سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانا نادان را می شناسد؛ چون قبلاً نادان بوده است؛ ولی نادان دانا را نمی شناسد؛ چون قبلاً دانا نبوده است . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: پنج سازمان خصوصی مسئول برقراری امنیت مسابقات فوتبال یورو 2008 در اتریش دچار تداخل وظایف و درگیری‌های داخلی با هم شده اند. به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به اتریش برقراری امنیت در اتریش بر عهده 5 سازمان شناخته شده در این کشور است.
    پنج گروه سرویس امنیتی اتریش (G4S)، نیروی ناظر و نظامی اتریش (OWD) ،(Securitas)، (Siwacht) و گارد امنیتی فرودگاه وین این روزها در اطلاعرسانی به گردشگران و هواداران تیم های مختلف که از سراسر جهان آمده اند مشکل دارند.
    این نیروها که می‌کوشند خود را مسئول اصلی امنیت نشان بدهند، در بیشتر موارد به جای برخورد با مسافران، با یکدیگر درگیر می‌شوند و به نظر می رسد مدیریت واحدی بر این پروژه وجود ندارد.

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:45 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: در اوایل فروردین ماه سال جاری، زوج جوانی در فردای ازدواجشان به دادگاه آمده و تقاضای ابطال ازدواج خود را می‌کنند و دلیل آن را هم دوشیزه نبودن نوعروس عنوان می‌کنند.

    بنا بر قوانین مدنی فرانسه، اگر زوجی در هنگام ازدواج، چیزی را از همسر خود پنهان کرده باشد، دادگاه در صورت اثبات آن، می‌تواند ثبت ازدواج را باطل اعلام کند.

    به گزارش «تابناک» از پاریس، نوعروس جوان در دادگاه پذیرفت که در هنگام ثبت ازدواج، خود را دوشیزه معرفی کرده، ولی در نوجوانی با پسری رابطه داشته و در واقع وی یک بانوست. به همین دلیل، دادگاه شهر «لیل»، این ازدواج را باطل اعلام می‌کند.

    اما پنجشنبه گذشته، پس از دو ماه، روزنامه «لیبراسیون» فرانسه، در اخبار حوادث خود، این خبر را در کنار ده‌ها خبر روزمره می‌آورد. صبح همان روز، هنوز این روزنامه در پیشخوان روزنامه فروشی‌ها به طور کامل گذاشته نشده بود که رادیوهای فرانسه، این خبر را در صدر اخبار خود قرار دادند.

    گفتنی است، با این‌که در حکم دادگاه، اشاره‌ای به مذهب و یا ملیت این زوج نیامده بود، همان روز، همه شبکه‌های رادیویی فرانسه، این خبر را مکرر این گونه اعلام کردند: یک مرد مسلمان به خاطر عدم بکارت همسرش در شب عروسی، وی را طلاق داد.

    فردای آن روز، رؤسای تمام احزاب سیاسی بدون استثنا نسبت به خبر واکنش نشان دادند و اعلام کردند، در کشوری لائیک، نباید دادگاه به خاطر رعایت سنت و یا مذهب افراد حکم صادر کند.

    همزمان، اعضای انجمن «نه روسپی نه تحقیر» که دو سال پیش، یعنی زمانی که ممنوعیت حجاب در مدارس مطرح بود، به وسیله فرانسوی‌ها با جمع‌آوری نزدیک به صد دختر مهاجر لاابالی راه‌اندازی شده، با حضور در برنامه‌های رسانه‌ای، وارد میدان شده و به دروغ مدعی شدند، مرد با این نوعروس تماس داشته و باید این حکم باطل اعلام شود.

    همچنین در هفته‌ای که گذشت، شبکه‌های تلویزیونی دولتی و خصوصی وابسته به محافل صیهونیستی، برنامه‌های ویژه‌ای در این باره پخش کردند.

    در این حال، «رشیده ادتاتی»، وزیر دادگستری الجزایری‌تبار فرانسه، در پشتیبانی از حکم قاضی اعلام کرد: این حکم با توافق عروس و داماد بوده، چرا که آنان معتقدند ادامه یک زندگی مشترک به خاطر موضوع پیش آمده، ممکن نیست و برای طلاق یک روند طولانی لازم است و به خاطر پیشگیری از مشکلات آینده، تقاضای طلاق توافقی را کرده‌اند.

    اما سه روز بعد، رشیده ادتاتی که بیشتر به مترسک سارکوزی برای جلب آرای فرانسوی‌های خارجی‌تبار معروف است، از نظر خود برگشته و دستور تجدیدنظر، رأی را صادر کرد. به نوشته «فیگارو»، این چرخش به دستور «الیزه» بوده است.

    همچنین این در حالی است که وکیل مدافع این نوعروس، اعلام کرد، تجدید رأی را باید موکل من بکند، ولی او تمایلی به این کار ندارد.

    پدر این دختر، با نام عمر بارها با برنامه‌های عصرانه رادیوها که برنامه ویژه‌ای برای بررسی این موضوع راه انداخته بودند، تماس گرفته و تقاضا کرد، دست از این کار بردارند. او گفته است که دخترش اشتباه خود را پذیرفته و به دروغ خود پیش از ازدواج اعتراف کرده است.

    او ادامه داد که این یک مسئله شخصی است و دخترش به خاطر جارو جنجال رسانه‌ها به بهانه دفاع از او، در خانه زندانی شده است و آبرویی برایش نمانده و جرأت بیرون رفتن از خانه را ندارد، ولی مدافعان این نوعروس ناکام به رغم تقاضای این دختر و نیز اظهارات وکیل مدافع وی که بارها گفته است این طلاق به درخواست موکل وی بوده، به بهانه دفاع از دختران مسلمان، همچنان به برنامه‌های خود ادامه می‌دهند.

    به این ترتیب، در روز پایانی هفته، همه رسانه‌ها اعلام کردند، انجمن «نه روسپی نه تحقیر» در میدان «رپوبلیک» پاریس برای دفاع از این دختر مسلمان تجمع خواهد کرد، ولی به رغم تبلیغات سراسری، شمار کمی در «مارسی» و تعدادی هم از دختران بی‌بندوبار مهاجر در این تجمع شرکت کردند.

    یکی از همین دختران در مصاحبه با شبکه تلویزیون فرانسه گفت: تن من متعلق به خود من است و من آزادم که هر کاری خواستم بکنم. ما در فرانسه زندگی می‌کنیم، نه در ایران و در پاسخ خبرنگار که این آزادی تن را حتی پس از ازدواج را می‌خواهی؟ گفت: من که گفتم، این تن من است و آزادم هر کاری که خواستم با آن بکنم؛ چه پیش از ازدواج و چه پس از آن. ما در فرانسه هستیم، نه در ایران.

    روز شنبه، روزنامه «فیگارو» شبکه تلویزیونی «ال.سی.ای» و چند رسانه دیگر، برای بررسی بمباران خبری در این مورد و اثرات آن بر افکار عمومی فرانسوی، یک نظرسنجی کرد که در آن، 73 درصد فرانسوی‌ها، خبر نخست هفته جاری را موضوع عدم بکارت دختر مسلمان در شب عروسی عنوان کردند و جالب آن‌که اخبار مربوط به گرانی و بیکاری و تصمیمات دولت در رده‌های بعدی بودند!
    در این نظرسنجی، همچنین 54 درصد فرانسوی‌ها، علت بروز این رخداد را ریشه اعتقادی و مذهبی مسلمانان دانستند.

    گفتنی است، بنا بر قانون مدنی فرانسه، افراد هنگام ازدواج شریک مالی هم هستند و در موقع طلاق، دارایی‌های هر دو طرف باید به طور مساوی بین طرفین تقسیم شود و به خاطر یافتن همه دارایی‌های پیدا و پنهان، بیشتر اوقات، صدور حکم طلاق دو سال طول می‌کشد و این زوج ناموفق هم برای پیشگیری از این موضوع، تقاضای ابطال ثبت ازدواج را با توافق همدیگر کرده بودند و در حکم قاضی هم نه علت مذهبی و نه علت سنتی آمده، بلکه پنهان کردن یک حقیقت از سوی یکی از طرفین، علت صدور حکم اعلام شده است.
    در اینجا بی‌لطف نیست به کار یکی از هموطنانمان در این زمینه اشاره‌ای شود.

    چند سال پیش، خانم «هدیه ناجینی» برای کسب علوم جدیده و گرفتن دکترا با خرج دولت جمهوری اسلامی راهی فرانسه می‌شود. وی سوژه رساله خود را «شب زفاف دختران ایرانی» انتخاب و استاد راهنما هم از این سوژه استقبال می‌کند. این هموطن با مراجعه به ایران، به دختران جوانی که ازدواج کرده و یا بدون ازدواج، تجربه جنسی داشته‌اند، با عنوان این‌که من در مورد مسائل زنان در حال تحقیق هستم، مراجعه می‌کند و موفق می‌شود با شگردی خاص، تجربیات زنان جوان ساده و یا دختران لاابالی را به دست آورده و رساله خود را که دربردارنده تجربیات دختران ایرانی در نخستین تجربه جنسی است، در 144 صفحه ارایه دهد. وی به خاطر این خدمت، موفق به دریافت دکترا می شود و بعد هم به پیشنهاد استاد راهنما، این رساله به صورت یک کتاب در فرانسه منتشر می‌شود. کتاب او که در آغاز، شانزده یورو قیمت‌گذاری شده بود، در روزهای اخیر به وسیله سایت‌های وابسته به صهیونیست‌ها با تخفیف 75 درصدی به قیمت چهار یورو با عنوان «بکارت دختران ایرانی» به فروش گذاشته شده است!

    از موقعیت کاری و مکانی این خانم اطلاع در دست نیست، ولی این احتمال هست که وی هم‌اکنون پس از پایان تحصیل و گرفتن دکترای افتخاری به خاطر خدمت ارایه شده، در کشورمان در حال کمک‌رسانی به دختران و زنان جوان باشد.

    همین اندازه باید درباره این کار علمی نوشت که یکی از فمنیست‌های کشورمان که بخش‌هایی از این کتاب را به فارسی ترجمه کرده، مجبور شده است در هر سطر، بارها به جای کلمات رکیک، نقطه‌چین بگذارد.

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:43 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 33
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112571

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©