بر پا ایستاده که از ایستادن جز بیدارى و رنج برى نخورد . خوشا خواب زیرکان و خوشا روزه گشادن آنان . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • تابناک:

    دبیر اجرایی ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان به ایسنا گفت که این ائتلاف با بیش از 100 نماینده مرتبط و متمایل حضوری فعال در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مجلس خواهد داشت.

    «علی دورانی» هم‌چنین با تشکر از مردم به خاطر حضور حماسی‌شان در انتخابات که موجب شادی روح امام (ره) ، شهدا و تقدیر مقام معظم رهبری از این حماسه پرشور شد، در تحلیل انتخابات مجلس هشتم گفت: مجلس عامل اتحاد و انسجام کشور و رکن اصلی تقویت نظام و نیز پی‌گیری مطالبات و نیازهای اساسی مردم و تامین منافع ملی و هدایت جامعه به سوی پیشرفت و هدایت است.

    وی افزود: مجلس هشتم برای اجرای اصول مصرح قانون اساسی و تاکیدات مقام معظم رهبری باید توجه خاص به اجرای اصل 44 قانون اساسی ، کنترل تورم ، مهار نقدینگی ، حل مساله اشتغال ، دفاع از عزت و سربلندی کشور ، و توجه خاص به مساله عزت ، مصلحت و حکمت بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در سیاست خارجی داشته باشد و در جهت رفع محرومیت فرهنگی و تحقق اهداف و آرمان‌های ملت شریف ایران عمل کند.

    وی هم‌چنین درباره رابطه دولت و مجلس اظهار داشت: رابطه دولت و مجلس رابطه متقابل و متعاملی است و باید مبتنی بر همکاری سازنده و بر محوریت عقلانیت و کارشناسی ، قانون‌گرایی و حفظ و تامین منافع ملی باشد. مجلس باید ضمن همکاری متقابل با دولت ، نظارت ویژه بر عملکردها و مسائل اساسی کشور داشته باشد و نمایندگان در جهت حفظ رسالت نمایندگی نباید از هیچ خدمتی به مردم کوتاهی کنند و در واقع وکیل ملت باشند نه وکیل دولت.

    وی که در آستانه برگزاری همایش منتخبان جبهه متحد اصول‌گرایان، سخن می‌گفت هم‌چنین با بیان این که ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان نیز با بیش از 100 نماینده مرتبط و متمایل حضوری فعال در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مجلس خواهد داشت، گفت: این ائتلاف در راستای تعیین هیات‌رییسه ، روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان ویژه مجلس در کمیسیون های نظارتی با راهبرد فعال کردن همه نمایندگان و ظرفیت‌های مجلس و با رویکرد توزیع عادلانه مسوولیت‌های متناسب با حوزه انتخابیه فعالیت جدی خواهد داشت تا همان‌طور که مجلس عصاره فضایل ملت است، هیات رییسه و ارکان مهم و موثر مجلس نیز عصاره آحاد ملت باشند و کلیت نمایندگان مجلس را نمایندگی کنند.

    وی هم‌چنین درباره موضع ائتلاف فراگیر اصول‌گرایان در ارتباط با ریاست مجلس هشتم گفت: این ائتلاف ضمن احترام به تمام نامزدهای محترم برای ریاست مجلس شورای اسلامی با توجه به جمیع جوانب و مصالح کشور دکتر علی لاریجانی را به عنوان نامزد خود معرفی می‌کند و امیدوار است با محوریت عقلانیت و کارشناسی سایر نمایندگان نیز از این نظر ائتلاف حمایت لازم را انجام دهند.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:42 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:
    رهبر انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه در دیدار مسئولان اجرایی ـ اداری بخش‌های مختلف استان فارس، خدمت به ملت بزرگ ایران و از جمله مردم فهیم و خوش‌ذوق فارس را، لذتبخش و نشانه توفیق الهی مسئولان دانستند و تأکید کردند: باید با خدمتگزاری «حقیقی و خستگی ناپذیر» و «تکریم و احترام مردم»، این نعمت بزرگ الهی را شکرگزاری کرد.

    به گزارش ایسنا، ایشان برخورداری شیراز از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) (شاهچراغ) و چند امامزاده عالی‌مقام دیگر را امتیازی کم‌نظیر برای استان فارس خواندند و خاطرنشان کردند: شیراز بعد از مشهد و قم، سومین حرم اهل بیت (ع) است و این برجستگی و محوریت، باید در «تبلیغات عمومی و رسانه‌ای» و هنگام تخصیص اعتباراتِ گوناگون، مورد توجه قرار گیرد تا دلهای مشتاقان در داخل و خارج از کشور بیشتر متوجه قداست و اهمیت این بارگاه مهم شود.

    رهبر انقلاب اسلامی مردم فارس را برخوردار از فضل و کمال، دارای مفاخرِ «تاریخی ـ ادبی» و پرتحرک برشمردند و افزودند: مردم شیراز و فارس با وجود برخورداری از این ویژگی‌ها، محجوبند و از قال و جنجال و به رخ کشیدن توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود پرهیز می‌کنند اما مسئولان باید با درک این تواناییها، از استعدادها و ظرفیتهای آنان برای پیشرفت کشور، کمال استفاده را ببرند.

    آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد مرکزی در شیراز را برای تربیت و پرورش استعدادهای هنری کشور و تقویت «هنر متعهد و برخوردار از جهت‌گیری دینی» ضروری دانستند و افزودند: هنر از جلوه‌های زیبای خلقت است و اگر با روح و جوهره دینی همراه شود از برجسته‌ترین پدیده‌های عالم می‌شود.

    لزوم برنامه‌ریزی برای رونق گردشگری در استان فارس از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار مورد اشاره قرار دادند و یادآور شدند حرم مطهر احمد بن موسی (ع)، آثار تاریخی، و آرامگاه مفاخر علم و هنر و ادب از جمله حافظ و سعدی، جزو جاذبه‌ها و ظرفیتهای گسترده گردشگری استان است که می توان با تبلیغات صحیح، این ظرفیت‌ها را بسیار فعال کرد.

    رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به دو نگاه متفاوت به آثار تاریخی قبل از اسلام از جمله تخت جمشید افزودند: از یک منظر، این آثار متعلق به جباران تاریخ ایران است و نفرت از استبداد و جباریت، اینگونه آثار را در چشم و دل انسانها از جمله متدینین، بی‌جاذبه می‌کند اما از جنبه مثبت، نباید فراموش کرد که این آثار، به هر حال محصول سرپنجه هنرمند، ذهن خلاق، روحیه بلند نظر و «ذوق و ابتکار ایرانی» است و این واقعیات، تخت جمشید و دیگر آثار تاریخی را در سراسر کشور، مایه افتخار ملت ایران و جزو مفاخر تاریخی این کشور قرار می‌دهد.

    ایشان با اشاره به تلاش برخی کشورها برای ایجاد مفاخر مصنوعیِ تاریخی تأکید کردند: مفاخر حقیقی تاریخ ملت ایران، موجب تقویت اعتماد به نفس ملی است و لازم است مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

    آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین اوج‌گیری ذوق و هنر ملت ایران در دوران بعد از اسلام خاطرنشان کردند: ما به مفاخر ِتاریخی قبل از اسلام نیز به عنوان نشانه‌های هنر ایرانی افتخار می‌کنیم اما واقعیت و تحقیق علمی نشان می‌دهد که «تمدن، هنر، فرهنگ و دانشی» که ایرانیان در قرون 4 و 5 هجری یعنی بعد از اسلام به آن دست یافتند قبل از اسلام هرگز سابقه نداشته و این اوج‌گیری به برکت اسلام بوده است.

    آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر عمیق و صمیمانه از ابراز محبت و میهمان‌نوازی مردم شیراز و استان فارس، این استان را دارای ظرفیت‌های گسترده «طبیعی و اقلیمی» و استعدادهای جوشان انسانی خواندند و ابراز امیدواری کردند با همت همه مسئولان و پیگیری جدی مسئولان محلی، مصوبات این سفر هرچه زودتر، اجرایی و مردم از آثار مثبت آن بهره‌مند شوند.

    آیت‌الله خامنه‌ای همچنین ایجاد مرکزی برای تحقیقاتِ مقابله بلندمدت با خشکسالی را در استان فارس، ضروری دانستند و در پایان سخنانشان افزودند: خدمتگزاری حقیقی مسئولان و مدیران رده‌های مختلف کشور به ملت، و همت و آمادگی مردم، آینده روشن این کشور را به فضل پروردگار، تضمین می‌کند.

    در ابتدای این دیدار آقای رضازاده استاندار فارس، گفت: به برکت این سفر فصل جدیدی از سیاست‌گذاری‌های فرهنگی در استان آغاز می‌شود، ضمن آنکه استان، در آینده شاهد پیشرفت در بخشهای مورد نیاز از جمله توسعه راههای مواصلاتی و چندین پروژه بزرگ اقتصادی، صنعتی و پتروشیمی خواهد بود که با اتمام این طرحها استان فارس از حاشیه به متن توسعه کشور منتقل می‌شود.

    استاندار فارس با اشاره به توانمندی‌ها و استعداد بالای کشاورزی استان گفت: این استان 20 سال پیاپی رتبه اول تولید گندم را به خود اختصاص داده ضمن آنکه در دیگر محصولات کشاورزی و مرکبات باغی نیز قطب کشاورزی کشور است.

    آقای رضازاده تأکید کرد: دولت تصمیمات خوبی برای مقابله با خشکسالی و نیز اجرای طرحهای آبخیزداری و آبخوان داری گرفته است.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:41 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    کتاب شهید حسین خرازی، از مجموعه خاطرات حماسه دفاع مقدس منتشر شد.
     
    در این کتاب که در قطع جیبی و به صورت تمام رنگی منتشر شده است، چهارده خاطره و یاد از سردار رشید جبهه‌ها، حاج حسین خرازی، با عناوین اولین خط دفاعی، فرمانده‌‌ای عزیز، فرمانده باصلابت، بسیجیان، عشق شهادت، خوابیدن روی برزنت، عملیات عاشورایی، راه شهدا، دایی و قطع دستش، فقط یک لبخند، فرمانده لشکری با دوچرخه، بدهکاری، تاسوعا و عاشورا سال 65 و حسین کربلایی به همراه چهارده عکس زیبا از این حماسه‌ساز دلاور جبهه‌ها توسط نشر «یازهرا» منتشر شده است.

    در بخش «فرمانده لشکری با دوچرخه» این کتاب آمده است: «فرمانده لشکری که ارتش بعث عراق از او حساب می‌برد، با دوچرخه کارهای داخل شهر را انجام می‌داد. یک شلوار ساده می‌پوشید و یک دوچرخه هم داشت که از پدرش بود. زمان اعزام به جبهه بود. بسیجی‌ها می‌خواستند با اتوبوس به لشکر بروند. حاج حسین آمد، یک شلوار کار بسیجی تنش بود. سلام و علیک کرد، دوچرخه‌اش را گذاشت و وارد ساختمان سپاه شد...».
     
    تابناک:
    شهید حاج حسین خرازی در سال ? ?????در خانواده‌ای مذهبی و در یکی از محله‌های قدیمی شهر اصفهان دیده به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب با عضویت در کمیته دفاع شهری و حضور در جبهه‌های غرب، مبارزه خود با اشرار و ضد انقلابیون را آغاز کرد.
     
    شهید خرازی در آغاز جنگ تحمیلی در جبهه‌های جنوب حضور یافت و مامور تشکیل تیپ ???? امام‌حسین (ع) اصفهان شد. وی پس از سال‌ها مبارزه و نقش‌آفرینی در عملیات مختلف جنگ‌تحمیلی، در هشتم اسفند ماه سال ? ???5?در جبهه‌های جنوب به لقاء‌الله پیوست.
     
    شهید خرازی در طول سالیان مبارزات پر افتخارش علیه رژیم صدام، دربیش از ? ???عملیات همچون «ثامن‌الائمه»، «طریق‌القدس»، «فتح‌المبین»، «رمضان»، «والفجر»، «خیبر» و «بدر» حضوری مقتدر داشت و در اسفند ماه ????5?در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:37 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:

    معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: میزان هدر رفت آب در کشور 28 تا 30 درصد است در حالی که در دنیا 9 تا 12 درصد را معقول می‌دانند.

     
    به گزارش واحد مرکزی خبر، رسول زرگر با اشاره به این‌که بخشی از هدررفت آب در کشور را برداشت‌های غیرمجاز از شبکه آبرسانی تشکیل می‌دهد، افزود: به دستور رئیس جمهور باید سالانه 2 درصد از هدررفت آب کمتر شود.

    وی افزود: امسال 30 تا 35 میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه به طور ویژه برای جلوگیری از هدررفت آب اختصاص می‌یابد و بقیه نیاز مالی از منابع داخلی وزارت نیرو تأمین خواهد شد. براساس برنامه چهارم توسعه باید سالانه یک درصد از هدررفت آب کاهش یابد.

    علاوه بر برداشت‌های غیر مجاز که زرگر به آن اشاره کرد، از دیگر علل هدررفت آب در کشور می‌توان به فرسودگی تأسیسات آب و شبکه آبرسانی اشاره کرد.

    آب‌های به حساب نیامده که به دلیل دقیق نبودن کنتورهای آب، قابل محاسبه نیست؛ مانند آبی که برای کولرهای آبی استفاده می‌شود و انشعاب‌های غیرمجاز و نشت لوله‌های انتقال آب هم از موارد هدررفت آب است.

    معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا یادآور شد: در سال آبی 86  ـ 85 از 95 میلیارد مترمکعب آبی که مصرف شد 85 میلیارد مترمکعب یعنی 90 درصد آن در کشاورزی استفاده شد. در حالی که در دنیا این رقم 70 درصد است.
    وی افزود: سالانه 5 تا 6 میلیارد مترمکعب برای آب آشامیدنی و یک میلیارد متر مکعب دیگر در صنعت استفاده م‌ شود.

    زرگر تاکید کرد: به ازای استفاده از هر مترمکعب آب در کشور، 600 گرم محصول خشک کشاورزی به دست می‌آید که در دنیا 2 هزار گرم است.



    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:35 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:
    یکی از بینندگان سایت «تابناک» در مطلبی آورده است: دانشگاه آزاد اسلامی برخلاف سازمان سنجش آموزش کشور، تاریخ و محل برگزاری آزمون ورودی خود را در کارت ورود به جلسه اعلام می‌‌کند. این در حالی است که این دانشگاه، آزمون‌های خود را در واحدهای انتخابی داوطلبان برگزار می‌کند، بنابراین به فرض داوطلبان ساکن شهری مانند مشهد در صورت انتخاب واحد دانشگاهی تهران مجبور به حضور در تهران و آزمون دادن در همان واحد انتخابی می‌باشند.

    حال مشکل اینجاست که این داوطلبان باید، سه یا چهار روز پیش از برگزاری آزمون راهی شهر انتخابی خود شود و بدون اطلاع از روز آزمون، به دریافت کارت ورودی خود اقدام کند. بنابراین افراد باید چند روز را در مسافرت به سر برد.

    در حالی که مرکز آزمون دانشگاه آزاد ابتدا می‌تواند همانگونه که ثبت نام و چاپ مشخصات را با تعریف کد رهگیری برای هر داوطلب میسر کرده، چاپ کارت ورود به جلسه را هم از طریق اینترنت مقدور سازد زیرا هر داوطلب دارای یک کد رهگیری است که امکان دسترسی دیگران را به اطلاعات شخصی افراد ناممکن ساخته است در این صورت داوطلب مجبور نیست برای دریافت کارت خود بدون اطلاع از زمان آزمونش به مسافرت برود.

    از سوی دیگر اگر این امکان هم به هر دلیلی وجود ندارد، امکان اعلام زمان آزمون‌ها که برای دانشگاه آزاد فراهم است تا داوطلبان با توجه به زمان آزمون خود و آگاهی از آن به محل برگزاری آزمون خود مراجعت کنند.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/2/19::: ساعت 3:34 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <   <<   6   7      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 122
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112660

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©