سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بخشنده باش نه با تبذیر و اندازه نگهدار و بر خود سخت مگیر . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: دبیر کل شورای امنیت ملی عربستان سعودی در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی از آنان خواست برای نابود کردن حزب‌الله به لبنان حمله کنند، در مقابل عربستان نیز تمام هزینه‌های این جنگ را می‌پردازد.
    به گزارش ایران اکونومیست به نقل از پایگاه خبری اسرائیلی فیلکا، "بندر بن سلطان" دیروز به شکل رسمی از "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست در صورت عدم توقف "حملات" حزب‌الله به دولت غربگرای سنیوره، نیروهای اسرائیلی مستقر در مرزهای شمال سرزمینهای اشغالی را به تحریک علیه حزب‌الله وادارد.

    وی که با هواپیمای شخصی خود از جده به مقصد سرزمینهای اشغالی پرواز کرد در دیدار با اولمرت از وی خواست هر اقدام ممکن را برای حمایت از سنیوره انجام دهد و تمام هزینه‌های مالی هرگونه جنگ با حزب‌الله "تروریست" را بر عهده عربستان بگذارد.

    اما اولمرت در پاسخ به درخواست عربستان، این اقدام را در حال حاضر غیرممکن دانست. Image
    بعد از مخالفت اولمرت با این طرح نماینده عربستان از وی خواست نیروهای مرزی‌اش در شمال اسرائیل را برای جلب توجه حزب‌الله به تحرک وادارد و آنگاه از طریق کشور آلمان به اطلاع حزب‌الله برساند که در صورت ورود به مقر ریاست‌جمهوری لبنان جنگ با حزب‌الله را آغاز خواهد کرد.

    در پاسخ به این پیشنهاد، اولمرت به میهمان خود قول داد موضوع را با کابینه خود بررسی کند اما در عین حال تاکید کرد نمی‌تواند به نفع عربستان وارد جنگ شود و بیشترین کاری که می‌تواند انجام دهد مانورهای نظامی زمینی و هوایی برای ترساندن حزب‌‌الله و وادار کردن آنها به جابجایی نیروهایشان از شمال لبنان به جنوب این کشور خواهد بود.  

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 10:35 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: موسسه بین‌المللی ISI دکتر مهران جوانبخت عضو هیات علمی گروه مستقل شیمی را به عنوان جوان‌ترین دانشمند بین‌المللی پراستناد در شاخه مهندسی شیمی برگزید.

     

    http://www.utaisi.org/files/image/ISI%20Logo.gif به گزارش روابط عمومی دانشگاه امیرکبیر، دکتر جوانبخت موفق شد در میان 69 مقاله برتر ایرانی در شاخه مهندسی با 77استناد،عنوان پر استنادترین مقاله  ISI را از آن خود کند.

    وی در سال گذشته موفق به چاپ و پذیرش 10مقاله ISI دو مقاله در مجله علمی و پژوهشی امیرکبیر 25مقاله در کنفرانس‌های خارجی 12مقاله در کنفرانس های داخلی و تالیف یک کتاب شد.

    موسسه بین‌المللی ISI بر اساس میزان استنادات رجوع شده به مقالات علمی، تعدادی از مقالات را در شاخه مختلف علمی بعنوان مقاله پر استناد معرفی می کند.

    دکتر جوانبخت تا کنون چند پروژه تحقیقاتی در زمینه نانو، مهندسی بافت، پتروشیمی و نفت انجام داده است. وی همچنین همکاری‌های مشترکی را با سازمان اب و فاضلاب ، سازمان گسترس نوسازی معادن ایران و صنایع دفاع داشته است.

     

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 10:34 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: مایکروسافت سرویس جدید "مسنجر تی.وی" را که امکان تماشای تلویزیون، انتخاب برنامه ها و تفسیر آنها را به کاربران می دهد در اروپا راه اندازی کرد.
    به گزارش ایران اکونومیست مایکروسافت سرویس جدیدی را در داخل محبوب ترین سرویس "پیامهای فوری" دنیا با عنوان Windows Live Messenger راه اندازی کرده است.

    این سرویس جدید که رایگان بوده و Messenger Tv نام دارد در بیش از 20 کشور اروپایی در دسترس قرار گرفته است. این سرویس ثمره توافق مایکروسافت با شبکه های تلویزیونی و شبکه های چندملیتی سرگرمی انجام شده است.

    Windows Live Messenger نرم افزار رایگانی برای چت است که بیش از 95 میلیون کاربر در دنیا دارد و نزد جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

    براساس گزارش واشنگتن پست، تا امروز امکان چت، صحبت کردن و دیدن دوستان با استفاده از "وب کم" و بارگذاری عکس روی این سرویس فراهم بود اما اکنون با راه اندازی سرویس جدید "مسنجر تی. وی" کاربر می تواند همزمان با چت، یک برنامه تلویزیونی را انتخاب و آن را تماشا کند سپس نظر خود را در خصوص آن برنامه از طریق چت به شبکه تلویزیونی پخش کننده و یا دوست حاضر در فضای چت ارسال کند. در تمام این لحظات پنجره چت در قسمت چپ صفحه تصویر رایانه باقی می ماند.

    کاربران برای تماشای برنامه های تلویزیون همراه با چت به آخرین نسخه "ویندوز لایو مسنجر" نیاز دارند سپس با یک کلیک ساده روی گزینه "فعالیتها" و انتخاب سرویس "مسنجر تی. وی" می توانند از این سرویس جدید استفاده کنند.

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 10:33 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: روز گذشته، طی مراسمی با حضور سردار رویانیان، رییس پلیس راهور ناجا، نصب ترمز ضدقفل ABS و کمربند استاندارد بر روی خودروی سایپا 132 در شرکت سایپا آغاز شد.

    به گزارش ایران اکونومیست نصب کمربنداستاندارد و ترمز ABS که سیستمی ایمنی در راستای حفظ تعادل خودرو و حفاظت از راننده محسوب می‌شود در حالی از روز گذشته بر روی خودرو سایپا 132 آغاز شد که قرار است از تیر ماه سال جاری سایر محصولات این شرکت به جز ریو به این سیستم مجهز شوند.

    در فاز اول شرکت سایپا 40هزار خودروی تولیدی در این شرکت را به سیستم ضدترمز ABS تجهیز خواهد کرد و در فاز بعدی کلیه محصولات این شرکت به ترمز ضدقفل ABS مجهز خواهند شد.
    به گفته بذرپاش، مدیرعامل شرکت سایپا، نصب ترمز ABS در حدود 300هزار تومان به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد اما نصب کمربند ایمنی جدید هیچ هزینه‌ای برای دارنده خودرو دربر نخواهد داشت.
    سردار رویانیان، یکی از مدعوین و اولین مسوولی که نسبت به ایمن نبودن کمربند پراید انتقاد کرد، روز گذشته در این مراسم در ابتدا از خطوط تولیدی شرکت پارس‌خودرو بازدید و پس از آن با حضور در شرکت سایپا خط تولید جدید سایپا 132 مجهز به ترمز ABS را افتتاح کرد.

    سردار رویانیان در شرکت پارس‌خودرو در جمع مدیران این شرکت درخصوص افزایش ضریب ایمنی محصولات داخلی اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون برنامه اجباری کردن نصب ترمز ABS و کیسه هوا را در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم اما این امر به دلیل عدم توجه وزارت صنایع و معادن با تاخیر بسیار زیاد انجام شد به طوری که پس از گذشت دو سال هم‌اکنون موفق به اجباری کردن ترمز ABS بر روی خودروهای داخلی شدیم اما هنوز درخصوص اجباری کردن کیسه هوا نتوانسته‌ایم به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

    به گفته سردار رویانیان بیشترین حوادث به وجود آمده در پراید به هنگام چپ کردن این خودرو به وجود می‌آید که با نصب ترمز ABS این احتمال به میزان قابل توجهی کاهش یافته و ضریب ایمنی خودروی پراید تا 50درصد افزایش خواهد یافت.
    رییس پلیس راهور ناجا در این برنامه همچنین از تشکیل یک گروه ایمنی مشترک در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا خبر داد و اظهار داشت: در ابتدا گروه ایمنی ایکاپل در شرکت ایران‌خودرو تشکیل شد و در حال حاضر نیز می‌خواهیم یک گروه مشترک تشکیل دهیم تا بتوانیم ضریب ایمنی خودروهای داخل را افزایش دهیم.

    سایپا بسازبفروش نیست
    سردار رویانیان در ادامه این مراسم در شرکت سایپا نیز با تقدیر از این شرکت به دلیل افزایش ضریب ایمنی خودروی پراید و رفع مشکل کمربند پراید اظهار داشت: من امروز از دو شرکت پارس‌خودرو و سایپا دیدن کردم و به این نتیجه رسیدم که این دو شرکت بسازوبفروش نیستند بلکه همزمان با عرضه بالای تولید خودرو کیفیت را نیز در برنامه کاری خود قرار داد‌اند.
    این گفته رویانیان در حالی است که هم‌اکنون سالانه 500هزار دستگاه خودروی پراید در شرکت سایپا تولید می‌شود اما این خودرو از لحاظ کیفی در جدول ارائه شده از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پایین‌ترین رده‌بندی کیفیت قرار دارد.
    سردار رویانیان در ادامه با اشاره به اینکه کمربند غیراستاندارد خودروی پراید را می‌توان نقص جدی این خودرو دانست، اظهار داشت: حدود 60درصد از عوامل مرگ‌و‌میر در تصادفات به دلیل نداشتن کمربند استاندارد بوده که این امر درخصوص خودروی پراید نیز صادق است.
    به همین دلیل از حدود دو سال پیش غیراستاندارد بودن کمربند ایمنی پراید را به مسوولان این شرکت تذکر دادیم اما نمی‌خواستیم این موضوع رسانه‌ای شود حال پس از گذشت دو سال کمربند جدید خودروی پراید در این شرکت طراحی و بر روی محصولات شرکت سایپا نصب خواهد شد که به این طریق مشکل غیراستاندارد بودن کمربند ایمنی خودروهای پراید نیز برطرف می‌شود.

    پراید پرحادثه‌ترین خودرو
    رییس پلیس راهور ناجا در خصوص ضریب ایمنی خودروهای داخلی نیز اظهار داشت: خودروهای تولیدی پیش از سال 84 در کشور از لحاظ ایمنی در پایین‌ترین سطح ممکن قرار داشت اما از سال 80 تا 84 خودروسازها تا حدودی توانسته‌اند کیفیت خودروهای تولیدی را افزایش دهند.
    سردار رویانیان در خصوص پرحادثه‌ترین خودروی داخلی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه میزان تولید خودروهای داخلی با یکدیگر متفاوت است، در این خصوص نمی‌توان اظهار نظر کلی کرد اما بر اساس آمار ارائه شده، خودروی پراید پرحادثه‌ترین خودروی داخلی اعلام شده، اما این موضوع نیز قابل ذکر است که این خودرو پرتیراژترین خودروی داخلی است. به همین دلیل پرحادثه بودن آن تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد.
    سردار رویانیان معتقد است: با نصب ترمز ضد قفل ABS و تعویض کمربند ایمنی استاندارد بر روی خودروی پراید ضریب این خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

    بذرپاش اعتراف کرد
    از حدود دو سال پیش بحث غیر ایمنی بودن کمربند پراید از سوی پلیس راهور ناجا مطرح و به شرکت سایپا در این خصوص تذکراتی نیز داده شده بود.
    مسوولان راهور ناجا در آن زمان بارها اظهار داشتند که غیر استاندارد بودن کمربند ایمنی پراید و عدم تنظیم آن برای افراد مختلف موجب به وجود آمدن حوادث بسیار به هنگام تصادف می‌شود، به طوری که در برخی موارد حوادث منجر به فوت نیز در این خصوص گزارش شده است اما گزارشات ارائه شده از سوی پلیس راهور ناجا، بارها از سوی مسوولان قبلی شرکت سایپا غیر موثق اعلام شد. در آن زمان مسوولان شرکت سایپا مشکل کمربند ایمنی پراید را جدی ندانسته و اظهار داشتند که این مشکل فقط در نصب پیچ این کمربند بوده که این مشکل نیز مرتفع شده است.

    اما بذرپاش روز گذشته با پذیرفتن این موضوع که کمربند ایمنی پراید پرحادثه بوده است، اظهار داشت: از یکسال گذشته گزارشات بسیاری در خصوص غیراستاندارد بودن کمربند ایمنی خودرو پراید به شرکت ارسال شد که پس از بررسی لازم مشخص شد عدم تنظیم کمربند ایمنی در هنگام تصادف برای راننده و سرنشین کنار راننده مشکلات بسیاری را به وجود آورده است که برای برطرف کردن این مشکل طرح تولید کمربند استاندارد پراید در مرکز تحقیقات سایپا مطرح تا به این وسیله بتوانیم حداقل حوادث را داشته باشیم.

    کمربندهای غیراستاندارد تعویض می‌شود
    بذرپاش در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای تعویض کمربند ایمنی خودروهای قدیمی دارید یا خیر اظهار داشت: در فاز اول خودروهایی که هم‌اکنون تولید می‌شوند به این کمربند مجهز خواهند شد، اما پس از آن و طی فراخوانی کلیه خودروهای پراید برای تعویض کمربند در کارگاه‌های این شرکت فراخوان می‌شوند و با هزینه‌ای بسیار اندک، کمربند استاندارد جایگزین کمربندهای قدیمی خواهد شد.


    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 10:32 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: جشن تولد پیرترین گوریل دنیا در باغ وحش «دالاس» تگزاس آمریکا برگزار شد و دوستداران این حیوان را به آنجا کشاند. گوریل ماده ای به نام «جنی» روز سه شنبه در باغ وحش «دالاس» 55 ساله شد. با توجه به اینکه کارشناسان محیط زیست ، عمر طبیعی یک گوریل را 35 سال تخمین می زنند این حیوان پیرترین گوریل دنیا شناخته شد.
    مدیران باغ وحش به مناسبت پنجاه و پنجمین سال به دنیا آمدن گوریل محبوب و به منظور جذب گردشگر جشن مفصلی ترتیب دادند و با کیک و میوه های تازه از حیوان خبرساز و تماشاگران پذیرایی کردند.
    همچنین مهمانان که بیشترشان گردشگر بودند برای گوریل ، هدیه آورده بودند. گزارش ایسکانیوز می افزاید، چشمان «جنی» به خاطر کهولت ، ضعیف شده است اما سرشناس ترین حیوان «دالاس» همچنان اشتهای خوبی دارد.


    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/2/25::: ساعت 10:31 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 18
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112556

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©