سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه برای جز نزدیکانش گشاده رویی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» در شماره صبح امروز خود، در گزارشی مفصل و بی‌سابقه به تاریخچه فعالیت‌های سابق «تزیپی لیونی»، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر و نخست‌وزیر احتمالی اسرائیل پرداخت.

    به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک»، ساندی تایمز در این گزارش می‌نویسد: بر همگان آشکار است که تزیپی لیونی با همکاری با سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل (موساد)، فعالیت خود در ارتش اسرائیل را از سال 1980 میلادی که برای تحصیلات در رشته حقوق به فرانسه رفته بود، آغاز کرد. او که در آن سال‌ها، مأمور موساد بوده، در کشتارهای زنجیره‌ای فلسطینیان مقیم اروپا نیز دست داشته است.
    این روزنامه انگلیسی در ادامه به نقل از همکاران سابق لیونی می‌نویسد: او در آن سال‌ها به نقاط گوناگون اروپا سفر کرده و برای ترور فعالان فلسطینی که نام آنان توسط موساد به وی اعلام می‌شد، برنامه‌ریزی می‌کرد.

    از جمله این قربانیان، «مأمون شکری مریش»، افسر سابق سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود. او در آن زمان معاون اول «خلیل الوزیر» (ابوجهاد) از رهبران ارشد سازمان آزادیبخش فلسطین در آتن، پایتخت یونان به شمار می‌رفت.

    ساندی تایمز درباره چگونگی ترور مأمون شکری مریش می‌نویسد: در بیستم آگوست 1983 میلادی، دو فرد مسلح ناشناس، در حالی که سوار بر موتورسیکلت بودند، با نزدیک شدن به خودروی حامل مأمون، به سمت او تیراندازی و وی را ترور کردند. در آن حادثه، یک فلسطینی به همراه سه فرزند چهار، نه و سیزده ساله‌اش که در خودرو در کنار مأمون بودند نیز به شدت زخمی شدند.

    مأمون شکری مریش، پیش از سفر به آتن، نماینده عملیات‌های محرمانه یاسر عرفات، رئیس سابق سازمان آزادیبخش فلسطین در بیروت، پایتخت لبنان بود. در سال 1982 پس از اشغال بیروت به دست ارتش اسرائیل، مأمون به همراه یاسر عرفات به تونس رفت و مدتی بعد نیز به یونان سفر کرد تا فعالیت‌های خود را در اروپا ادامه دهد.

    ساندی تایمز در ادامه گزارش خود می‌نویسد: لیونی 49 ساله که دارای دو فرزند دختر است، هیچ گاه مستقیم در ترورها دست نداشت، بلکه همواره به عنوان طراح در چنین عملیات‌هایی شرکت می‌کرد.

    «آهارون یاریف»، مدیر سابق مؤسسه تحقیقاتی ـ استراتژی دانشگاه تل آویو و رئیس پیشین سازمان اطلاعات و امنیت ارتش صهیونیستی در سال 1993 میلادی نیز در گفت‌وگویی تلویزیونی، به ترور 36 تن از فعالان فلسطینی در اروپا، از جمله مأمون شکری اعتراف کرد و گفت: سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل از سال 1972 تا 1984 میلادی، به درخواست خانم «گلدا مئیر»، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل، ترور فعالان فلسطینی در اروپا را بر عهده گرفتند.
    یاریف در ادامه گفت: شعار خانم مئیر، این بود: هرکسی یک اسرائیلی بکشد، حتی تا رختخوابش نیز او را دنبال خواهیم کرد.

    ساندی تایمز در ادامه می‌نویسد: لیونی، خشونت را از خانواده خود به ارث برده، به گونه‌ای که پدرش «ایتان» یک تروریست واقعی بوده که پس از بازداشت، به پانزده سال زندان محکوم شد، اما از زندان گریخت. او به یک پایگاه نظامی انگلیسی در فلسطینی اشغالی حمله کرده بود. مادر لیونی نیز فرمانده یکی از گروهک‌های افراطی تابع سازمان «آراگون» و رئیس این سازمان، «مناخیم بیگن»، بنیانگذار رژیم اسرائیل بود.

    ساندی تایمز در ادامه می‌افزاید: مادر «تزیپی لیونی» پیش از مرگش در سن 85 سالگی اعتراف کرد که در دوران جوانی و فعالیت در این گروهک افراطی، دست به سرقت زده و حدود 35 هزار دلار را از یک قطار فلسطینی ربوده است.

    گفتنی است، لیونی در سال 2005 میلادی پس از به کما رفتن آریل شارون، نخست‌وزیر سابق رژیم اسرائیل و نخست‌وزیر شدن «ایهود اولمرت» به عنوان وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی برگزیده شد. او اکنون یکی از مدعیان اصلی و جانشینان احتمالی ایهود اولمرت به شمار می‌رود. 
    فواد پورعبادی
    منبع: www.tabnak.ir
     


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:11 صبح
    نظرات دیگران: نظر

     
    مقامات فروشگاه زنجیره ای "دانکین دوناتز" آمریکا بدنبال شکایاتی که دریافت کرده اند از ادامه پخش یکی از آگهی های این فروشگاه خودداری کرده اند.

    برخی شکایت کرده اند که در یکی از آگهی های این فروشگاه، دستمال گردنی که شخصیت این این آگهی به هنگام تبلیغات محصولات فروشگاه پوشیده، حمایت سمبلیک از تندروی اسلامی است.

    به گزارش بی‌بی‌سی شخصیتی که در این آگهی که تبلیغ "قهوه یخی" است، در آن ظاهر می شود، "راشل ری" آشپز معروف برنامه های تلویزیونی آمریکاست.

    دستمال گردنی که خانم "ری" در این آگهی از آن استفاده می کند، کمی شبیه "چفیه" عربی است.

    یک بلاگر درباره استفاده این دستمال گردن در این آگهی نوشته که این آگهی ویدیوهای بنیادگرایان را در ذهن تداعی می کند!

    مایکل مالکن در وبلاگ خود نوشته که این که این دستمال گردن "توسط تروریستهایی که در نوارهایی ویدیویی که در آنها گردن زدن (گروگانهای) و یا تصاویر گروگانها منتشر می شود، استفاده می شود."

    مقامات "دانکین دوناتز" پس از دریافت انتقادهای دیگری در خصوص این آگهی تصمیم گرفتند که از ادامه پخش آن خودداری کنند.

    مقامات فروشگاه گفته اند که "دستمال گردن ابریشمی که خانم ری در آگهی از آن استفاده کرده است، از سوی طراح لباس خانم ری پیشنهاد شده بود و در استفاده از آن هیچ منظور خاصی مد نظر نبوده است."

    مقامات "دانکین دوناتز" ادامه داده اند که "اما با توجه به سوء تعبیری که پیش آمده، آنها از ادامه پخش این آگهی خودداری کرده اند."
    منبع: www.tabnak.ir
     
     


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:10 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    نماینده ماهنشان دلیل اعتراض به اعتبارنامه خود از سوی یکی از نمایندگان تهران را مربوط به اعتراضاتی دانست که در دوره قبل نسبت به عملکرد دیوان محاسبات داشته است.


    به گزارش خبرگزاری فارس، رضا عبداللهی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران دلیل اعتراض فاطمه آلیا به اعتبار نامه‌اش را انتقادات کمیسیون برنامه و بودجه نسبت به گزارش‌هایی عنوان کرد که توسط دیوان محاسبات درباره وام‌های دریافتی از سوی برخی شرکت‌ها ارائه شده بود.

    وی تصریح کرد: بر این اساس دو نفر را برای حسابرسی به دیوان فرستادیم. بعد از آن رئیس دیوان محاسبات شروع به جمع‌آوری اسناد و مدارک و پرونده علیه ما کرد و از سال 67 نامه‌هایی را که به دستگاه‌ها ارجاع کرده بودم، یکی یکی جمع‌آوری کرد.

    عبداللهی گفت: تذکر دیروزم به این دلیل بود که نمایندگان تهران که یکی از آنان نسبت به اعتبارنامه من اعتراض کرده، آنها هم در طول دوره نمایندگی خود نامه‌هایی دارند. حال که دیوان محاسبات نامه‌های من را خلاف قانون مورد رسیدگی و رصد قرار داده، نامه‌های این آقایان را ببیند.

    نماینده ماهنشان افزود: به محض این که خبر اعلام شد، من اعتراض خود را نسبت به اعتبارنامه نمایندگان پس گرفتم، زیرا قصد گروکشی و معامله با کسی را ندارم، اما خواستم تذکر را به اولیای امر داده باشم که دیوان محاسبات نباید وارد حیطه غیر قانونی شود. وظیفه دیوان محاسبات حساب‌کشی از دستگاه‌های دولتی است، دستگاه‌هایی که از بودجه دولت استفاده می‌کنند.

    عبداللهی اضافه کرد: محدودیتی هم که دیوان محاسبات دارد این است که نمی‌تواند اسناد بیش از دو سال را مورد بررسی قرار دهد. اگر می‌خواهد از جایی حسابرسی کند باید امسال و سال گذشته را بررسی کند و اگر بخواهد گذشته‌ی جایی را حسابرسی کند، باید از مجلس اجازه بگیرد.

    عبداللهی در ادامه گفت: گفتیم گزارشی که از سوی دیوان محاسبات درباره شرکت‌ها ارائه شده درست، قطعی و قانونی نیست. در این گزارش آمده، شرکت‌هایی که وام گرفته‌اند، گفتند شرکت‌های خانوادگی و هرمی هستند در حالی که شرکت‌هایی مانند ایران خودرو، ‌نمی‌توانند خانوادگی و هرمی باشند.

    وی همچنین خاطرنشان کرد: در رابطه با بودجه سال جاری نیز در دوره قبل تمام خواسته‌های دولت را مهر تایید نزدیم و تغییراتی در لایحه بودجه ایجاد کردیم که زیاد مورد خوشایند دولت نبود.

    وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تقاضا از سوی رئیس مجلس برای رسیدگی به این موضوع گفت: در این باره آقای لاریجانی جلسه‌ای تشکیل داد و با رئیس شعبه رسیدگی به اعتبارنامه هم صحبت کرد. قرار شد خانم آلیا به رأی شعبه احترام بگذارد. حالا ایشان صاحب اختیار دارد نظر خود را پس بگیرد یا نه.
    منبع: www.tabnak.ir
     


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:7 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    خبرنگار «تابناک»، ابعاد تازه‌ای از فعالیت خزنده تبلیغ بت‌پرستی در ایران را فاش کرد.

    بنا بر این گزارش، سردسته یک فرقه متمایل به هندوئیسم در ایران، با انتشار ماهنامه‌ای بدون مجوز، اقدام به نشر و تعلیم عقاید آیین هندو کرده و با آوردن جملاتی از کتاب مقدس هندوها همراه با ترجمه فارسی آن، همراه با دستورهای آشپزی گیاهی، سعی در پیشبرد اهداف خویش داشته است.
    این گزارش حاکی است، نامبرده که مجوز یک انتشارات را نیز دارد، اقدام به انتشار کتاب این فرقه با ترجمه فارسی کرده و این کتاب تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.

    وی در نخستین شماره این ماهنامه، حرکت خود را در راستای شناسایی جوامع روحانی آریایی‌‌ها بیان می‌کند، حال آن که مورخان بر این باورند که آریایی‌ها، اقوامی متمدن و موحد بوده‌اند و مذهب آنان، آیین زرتشتی بوده است و در تاریخ به بت‌پرستی روی نیاورده‌اند.

    هرچند که در سال‌های گذشته، به دلیل تذکر شفاهی دستگاه‌های مسئول، این گروه چند ماهی از حجم فعالیت‌های خود کاست، ولی پرسش این است که چگونه گروهی که شهروندان را به بت‌پرستی تشویق می‌‌کند، آزادانه از وزارت ارشاد مجوز انتشار می‌گیرد؟


    گفتنی است، عوامل این گروه، برای سرپوش نهادن بر فعالیت خود، به تشکیل کلاس‌های گیاه‌خواری اقدام کرده و در این کلاس‌ها، فراگیران را گام به گام به هندوئیسم فرا می‌خوانند.

    به این ترتیب که پس از چند ماه، آنهایی را که مستعد تشخیص دهند، به جلسات خاص خود در روزهای سه‌شنبه و یکشنبه در پشت یکی از رستوران‌هایی که توسط این گروه در تهران اداره می‌شود، دعوت می‌کنند.

    در کلاس‌های صبح یکشنبه این گروه، مقداری از غذای تهیه‌شده را در برابر مجسمه یکی از خدایان خود می‌گذارند و سپس در راستای یکی از اعتقادات خود با مخلوط کردن غذای پیشکش با کل غذای رستوران، از رب خود می‌خواهند که بر پیروانشان بیفزاید.

     

    منبع: www.tabnak.ir



    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:6 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    دریابان علی شمخانی ، با اشاره به اینکه باید در جامعه فضای گفتگو به گونه‌ای ایجاد شود که از تمام طیف‌ها و فکرها بتوانند درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کنند، گفت: معتقدم باید راهی را باز، چتری پهن و سایه‌ای بگسترانیم که در آن طیف گسترده‌تری از افراد در بر گرفته شوند و موضوعات و معضلات مختلف کشور را با نگاهی جمعی و استفاده از خرد جمعی بررسی و رفع کنیم.
     
    وی در این باره تصریح کرد: وقتی کسی حرفی می‌زند بیشتر از آنکه "ما‌قال"‌ را دنبال کنیم "من‌قال" را دنبال می‌کنیم که این در عدم شکل‌گیری چنین چتر حمایتی خیلی موثر است.
     
    وی در مقابل سوال خبرنگار برنا در رابطه با خیانت بنی صدر و اظهارات او در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: این خیلی زشت و خلاف واقع است که افرادی در نظام مطبوعاتی بخواهد از "من" طرف‌دار بنی صدر بسازد. این در حالی است که به طور قطع اگر بخواهم فهرستی از اقداماتی که در آن دوره بویژه در فرایند عزل بنی صدر، انجام داده‌ام‌ را تهیه کنم، تمام افرادی که قضیه را به شکل نامطلوب منعکس کردند به چالش کشیده خواهند شد.
     
    وی با انتقاد از راحتی هتک حیثیت‌ افراد در جامعه بویژه در برخی مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک،‌ گفت: به نظرم می‌رسد خیلی آلوده شدیم و از خیلی از مفاهیم دور شدیم. دهه چهارم انقلاب که دهه عدالت و پیشرفت است باید دهه توقف تخریب حیثیت چهره‌های کشور و مسلمانان تلقی شود.
     
    شمخانی با ابراز تعجب از پرداختن به موضوع بنی صدر در برهه کنونی افزود: نکته اول این است که موضوع بنی صدر موضوع مرده‌ای است. چه ضرورتی وجود دارد که در این مقطع این موضوع را زنده کردند. خود این مسئله محل سوال است و مسئله دوم این است که خیانت تعریف حقوقی دارد.
     
    وی در همین زمینه افزود: نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که باید مواظب بود وقتی آدم لفظی را بکار می‌گیرد چه افراد دیگری متهم خواهند شد. آیا کسانی که در آن مقطع با بنی صدر همکاری می‌کردند هم خائن هستند؟
     
    وی مسئله مطرح شده از سوی خود در یک برنامه تلویزیونی را تنها مربوط به یک عملیات خاص دانست و تاکید کرد: بحث مورد نظر مربوط به عملیاتی بود که گفته شد او قصد خیانت نداشت و قصد پیروزی داشت.
     
    چون اگر پیروز ‌می‌شد کرسی‌های سیاست را برای خود محکم‌تر می‌کرد. فکر می‌کنم این یک بحث انحرافی است. من قبلا هم در همان زمان، این مسئله را در مجلس گفته‌ام،‌ حرفم درست است و روی حرفم هستم.
     
    شمخانی با اشاره به نگارش و انتشار نامه‌ای در سال 61 با عنوان مسلمین به داد مسلمین برسید،‌ گفت: در سپاه ما دو گرایش داشتیم، مخالف و موافق بنی صدر. من جز مخالف‌ها بودم. به طور قطع اگر بنی صدر 10 روز قبل تر از زمانی که از ریاست‌جمهوری عزل شد، برکنار می‌شد وضع ما بهتر از آن می‌شد.
     
    وی با اشاره به اقداماتی که برای برکناری مستندگونه بنی‌صدر انجام داده، گفت: سال 60 در خوزستان سمیناری گذاشتم و آیت‌الله بهشتی را دعوت کردم. مردم از سمینار که بیرون آمدند شعار مرگ بر بنی صدر می‌دادند. من می‌دانستم دارم چه می‌کنم. می‌توانم طوری این مسئله را تبیین کنم که من قهرمان آن حادثه، در جغرافیایی که زندگی می‌کردم، باشم.
     
    شمخانی با بیان این مطلب که نباید هتک حیثیت راه رسیدن به قدرت باشد، گفت: اقداماتی علیه بنی صدر انجام دادم که کسی جرئت انجامش را نداشت. اگر امروز بعضا فحش دادن به بنی صدر وسیله تقرب به قدرت است، آن موقع این‌طور نبود. اما من در همان برهه حساس، لیدر میدان برکناری بنی‌صدر، در جغرافیای محل سکونتم، بودم.
     
    وی در رابطه با خیانت بنی صدر در ندادن سلاح به رزمندگان تصریح کرد: من ندادن سلاح به رزمنگان آن زمان را برگردان این نمی‌دانم که بنی صدر خائن بوده است. صلاح به من نداده و من یعنی سپاه. ولی این مفهومش خیانت نیست چرا که او در آن مقطع با صدام تبانی نداشت که به ما اسلحه ندهد، تفکرش غلط بود اگرچه در همان مقطع به ستاد جنگ‌‌های نامنظم سلاح می‌داد و این را به عنوان نشانه بکارگیری نیروهای مردمی البته به شکل نادرست و ناصحیح منعکس می‌کرد.
     
    وی در عین حال تصریح کرد: منافقین بعثی‌های بدون اونیفرم در کشور بودند و کار بعثی‌ها را علیه ما انجام می‌دادند. بنی صدر متحد اینها شد؛ آیا باز هم برای خائن شدن او باید دلیل آورد؟!
     
    شمخانی با تاکید بر اینکه باید برهه‌های حساس انقلاب آنگونه که بوده برای نسل جوان تبیین و تشریح شود، نسبت به برخی غلو‌ها و حرکت بر مدار احساس‌گرایی در تشریح این برهه‌ها انتقاد کرد.
     
    وی در پاسخ به این سوال که " آیا نوعی پز روشنفکری و یا ترس از دست دادن هوادار در برخی مدیران آنها را از پاسخگویی مستقیم به سوالاتی درباره برخی وقایع انقلاب منع نمی‌کند" گفت: اگر کسی جانب احتیاط را به دلیل ترس از دادن هوادار رعایت کند، معلوم است که جامعه ما جامعه آسیب پذیری شده است. من خودم می‌ترسم و این ترس از کسی نیست، ترس از خداست و گرنه راه تقرب به قدرت این است که آدم اینطوری نباشد. اما آدم باید با دقت روی افراد نظر بدهد.
     
    منبع: www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: دوشنبه 87/3/13::: ساعت 9:5 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4   5      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 23
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112561

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©