سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم باید خدا به هنگام نعمت شما را ترسان بیند ، چنانکه از کیفر هراسان . آن را که گشایشى در مالش پدید گردید و گشایش را چون دامى پنهان ندید ، خود را از کارى بیمناک در امان پنداشت ، و آن که تنگدست شد و تنگدستى را آزمایشى به حساب نیاورد پاداشى را که امید آن مى‏رفت ، ضایع گذاشت . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی گفت: حجامت جزئی از طب سنتی و اسلامی ایران و مورد قبول و تأیید وزارت بهداشت است. از نظر این وزارتخانه مراکز مجاز حجامت معتبر هستند. عباس حاجی آخوندی مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی، مکمل و صنایع گیاهان دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود:‌ موضع وزارت بهداشت درباره حجامت این است که این خدمت را که جزئی از طب سنتی و اسلامی ایران است تائید می‌کند، به همین علت به عنوان متولی سلامت به مراکز حجامت در کشور مجوز می‌دهد.
    وی گفت: کسانی که به استناد طب جدید با حجامت مخالفت می‌کنند، یا فواید و محاسن این خدمت را نمی‌دانند و جاهلانه با آن مخالفت می‌کنند، یا می‌دانند و عالمانه این خدمت سلامت را مورد هتاکی قرار می‌دهند، بدون این که دلیل مشخصی برای این هتاکی بیاورند زیرا این مخالفت توام با هتاکی، برایشان میلیاردی ارزش دارد.
    وی در پاسخ به این پرسش که چرا عده‌ای از مسئولان حتی در وزارت بهداشت با استناد به طب نوین انتقال خون معتقدند با وجود دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته و استریل خونگیری، باید حجامت کنار گذاشته شود، گفت:‌ 3 جواب می‌توان به این افراد داد، اول این‌که اگر با وجود طب نوین انتقال خون نیازی به حجامت نبود، لازم نبود انبیا‌ و اولیای دین این قدر بر حجامت تأکید کنند، می‌گفتند مردم بروید خون بدهید، دیگر این قدر تأکید بر تاریخ و این‌که چندم ماه حجامت کنید و بر ثواب آن تأکید نمی‌کردند.
    وی افزود:‌ مطالعات علمی در دنیا بر روی حجامت و همچنین زالو درمانی که مانند بررسی یک دارو به روش کلینیکال ترایال انجام می‌شود، اثربخشی حجامت و زالو درمانی را نشان داده است و مقالات علمی متعدد درباره آن وجود دارد، نکته دیگر این است آنالیز خون گرفته شده از طریق حجامت نشان داده است که ترکیبات آن و لیپیدهای موجود در آن با خون گرفته شده از روش‌های دیگر متفاوت است، بنابراین این همه عقبه فرهنگی و توصیه‌های بزرگان دین بی دلیل نبوده است.
    وی گفت: افرادی که حجامت کرده‌اند، بر مزایای آن و تفاوتش با خونگیری به روش انتقال خون معترفند، به خصوص این‌که محل‌های خونگیری در حجامت و با انتقال خون متفاوت است، کسانی که با حجامت مخالفند آیا منظورشان این است که انبیا‌ و امامان متوجه نبوده‌اند که چه می‌گویند؟ و معتقدند معصومان متوجه تفاوت حجامت با انتقال خون نبوده‌اند؟
    حاجی آخوندی افزود: کسانی که از طب قدیم ایراد می‌گیرند باید درباره صدماتی که طب نوین و زندگی مدرن به سلامت مردم زده است نیز پاسخگو باشند،‌ سازمان بهداشت جهانی در سایت خود قسمتی دارد به نام ساعت سلامت که در لحظه و ثانیه، اتفاقاتی که در جهان درباره سلامت مردم افتاده است را نشان می‌دهد، اکنون که 132 روز از سال میلادی گذشته این ساعت نشان می‌دهد، در این مدت 51 میلیون نفر به جمعیت دنیا اضافه شده است اما 12میلیون نفر در این مدت به بیماری قلبی و عروقی مبتلا شده‌اند، آمار سقط جنین آن نیز نگران کننده است.
    وی گفت:‌ افزایش بیماری‌های رفتاری، دیابت، سکته و سرطان همه محصول زندگی نوین و پر استرس بشر امروز است در حالی که در طب سنتی تأکید بر تغذیه سالم، ورزش و تحرک، استفاده از مواد طبیعی است و مسلم است که تفاوت این دو سبک زندگی نتیجه متفاوتی در بروز بیماری‌ها و سلامت جامعه دارد.
    مشاور وزیر بهداشت افزود: اکنون دنیا به این نتیجه رسیده است که باید تغییر اساسی در رویکردهای برنامه‌های سلامت داشته باشد، 6 توصیه سازمان بهداشت جهانی در سال 2005 موید این مسئله است، سازمان بهداشت جهانی در این سال به کشورهای دنیا توصیه کرد که سیاست‌های مرتبط با طب سنتی و مکمل را توسعه دهند و قابلیت‌های طب سنتی کشورها را تضمین کرد، از کشورها خواست که برای طب سنتی و مکمل آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی را جدی بگیرند، اطلاعات طب سنتی کشورهایشان را مدون کنند، از مواد طبیعی و گیاهان دارویی به ویژه برای درمان بیماری‌های خاص بهره بگیرند، ارتقای کمی و کیفی طب سنتی به توسعه عدالت در سلامت و افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت منجر می‌شود و در نهایت اعلام کرد که از برگزاری دوره‌های آموزشی و تحقیقاتی طب سنتی کشورها حمایت می‌کند.
    وی گفت: با توجه به تغییر بار بیماری‌ها به سمت بیماری‌های غیر واگیری مانند، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، سکته مغزی، بیماری‌های ریوی و حوادث در آمریکا، حتی برنامه سلامت 2010 آمریکا نیز با رویکرد جدیدی تدوین شده است، دیگر استفاده از کلمات لوکس و دهن پرکن مانند بایو تکنولوژی یا نانو تکنولوژی حداقل در اولویت‌های سلامت این کشور به چشم نمی‌خورد، اولویت‌های این برنامه افزایش فعالیت جسمانی و ورزش مردم، جلوگیری از چاقی و افزایش وزن، کاهش میزان استعمال دخانیات، جلوگیری از سوء‌استفاده از مواد دارویی، مسئولانه شدن رفتارهای جنسی، توجه به بهداشت روان، کاهش حوادث و محیط زیست سالم است.
    حاجی آخوندی افزود: اساس طب سنتی ایرانی که بر مبنای طبایع چهارگانه است نیز این است که با تغذیه سالم، ورزش و رفتار مناسب از بروز بیماری پیشگیری کند، اما متأسفانه از زمان حکومت طاغوت در این کشور زمامداران بی‌خرد کاری کرده‌اند، که دیگر قانون بوعلی را کسی نمی شناسد.

    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 8:51 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: فتحعلی شاه، پادشاه دوران قاجار ایران که در بین ایرانیان به عنوان شاهی تن‌پرور و بی‌عرضه و عامل از دست رفتن بخش عظیمی از خاک ایران شناخته می‌شود، خوش‌تیپ‌ترین چهره موزه لوور پاریس شناخته شده است.
    فتحعلی شاه، پادشاه دوران قاجار ایران که در بین ایرانیان به عنوان شاهی تن‌پرور و بی‌عرضه و عامل از دست رفتن بخش عظیمی از خاک ایران شناخته می‌شود، خوش‌تیپ‌ترین چهره موزه لوور پاریس شناخته شده است!
     
    به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، هفته‌نامه «تایم» آمریکا نوشت: هر ساله بازدیدکنندگان موزه لوور، از هر جاذبه توریستی دیگری در این کشور بیشترند.

    بنا بر این گزارش، 35 هزار قطعه هنری در مساحتی به اندازه 5600 متر مربع که سال گذشته 3/8 میلیون نفر بازدیدکننده داشته و در مجموع بیش از جمعیت کشور سوئیس و دانمارک بوده است. 
    در واقع، این موزه آنقدر گسترده است که می‌تواند برای خود یک کشور به شمار رود.

    همچنین به تازگی، سه نویسنده کتابی را درباره سرزمین لوور نوشته‌اند؛ این کتاب غیررسمی به بهترین شکل به تقسیم‌بندی موزه و بیان نکات جالبی از آن پرداخته است.

    در این کتاب همچنین موزه لوور به عنوان سرزمینی از خشونت، عیاشی و دولتمندی معرفی شده است. از نگاه بازدیدکنندگان از این موزه، صبحانه‌ها، برگزاری کنسرت و بخش‌های ویژه بزرگسالان از نکات جذاب آن بوده است.

    کتاب سرزمین لوور همچنین به انتخاب مرد و زن برتر این موزه در میان آثار هنری پرداخته، به گونه‌ای که «مونا لیزا» به عنوان زن برتر لوور و در میان مردان، پادشاه ایرانی با ریش‌های بلند و کتی طلایی به عنوان آقای لوور برگزیده شدند.



    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 8:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم نرم‌افزار مجموعه آثار امام خمینی(ره) را به زودی ارائه می‌کند.

    به گزارش رسا، جعفر سلطان پور، مدیر پروژه نرم افزار مجموعه آثار امام خمینی(ره) در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم، در گفت و گو با رسا گفت: این نرم افزار به درخواست مرکز تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شده است.

    وی با بیان این‌که همه آثار امام خمینی(ره) شامل بیش از چهل عنوان و افزون بر هشتاد جلد کتاب در این نرم افزار ارائه شده است، موضوعات این آثار را فلسفه، فقه و اصول، اخلاق، تفسیر، کلام، تاریخ، عرفان و گفتارهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی اعلام کرد.

    سلطان پور در ادامه اظهار داشت: کتاب‌‌ها به زبان‌های فارسی و عربی و برخی نیز به زبان انگلیسی ارائه شده‌اند و امکانات دیگری همچون صوت و تصویر شامل سخنرانی‌ها و فیلم‌های موجود از حضرت امام خمینی(ره) هم به نرم افزار افزوده شده است.

    وی همچنین این نرم افزار را دارای قابلیت‌های ارزشمندی چون جست و جو در ده لغت‌نامه معتبر، نرم‌افزار قرآن، نمایش کامل متون، چاپ و جست و جوی عبارت یا واژه در متن و فهرست کتاب‌ها توصیف کرد.
     
    منبع: www.tabnak.ir
     
     


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:16 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    باید درباره مشی بنی‌صدر در سال‌های آغاز انقلاب، مردم آگاه شوند تا دیگر شاهد ظهور بنی‌صدر تازه نباشیم.
    دکتر علی آقامحمدی که شب گذشته در برنامه «محرمانه» شبکه سوم سیما حضور یافته بود، با بیان این مطلب، به بیان خاطراتی درباره بنی‌صدر و کودتای نوژه پرداخت.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، وی همچون سیدابوالحسن بنی‌صدر، همدانی است و در دوره‌های اول تا چهارم مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم همدان بود.

    وی درباره بنی‌صدر گفت: وی همواره شعار دفاع از مستضعفین سر می‌داد و بانک‌ها را رباخوار معرفی می‌کرد و وعده کاهش سود می‌داد تا مردم را به خود جلب کند و تمام روحیات منفی که در خودش بود، به مخالفان و دشمنانش نسبت می‌داد.

    آقامحمدی گفت: یک بار مرحوم دکتر سامی، رئیس «جاما» که البته سرانجام معلوم نشد چه کسی او را کشت، به من گفت: بنی‌صدر یک حالت خاص روانشناسی دارد که توصیفات خودش را به دیگران نسبت می‌دهد و همین کتاب «کیش شخصیت» که او نوشته، درواقع درباره خود اوست.
     
    منبع: www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:14 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     از عدم موفقیت دکتر حداد عادل در کسب رأی نمایندگان برای ریاست موقت مجلس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از او دلجویی کرد.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، هفته گذشته پس از رأی‌گیری برای هیأت رئیسه مجلس در فراکسیون اصولگرایان و رأی نیاوردن حداد عادل، رئیس مجلس خبرگان با او تماس گرفته و از وی دلجویی کرده است.

    هاشمی همچنین از حداد دعوت کرده تا به همراه خانواده در سفر به عربستان و مکه مکرمه، او را همراهی کند که رئیس مجلس هفتم نیز از وی تشکر کرده است، هرچند شنیده‌ها حاکی است، وی شخصا در این سفر شرکت نخواهد کرد.
     
    منبع: www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:13 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 67
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112605

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©