سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، ثمره حکمت است و درستی از شاخه های آن . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • اکونومیست: نمایندگان مجلس به ابراز عقیده در مورد اظهارات جنجالی یک فرد پرداختند.

    «محمد دهقان» مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم که گزارش کمیته تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را در آخرین روزهای مجلس قرائت کرد، به روزنامه کارگزاران گفت: «اطلاعات مختلفی ممکن است به هیات تحقیق و تفحص برسد، اما ما نسبت به آنچه در مجلس قرائت کردیم، پاسخگو هستیم و برای آنها سند داریم.» «عزت‌الله یوسفیان» نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم و «سعید ابوطالب» نماینده تهران و عضو کمیته تحقیق و تفحص نیز معتقد هستند عباس پالیزدار به دلیل اتهاماتی که علیه مسوولان ارشد نظام مطرح کرده، باید مورد پیگیری و برخورد قضایی قرار گیرد. عباس پالیزدار در انتخابات دوره سوم شورای شهر و روستا از حوزه انتخابیه تهران نامزد شده بود و در لیست «ستادهای مردمی حامیان احمدی‌نژاد» قرار گرفت، اما نتوانست به شورای شهر تهران راه‌یابد. آنچه موجب شده تا موضوع تحقیق و تفحص از قوه قضائیه یک‌بار دیگر در سایت‌‌های خبری بازتاب گسترده پیدا کند، اظهارات پالیزدار در دانشگاه همدان و به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه بود. این شخص در جلسه سخنرانی خود علیه روحانیان و چهره‌های سرشناس جناح راست همچون محمد امامی‌کاشانی، محمد یزدی، ابوالقاسم خزعلی، علی‌اکبر ناطق‌نوری، معزی، محسن رفیق‌دوست، حبیب‌الله عسگر اولادی و... مسائلی را مطرح کرد که در همان زمان با گزارش حراست دانشگاه و شکایت وزارت علوم انجمن جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه همدان تعطیل شد. محمد دهقان مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس هفتم به کارگزاران گفت: تمام ادعاهای این شخص کذب محض است. دهقان در مورد ادعای این فرد مبنی بر دبیری کمیته تحقیق و تفحص و دسترسی به گزارش‌های هیات تحقیق و تفحص می‌گوید: «این فرد چند روزی با خانم آجرلو (نماینده کرج و عضو کمیته تحقیق و تفحص) همکاری کردند که البته مدت همکاری طولانی نبود و ارتباط قطع شد.» به گفته دهقان، سمت پالیزدار در مدت همکاری با هیات تحقیق و تفحص، کارشناس مسائل قضایی بوده است. طی تماس‌های مکرر کارگزاران موفق به گفت‌وگو با فاطمه آجرلو و چگونگی ورود پالیزدار به کمیته تحقیق و تفحص نشد. اما مخبر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که در آخرین روزهای عمر مجلس هفتم در میان اعتراضات فراوان نمایندگان و مخالفت قوه قضائیه گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه را قرائت کرد، معتقد است: «حرف‌هایی که پالیزدار مطرح کرده، مربوط به گزارش نمایندگان نیست.» او می‌گوید: «زمانی‌که قرار است از دستگاه یا نهادی تحقیق و تفحص صورت گیرد، مطالب مختلفی به دست اعضا می‌رسد اما همه آنها مستند نیست که بخواهیم در گزارش لحاظ کنیم.» به گفته دهقان، تنها مواردی در گزارش ذکر شده که مستند بوده اما در سایر موارد که استنادات کافی وجود نداشت در گزارش به آنها اشاره‌ای نشده است.

    سابقه تحقیق و تفحص مجلس

    تحقیق و تفحص از قوه قضائیه اقدام بی‌سابقه نمایندگان مجلس هفتم بود که در اولین سال حضور اصولگرایان در پارلمان در تاریخ 27 بهمن‌ماه 83 به تصویب رسید. از همان ابتدای تصویب این طرح اعتراضات گسترده‌ای صورت گرفت. اعضای کمیته تحقیق و تفحص عنوان می‌کردند مسوولان دستگاه قضایی با آنها همکاری لازم را ندارند. از سوی دیگر، مسوولان قوه قضائیه تحقیق و تفحص از این نهاد را دخالت قوه مقننه در امور قوه قضائیه و تداخل قوا می‌دانستند. به‌رغم همه مخالفت‌ها، تحقیق و تفحص نمایندگان از قوه قضائیه بیش از سه سال به طول انجامید و در روزهای پایانی مجلس هفتم قرائت شد. قرائت این گزارش با واکنش قوه قضائیه همراه بود. روابط عمومی قوه قضائیه با ارسال جوابیه‌ای به رسانه‌ها مطالب مطرح شده در این گزارش را خلاف واقع و برخاسته از گمانه‌زنی‌هایی بی‌اساس و برگرفته از «شایعات، نامه‌ها و گزارش‌های غرض‌آلود» توصیف و عنوان کرد: «متاسفانه اشخاصی که حیاتشان را در ایجاد بلوا و تنش میان قوا و مسوولان کشور می‌دانند، با سوءاستفاده از برخی نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص صادقانه نکردند.» واکنش غلامعلی حدادعادل به پاسخ دستگاه قضا این بود که «قوه قضائیه به جای آنکه وقت خود را صرف این جوابیه کند بهتر بود که در طول سه‌سال گذشته با کمیته تحقیق و تفحص همکاری می‌کردند.»

    محورهای ادعاهای پالیزدار

    اکنون یک‌بار دیگر با اظهارات پالیزدار موضوع تحقیق و تفحص از قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفته است. پالیزدار در ادعاهای خود در جمع دانشجویان، دستگاه قضایی را محور مفاسد اقتصادی کشور توصیف و این قوه را متهم به عدم همکاری با هیات تحقیق و تفحص کرده است. او گفته است که اطلاعات بسیاری در مورد پرونده‌های فروش سوالات کنکور، فروش کارخانه‌های دولتی به بخش خصوصی، کارخانه ایران‌خودرو، شرکت‌های خادمی، ذوب‌آهن اصفهان و پرونده‌های زمین‌خواری و احداث پارکینگ طبقاتی در فرودگاه مهرآباد، کارخانه لاستیک دنا، معدن ذغال‌سنگ طبس، قاچاق کالا از فرودگاه پیام، خاک سرخ جزیره هرمز و... در اختیار کمیته تحقیق و تفحص قرار گرفته است.

    در حالی‌که دهقان از نارضایتی فاطمه آجرلو از اظهارات پالیزدار و اظهار پشیمانی او از آوردن این فرد به عنوان کارشناس به کمیته تحقیق و تفحص سخن گفت، سعید ابوطالب نماینده تهران در مجلس هفتم و عضو کمیته تحقیق و تفحص می‌گوید: «ما سمتی به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص نمی‌شناسیم. در جلساتی که ما حاضر می‌شدیم، دوسه نفر کارمند حاضر بودند که کار اداری انجام می‌دادند و جلسات را اداره می‌کردند و حق هیچ‌گونه اظهارنظری را نداشته و ندارند.» ابوطالب می‌گوید: «اگر کسی در جلسات بوده و کار اداری یا دفتری انجام می‌‌داده است دسترسی او به اطلاعات بدون مجوز بوده است.» به گفته عضو کمیته تحقیق و تفحص، اظهارات پالیزدار به هیچ‌وجه قابل استناد نیست. به دلیل آنکه اگر نمایندگان چنین مستنداتی را در اختیار داشتند، در گزارش خود به آن اشاره می‌کردند. پالیزدار در حالی علیه برخی مسوولان و روحانیون ارشد اتهام‌هایی را مطرح کرد که به دفاع از عملکرد دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخته و گفته است: «احمدی‌نژاد می‌خواهد دست مفاسد اقتصادی را از امکانات دولتی کوتاه کند. در حال حاضر دولت به تنهایی به مبارزه با مفاسد اقتصادی برخاسته و هیچ‌کس دولت را حمایت نمی‌کند.» پالیزدار ادعا کرده است: «از هر زاویه‌ای بخواهیم به مفاسد اقتصادی بنگریم مصیبت بیشتری را خواهیم دید اما رئیس‌جمهور در برخورد با مفاسد اقتصادی با هیچ‌کس تعارف ندارد. وقتی گزارش‌هایی مبنی بر تخلف برادر رئیس‌جمهور به عنوان بازرس ویژه به رئیس‌جمهور می‌رسد، احمدی‌نژاد فورا او را برکنار می‌کند که بعدا مشخص می‌شود این گزارش‌ها بی‌پایه و اساس بوده است، که این اقدام رئیس‌جمهور می‌تواند امتیاز بزرگی برای ملت ایران باشد.» عباس پالیزدار که مدعی دبیری هیات تحقیق و تفحص از قوه قضائیه شده است، ادعاهای عجیبی را در مورد سقوط هواپیمای شهیدکاظمی و شهیددادمان و وجود پرونده هزار صفحه‌ای در این خصوص مطرح کرده است.

    ضرورت برخورد قضایی

    سعید ابوطالب در واکنش به این ادعاها خواستار برخورد قضایی با پالیزدار شده است. وی می‌گوید: «یک آدمی تحت هر عنوانی در هیات نفوذ کرده و گزارش‌های فاقد سند را تحت عنوان سند بیان کرده است. این فرد باید تحت پیگرد و برخورد قضایی قرار گیرد.» نماینده تهران در مجلس هفتم معتقد است: «متهم کردن ذخایر انقلاب توسط فردی با اظهارات بدون سند به نظام ضربه می‌زند و باید مورد تعقیب قرار گیرد.



    سایت نزدیک به دولت دروغ خود را حذف نکرده است

    علی‏رغم تکذیب قطعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مورد خبر دروغ یک سایت نزدیک به دولت، این سایت تا لحظه تنظیم خبر، دروغ خود را حذف نکرده است.

    گفتنی است، یکی از اعضای ستاد حامیان دکتر احمدی نژاد اتهاماتی را متوجه برخی اشخاص کرده است که سایت نزدیک به دولت در پاسخ به یک سایت دیگر و برای رفع اتهام از حامیان رییس جمهور متهم، در خبری عجیب که انگیزه انتشار آن تاکنون مشخص نیست، به دروغ اعلام کرده بود که فرد مورد نظر - عباس پالیزدار - "رئیس امور زیربنایی و کارشناس" مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی است.

    گفتنی است، در دور سوم انتخابات شوراها، عباس پالیزدار در کنار مهرداد بذرپاش، پروین احمدی نژاد، عباس مسجدی، حسن زیاری، خسرو دانشجو، سیدحمید سجادی، مجتبی اعلایی، سید رستم سیدآقاخان، نسرین سلطانخواه، دلاور صیامی، عباس زاده مشگینی ،رسول عباسی، مظاهر عزیزپور و مهنوش معتمدی آذر عضو لیست ستادهای مردمی دکتراحمدی نژاد بود که موفق به کسب رای مردم نشد.



    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:51 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: مسئولان باشگاه پرسپولیس از معرفی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران در روز آینده خبر دادند.


    امروز چندین جلسه در باشگاه پرسپولیس برگزار می شود و در مهم ترین آنها، حمید استیلی برنامه های خود را ارائه می دهد.

    مسئولان باشگاه اعلام کرده اند که در نهایت تا ظهر روز آینده سرمربی پرسپولیس را معرفی می کنند.

    گفته می شود حمید استیلی گزینه مدنظر مسئولان برای جانشینی افشین قطبی است.

    مسئولان باشگاه از این مربی خواسته اند تا پیش از اعلام نام سرمربی از گفت و گو با رسانه ها خودداری کند.
     

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:50 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: «مهراوه شریفی‌نیا» و «شیلا خداداد» به اخراجی‌های2 پیوستند.
    همزمان با شروع دور جدید پیش تولید اخراجی‌های دو، شنیده می‌شود که مهراوه شریفی نیا و شیلا خداداد نیز به گروه بازیگران این فیلم پیوسته‌اند.

    قبلا اکبر عبدی و محمد‌رضا شریفی‌نیا به عنوان بازیگران فیلم مشخص شده بودند و گروه تولید فیلم هم در حال مذاکره با بازیگران دیگر برای حضور در این فیلم است.

    بنابراین گزارش، دست‌اندرکاران فیلم «اخراجی‌ها 2» نمی‌خواهند تا پایان انتخاب بازیگران فیلم خبری در این مورد منتشر شود اما گویا ترکیب بازیگران این فیلم بسیار متفاوت تر از «اخراجی‌ها» خواهد بود.

    پروانه ساخت «اخراجی‌ها2»22 اسفند ماه سال گذشته صادر شد و بخشی از پیش تولید آن در فروردین ماه امسال انجام شد.

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج پس از گذشت هشت روز همچنان ادامه دارد. عباس رشیدی از اعضای شورای صنفی دانشگاه تربیت معلم کرج در این باره گفت: «اعتصاب غذای دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تربیت معلم تهران واحد کرج از روز یکشنبه گذشته در اعتراض به کیفیت بد غذا آغاز شد و طی آن دانشجویان پنج خواسته اساسی خود را مطرح کردند که متاسفانه مورد موافقت مسوولان دانشگاه قرار نگرفت.»وی افزود: «هم اکنون تعداد 140 تن از دانشجویان دختر و پسر برای هشتمین روز متوالی در اعتصاب غذا به سر می برند و تاکنون بسیاری از آنان به دلیل ضعف جسمی به بیمارستان انتقال پیدا کرده اند ولی دوباره در میان دوستان خود حاضر شده و به اعتصاب غذا ادامه می دهند.»در همین حال ناصح فریدی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم کرج به سایت «آفتاب» گفت: «کمیته انضباطی دانشگاه تربیت معلم کرج حکم محرومیت از تحصیل را برای هفت دانشجوی متحصن این دانشگاه صادر کرد.»

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:48 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: با پایان یافتن رقابت های درون حزبی برای تعیین نامزد اصلی دموکرات ها، هیلاری کلینتون، یکی از دو نامزد اصلی دموکراتها، ضمن پذیرش شکست، حمایت قاطع خود را از باراک اوباما، دیگر نامزد این حزب، در رقابت با جان مک کین، نامزد قدرتمند جمهوری خواهان اعلام کرد.

    بی بی سی در تحلیلی به قلم ود جاستین، به بیانی طنز به دلایل عدم اقبال جامعه آمریکا به هیلاری کلینتون پرداخته است.

    1-او یک زن بود. من البته از این ایده دفاع نمی کنم که این، همچنان یک فاکتور و عامل تاثیر گذار است اما یک زن خشن و سخت گیر چیزی نیست که جامعه آمریکا به لحاظ فرهنگی دوست داشته باشد. زنان می توانند خشن، زیرک و باهوش باشند، زنان می توانند « برنده» باشند، اما آیا چنین زنانی می توانند دوست داشتنی باشند؟

    2-او همسر بیل کلینتون است. این مسلما دلیلی بود که او را در مرحله اول در این موقعیت قرار داد.اما در مرحله بعد همین زوجیت سبب شد که مردم در مورد او دقت و موشکافی بیشتری لحاظ کنند.

    3-مارک پن ( که تا پیش از اخراج شدن، استراتژیست ارشد وی بود) احتمالا عالی ترین فرد نبود.

    4-او در آیووا به یک پیش خدمت انعام نداد!

    5-او از گفتگو با BBC خودداری کرد!

    6-او در سالی که اعتبار مهم جلوه می نمود، فاقد اعتبار بود. داستان زندگی او سرشار از اراده، شجاعت، چالش، سخت کوشی و کسب موفقیت است اما ازدواج با بیل در زندگی او یک افتضاح تمام معناست. من شنیدم که بیل در جایی با اعلام موضع مخالف خبر از جاه طلب نبودن هیلاری می داد. اما هیچ کس به جز خود بیل این حرف را باور نمی کرد.

    7-او سبک سخن گفتن خشک و خشنی دارد. این البته به مرور بهتر شد اما او هنوز بیش از آنکه با سخنانش مخاطب را جادو کند به او تحکم می کند.

    8-او در بوسنی عکس ندارد! این مسائل به راستی مهم و تعیین کننده اند.

    9-هیچ کاندیدای دیگری تعهد نمی دهد که اوباما را حذف می نماید. این اتفاقات در مراحل اولیه رخ می دهد. شما می توانید بدون اینکه مستقیما به کاندیدایی بتازید او را شکست دهید. اما هیلاری این حمله را انجام داد.

    10-به هیچ وجه کار آسانی نیست که به یک مرد خوش سیمای سیاه پوست با بچه های شیرین و دوست داشتنی حمله کرد. به خصوص وقتی که او یک کارنامه درخشان و سالم نیز داشته باشد.


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/20::: ساعت 10:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 69
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112607

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©