سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند : خدا چگونه حساب مردم را مى‏رسد با بسیار بودن آنان ؟ فرمود : ] چنانکه روزى شان مى‏دهد با فراوان بودنشان . [ پرسیدند : چگونه حسابشان را مى‏رسد و او را نمى‏بینند ؟ فرمود : ] چنانکه روزى‏شان مى‏دهد و او را نمى‏بینند . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • تابناک:رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضوابط جدید انتقال دانشجو و تغییر رشته همراه با معافیت تحصیلی را تشریح کرد.

    به گزارش ایسنا، سردار زاده‌کمند، در حاشیه برنامه دیدار مردمی 197 با اشاره به محدودیت‌های تغییر رشته و یا انتقال دانشجو از یک مرکز آموزشی به مراکز دیگر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته افراد به شرط داشتن شرایطی می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

    وی خاطرنشان کرد: امکان تغییر رشته تحصیلی از یک دانشگاه به مرکز دیگر باید در چارچوب ضوابط وزارت علوم، وزارت بهداشت و یا دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

    سردار زاده‌کمند، تصریح کرد: در اجرای این اقدام اولا فرد باید در آزمون شرکت کرده و قبولی در رشته دانشگاه ثانوی را بدست آورده باشد و از تاریخ شروع به تحصیل مشمول در رشته اولیه تا زمان ثبت نام در دانشگاه ثانوی، بیش از 2 سال یا 4 و نیم سال گذشته باشد.

    وی اعلام کرد: فردی که متقاضی تغییر رشته و یا انتقال به مراکز دانشگاهی دیگر است باید در زمان آزمون مجدد ، دارای معافیت تحصیلی باشد و در زمان ثبت‌نام نیز غیبت نداشته باشد و قبولی ثانویه نیز صرفا باید در مقطع همتراز و یا بالاتر باشد و فرد دانشجوی اخراجی نیز نباشد.

    رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در تشریح شرایط شرکت مشمولان سربازی در کنکور 87 گفت: مشمولانی که برگه اعزام بدون غیبت دارند، مشمولان در حال خدمت که برگه اعزام آنها هم غیبت نداشته باشد، مشمولان متولد نیمه دوم سال 67 که به صورت حضوری دیپلم فنی ، کارو دانش و یا پیش دانشگاهی اخذ کردند، مشمولان متولد قبل از سال 67 که به صورت پیوسته مشغول به تحصیل بوده و سن بیش از 24 سال ندارند، مشمولان قبل از سال 67 که به صورت پیوسته تحصیلکرده و یا در نیمه اول امسال مدرک فنی و حرفه‌ای ، کار و دانش و یا پیش دانشگاهی اخذ می‌کنند و مشمولان متولد 69 که مدرک پیش دانشگاهی دیپلم خود را اخذ کرده و یا تا مهر ماه سال 87 اخذ خواهند کرد، مجاز به شرکت در کنکور سال 87 هستند.

    سردار زاده‌کمند درباره معافیت تحصیلی دانشجویان نیز تصریح کرد: کاردانی سه سال ، کارشناسی ناپیوسته سه سال ، کارشناسی پیوسته شش سال ، کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال ، کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پزشکی، هشت سال و دکترای ناپیوسته غیرپزشکی، پنج سال از مدت زمان معافیت تحصیلی برخوردارند.

    وی ادامه داد: تنها معافیت پزشکی است که دانشجویان همزمان با تحصیل قادر به استفاده از آن نیستند. همچنین فردی که پدر ایرانی و مادر خارجی داشته باشد، باید خدمت سربازی را در ایران بگذراند.

    سردار زاده‌کمند، همچنین از احضار بیش از 50 هزار مشمول غایب و سرباز فراری درسال 86 خبر داد و تصریح کرد: انجام این اقدام، باعث خودمعرفی مشمولان غایب یا سربازان فراری شد که این موضوع نیز در سال 87 با جدیت پیگیری می‌شود.

    وی تاکید کرد: با شرکتهای دولتی و خصوصی که مشمولان غایب و سرباز فراری را به کار گیرند، به شدت برخورد می‌شود.

    رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین درباره معافیت چاقی و لاغری توضیح داد: پرونده افرادی که قبل از تاریخ 20 مهرماه سال 85 از معافیت‌ چاقی و لاغری استفاده و کارت معافیت دریافت کرده‌اند، بررسی می‌شود تا چنانچه فردی با دسیسه و تقلب، اقدام به دریافت کارت معافیت کرده باشد، کارت معافیتش، ابطال شود.

    وی ادامه داد: اما افرادی که از20 مهر ماه سال 85 پرونده معافیت داشته‌اند، چنانچه چاقی و لاغری مفرط ناشی از بیماری غدد مترشحه داشته باشند، معاف می‌مانند.

    به گفته سردار زاده‌کمند، در کمتر از 20 پرونده‌، اقدام به ابطال کارت معافیت چاقی و لاغری شده است.

    رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، با یادآوری این که افزایش حقوق سربازان از اسفند ماه سال 86 ابلاغ شده است، اعلام کرد: بیمه مکمل سربازان در حال پیگیری است که بزودی ابلاغ می‌شود.


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:7 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    تابناک:دکتر محسن رضایی در اولین نشست منصورون در سال 1387 بر جمع آوری مؤلفه‌های «دانش ضمنی» و «معرفت تجربی» منصورون تأکید و با اظهار نگرانی از برخی انحرافهای احتمالی، افزود: دیگران مرتب اندیشه‌های تکراری را در قالب تولیدات فکری جدید به جامعه منتقل می‌کنند. اگر یک زمان، خطر انجمن حجتیه را داشتیم، حالا ممکن است یک انجمن حجتیه جدید یا نئو حجتیه شکل بگیرد. اگر در یک زمان خطر منافقین را داشتیم، فردا ممکن است مشکل دیگری از همان جنس با مختصات و شناسنامه دیگری شکل بگیرد.

    رضایی با اشاره به نیاز جوامع به اندیشه‌سازی مداوم، گفت: جامعه ما هم بدون تولید اندیشه‌های مبنایی جدید، امتداد نخواهد داشت. جامعه این نیاز خودش را برآورده می‌کند. اگر آب پاک در اختیارش نباشد، به ناچار از هر آبی که در دسترسش باشد، استفاده می‌کند.

    وی در ادامه به تفکر و هویت فرهنگی مذهبی منصورون اشاره کرد و آن را یک موهبت الهی دانست و تأکید کرد: تفکر و هویت فرهنگی که در اعضای منصورون شکل گرفت، یک پدیده الهی بود. اگرچه تک‌تک ما در دستیابی به این فضا مؤثر بودیم و شهدای گروه هم بیش از همه ما در این باره مؤثر بودند ولی نهایتاً این لطف پروردگار و عنایت حضرت ولی عصر (عج) بود که مایه هدایت یک عده جوان کم سن و سال در کوران انحرافات فکری و فرهنگی شد. چون شدت انحراف‌ها به گونه‌ای بود که بعضی بزرگان دینی و فرهنگی هم سقوط می‌کردند و نمی‌توانستند راه صحیح را از راه ناصحیح تشخیص دهند.

    وی بر ضرورت استفاده از الگوی تولید فکر و هویت اسلامی در منصورون تأکید کرد و افزود: اندیشه‌ای که در کوران انحرافها از یک چنین امتحان بزرگی بیرون آمده است، اندیشه ارزشمندی است که مؤلفه‌های آن برای انتقال به نسل سوم انقلاب باید جمع آوری و تبیین شود.

    وی افزود: تبیین فکر و هویت منصورون هم از نظر تاریخی و هم از نظر کاربرد امروزی اهمیت دارد. فکر و هویت منصورون از طریق آموزش یکطرفه و متون آموزشی تدوین یافته منتقل نمی‌شد بلکه نوعی یادگیری فعال و مشارکتی بود. افراد قرآن و متون مطمئن مذهبی را می‌خواندند و در حصن‌ها مباحثه می‌کردند و به این ترتیب نوعی «دانش ضمنی» یا «معرفت تجربی» فردی و جمعی شکل می‌گرفت.

    رضایی تأکید کرد: این معرفت تجربی، شاکله و مبنا داشت و این طور نبود که مجموعه‌ای از گزاره‌ها و آموزه‌های نامتجانس بتوانند در کنار هم قرار گیرند.

    وی با بیان خاطره‌ای از شهید غلامحسین صفاتی دزفولی در مورد دغدغه مذهبی برای پیدا کردن راه هدایت و اجتناب از ادبیات سیاسی منافقین گفت: اخیراً در نامه‌ای که برای رهبر معظم انقلاب نوشته ام، ماجرای شهید غلامحسین را توضیح داده ام که همیشه به نفرات زیرشاخه خود در منصورون می‌گفت «مواظب گفته‌های من باشید. من چند وقت در میان اینها (مجاهدین خلق) بوده ام. مبادا تأثیر ناخواسته‌ای از آن زمان در من مانده باشد و به شما منتقل شود».

    وی اظهار داشت: این صحبت شهید غلامحسین علاوه بر این که نمود اوج تقوای سیاسی او بود، بیانگر یک رهیافت هویتی به فرهنگ است که می‌تواند جانشین برخی نگاه‌های مرسوم شود و بخشی از مشکلات ما را در حوزه فرهنگ حل کند.

    وی با تلاوت آیه شریفه « یتلوا علیهم آیاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة»، الگوی هویتی و فرهنگی منصورون را برگرفته از این آیه دانست و گفت: در الگویی که در منصورون پیاده شد، اولاً تعلیم از تزکیه جدا نبود و این دو، دو مقوله جداگانه نبودند. ثانیاً جزوه عقیدتی خاصی مبنای آموزش عقیدتی تشکیلاتی نبود. قرآن و متون مطمئن مذهبی خوانده می‌شد و دوستان با هم مباحثه می‌کردند و یادگیری در یک فرآیند مشارکتی و تجربی اتفاق می‌افتاد نه آموزش‌های یک طرفه تشکیلاتی، و همین مسأله خطر انحراف را کم می‌کرد.

    رضایی از عواملی همچون انس با قرآن، روزه داری حداقل دو روز در هفته و شب زنده داری به عنوان تضمین‌های اخلاقی برای الگوی یادگیری فعال نام برد و تأکید کرد: البته بسیاری از این کارهای مذهبی را منافقین هم انجام می‌دادند ولی چون تشکیلات سلطه زیادی در همه چیز حتی اعتقادات و اخلاقیات آنها داشت، تأثیر آن کارها را از بین می‌برد و انحراف ایجاد می‌کرد.

    وی با اشاره به یکی از انحرافات تشکیلاتی منافقین به نام «انتقاد از خود» گفت: حقیقتاً انتقاد از خود یک پدیده وحشتناک در منافقین بود که سلطه عجیبی برای سلسله مراتب تشکیلاتی ایجاد می‌کرد. ما در گروه منصورون این نوع خودسازی را نداشتیم. می‌گفتیم معنی ندارد که سلسله مراتب تشکیلات، عضو گروه را مجبور کند به بهانه انتقاد از خود و خودسازی بیاید آبرو و حیثیت خود را جلوی دیگران بریزد.

    وی افزود: بدون این که یک استاد اخلاق برجسته یا یک شخص خاصی به ما بگوید، از این انحراف جلوگیری کردیم چون به این نتیجه رسیده بودیم که در خودسازی اسلامی، در عین مراقبت از خود و انتقاد از خود، حریم خصوصی اعضای گروه باید حفظ شود و سلسه مرتب تشکیلاتی نباید روی اعتقادات و اخلاقیات اعضای گروه تسلط زیادی پیدا کند. در خودسازی تشکیلاتی ضمن این که نفسانیت‌ها کنترل می‌شود، نباید فردیت انسان را که ضامن ارتباط فطری او با پروردگار متعال است، از او گرفته شود.

    رضایی در پایان سخنان خود گفت: اگر امکان ارائه یک تبیین تئوریک دقیق از معرفت شناسی منصورون را نداریم، می‌توان با جمع آوری سیستماتیک مؤلفه‌های این فکر و هویت، چارچوبه‌ها را تا حدی منظم و منتقل کرد تا شیوه‌های زندگی کردن، فکر کردن و رفتار کردن منصورون برای نسل سوم انقلاب اسلامی تبیین شود.

     

     



    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:6 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    16 اردیبهشت 1387,ساعت 12:23:53

    ایران اکونومیست: رییس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص شایعه تغییر ریاست این دانشگاه گفت:‌ این صحبت‌ها همیشه بوده است، اما هیچ تصمیمی درهیچ مرجعی در این زمینه گرفته نشده است.

     

    به گزارش ایسنا، دکتر عبدالله جاسبی امروز در حاشیه چهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:‌ هیات امنای دانشگاه‌ آزاد می‌توانند ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را تغییر دهند.


    وی با اشاره به صحبت‌های سلیمی نمین در خصوص اینکه رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراحل قانونی را طی نکرده است، اظهار کرد: این مسائل، بحث‌های کم اهمیتی هستند که روابط عمومی دانشگاه به آنها پاسخ داده است.


    وی با تاکید بر اینکه رییس دانشگاه آزاد اسلامی باید نقش اصلی‌اش را صرف حل مشکل دانشجویان و افزایش رضایتمندی آنها کند، خاطر نشان کرد: آنها می‌خواهند دائما با این گونه مسائل، ما را از کارهای اصلی باز دارند و به کارهای فرعی بکشند، ضمن اینکه مراجع حقوقی جواب این گونه صحبت‌ها را داده‌اند و ما در این زمینه هیچ گونه مشکلی نداریمو


    رییس دانشگاه آزاد تاکید کرد که کلیه کارها و اقدامات دانشگاه آزاد تا به حال درست و قانونی بوده است و از این به بعد هم قانونی خواهد بود و طرح این گونه مسایل، کوچکترین تاثیری در حرکت شتابان دانشگاه آزاد اسلامی نخواهد داشت.


    جاسبی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات زاکانی، گفت: روابط عمومی دانشگاه به آنها نیز جواب مستند و حقوقی داده است.

     

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 1:2 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    چاپ
    16 اردیبهشت 1387,ساعت 12:52:37
    ایران اکونومیست: معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: «موارد متعددی از آراء فیفا را می‎توان یافت که در مقام تجدید نظر در مرجع دیوان داوری ورزش نقض شده‎اند».

     مصطفی شکری به تشریح آخرین وضعیت پرونده کسر 6 امتیاز از پرسپولیس پرداخت و ایرادات حقوقی باشگاه پرسپولیس به رأی فیفا را بیان کرد.

    وی در برابر استدلالاتی که غیرقابل برگشت بودن رأی فیفا را به اظهارات سخنگوی فیفا مبنی بر قطعی بودن این حکم نسبت می‎دهند، تصریح کرد: «نکته ظریف مورد توجه در لایحه تقدیمی ما اعتراض به تصمیم و اقدام فیفا در خصوص نحوه کسر امتیاز بدون رعایت شرایط شکلی است که امری کاملاً مجزا از موضوع قطعیت حکم پرونده کوپیان و حتی حکم کمیته انضباطی است. این ایرادت بطور عمده مبتنی بر موضوعات سلب حق تجدید نظر خواهی باشگاه از رأی کمیته تعیین وضعیت بازیکنان، عدم رعایت مهلت قانونی در ارجاع پرونده به کمیته انضباطی و بطور اخص عدم رعایت ظرف زمانی در خصوص اجرای بند دوم رأی کمیته انضباطی مبتنی بر کسر امتیاز بوده است».

    شکری افزود: «همچنین عدم توجه با بازپس گرفته شدن درخواست شرکت کوپیان در خصوص کسر امتیاز از باشگاه پرسپولیس از نقاط ضعف عمده فرایند اجرایی فیفا اعلام شده است که متعاقب عدم استماع این ایرادات توسط فیفا، باشگاه در راستای دفاع از حقوق حقه خود و اقدام کامل در جهت صیانت از این حقوق، راهبرد طرح شکایت در دیوان داوری ورزش را نسبت به اقدامات و تصمیمات اخیر فیفا، پیش رو قرار داد و قطعاً ظرافت این استدلالات از دید مسئولان دیوان داوری ورزش پنهان نخواهد ماند».

    معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه موارد متعددی از آراء فیفا وجود دارد که در مقام تجدید نظر در مرجع دیوان داوری ورزش نقض شده‎اند، گفت: «همانگونه که در مقررات فیفا تصریح شده، دیوان داوری ورزش (CAS) مرجع رسیدگی به اعتراضاتی است که به کلیه تصمیمات و اقدامات فیفا مربوط می‎شود. بر این اساس لایحه‎ای متضمن طرح حقوقی ایرادات شکلی و ماهوی آرای این حکم تهیه و با تعامل با همکاران وکیل در کشور هلند در جهت تقویت بنیان حقوقی لایحه بر غنای لایحه مذکور افزوده شد و امیدواریم در صورت پذیرش بازنگری در تصمیم اخیر فیفا از سوی CAS و با بررسی دقیق مراحل اقدام در این خصوص، شاهد نقض رأی فیفا و الزام فیفا به استرداد امتیازات کسر شده و متعاقباً ارجاع موضوع از فیفا به فدراسیون بین المللی و سازمان لیگ باشیم».

    شکری در پاسخ به این سوال که اگر روند رسیدگی به اعتراض اخیر باشگاه پرسپولیس به نحوه کسر 6 امتیاز تا پایان مسابقات لیگ برتر و مشخص شدن تکلیف قهرمانی به طول بینجامد، سرنوشت این پرونده چه می‌شود، تاکید کرد: «در صورتی که این اتفاق پس از پایان لیگ حادث شود، اعلام نتایج نهایی قهرمانی لیگ پس از اعمال امتیازات بازگشت داده شده محقق خواهد شد و با هماهنگی و توافقی که با فدراسیون فوتبال در این خصوص به عمل آمده، نگرانی از حیث زمان نخواهیم داشت».

    معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در پایان ابراز امیدواری کرد: «قهرمانی پرسپولیس بدون نیاز به این امتیازات محقق شده و این امتیازات فقط فاصله قهرمانی پرسپولیس از حیث امتیاز را با سایر تیم ها افزایش دهد».


    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 12:39 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    چاپ
    16 اردیبهشت 1387,ساعت 10:47:13
    Imageایران اکونومیست: مجله معتبر «نیوزویک» در مطلبی به قلم «کریستوفر دیکنی»، از نویسندگان باتجربه و حرفه‌ای آمریکا نوشت: در ماه آوریل 1988 نیروهای دریایی ایران و آمریکا، بزرگترین نبرد دریایی پس از جنگ دوم جهانی را شکل دادند.
    به گزارش  «تباناک» این هفته نامه افزود: «رابرت گیتس» که اکنون وزیر دفاع آمریکاست، در آن زمان معاون سازمان «سی.ای.ای» بوده و هفته پیش اعلام نموده بود که اعزام دومین ناو آمریکایی به خلیج‌فارس، برای یادآوری نکاتی به ایران است.
    او به کتاب «وایس» اشاره می‌نماید که سال گذشته در انتشارات نیروی دریایی آمریکا منتشر شده است؛ کتابی به نام «درون محوطه خطر» و اعلام می‌نماید که جنگ کنونی آمریکا با ایران، بسیار گسترده‌تر از جنگ سال 1988 است.

    او می‌گوید: وایس به سه درس عمده جنگ بیست سال پیش اشاره می‌‌کند که تاکنون نیز ادامه دارد:
    1ـ ایران حتی اگر اسلحه نداشته باشد، عقب‌نشینی نمی‌کند. او برای اثبات این تئوری، به جنگ سال 1988 اشاره می‌نماید که ایرانیان، آمریکایی‌ها را متحیر نمودند.
    او می‌گوید: در یکی از درگیری‌ها در نبرد آوریل سال 1988، ایرانی‌ها با جسارت و از خودگذشتگی فراوان عمل کرده و سه ناو جنگی آمریکا، با قایق‌های گشت‌زنی موشک‌انداز ایرانی مواجه شدن
    د.

    وایس می‌گوید: به‌ رغم اخطار ناوهای جنگی آمریکا به کشتی‌های ایرانی که آمریکایی‌ها قصد غرق کردن آنها را داشتند، کاپیتان ایرانی و فرمانده گشتی‌ها، قصد حمله‌ور شدن به آمریکایی‌ها را داشت و عقب‌نشینی نکرد.
    بلافاصله در حین نبرد، دو ناوچه ایرانی هم بندر ایران را ترک کرده، به حمایت از گشتی ایرانی اقدام کردند. در این نبرد، اگر آمریکایی‌ها عقب‌نشینی نمی‌کردند، آنها جنگ را تا آخرین نفس ادامه می‌دادند.

    2ـ سلاح‌های با تکنولوژی پایین، برای جنگ‌های دریایی مناسب‌ترند.
    وایس ادامه می‌دهد: تکنولوژی مدرن برای پیدا نمودن مین‌های زیرآبی، هنوز کارایی لازم را ندارد، اما این مین‌ها تنها مشکل نیستند. در دهه هشتاد میلادی، ایرانیها از تاکتیک «اسوارمینگ» استفاده می‌کردند و قایق‌های کوچک را به کنار کشتی‌های آمریکایی می‌فرستادند؛ مانند همان رخداد ژانویه امسال؛ و این قایق‌ها قابل شناسایی نیستند.

    3ـ جنگ آتش با آتش
    در سال 1988، کارسازترین راه برای مقابله با نیروهای ایرانی، استفاده آمریکایی‌ها از سلاح‌های مشابه ایرانی‌ها بود. نیروهای مخصوص عملیاتی از بالگردهای «اثلث» استفاه می‌کردند که از روی برج‌های بزرگ در خلیج فارس به پرواز درمی‌آمدند و در شمال آن قرار داشتند. آنها می‌توانستند کشتی‌های مین‌گذار ایرانی را هدف قرار دهند، اما ناو عظیم میلیون دلاری آمریکا به نام «وینسنت» که در ماه جولای سال 1988 درگیر جنگ با ناوهای ایرانی بود، به اشتباه به حساب این‌که یک هواپیمای جنگنده ایرانی به سمت او می‌آید، یک هواپیمای مسافربری ایرانی را با 290 نفر مسافر هدف قرار داد. این رویداد، نشان می‌دهد که نمی‌توان از سلاح‌های فوق پیشرفته علیه ایرانی‌ها استفاده کرد و اکنون اوضاع جنگ بسیار بدتر از گذشته و اوضاع خلیج فارس، تغییرات عمده‌ای کرده است.

    اگر به عقب بازگردیم، می‌بینیم درست همان زمانی که آمریکا، تصمیم گرفت به صدام حسین کمک کند و ایران در سال 1984 نیروهای حزب‌الله لبنان را آموزش می‌داد تا بتوانند نیروهای آمریکایی را از لبنان بیرون نمایند، دولت ریگان، به دنبال فروش اسلحه و معامله با ایران و گیتس نیز در سازمان «سی.ی.ای» آمریکا مسئول بود. همچنین آنها تصاویر ماهواره‌ای را در اختیار صدام قرار می‌دادند تا به این وسیله ایرانی‌ها را رصد نمایند.
    جنگ، در آوریل سال 1988، دقیقا هنگامی رخ داد که صدام‌ با استفاده از سلاح شیمیایی و تجهیزات دیگری که در اختیار داشت و همچنین حمایت اطلاعاتی آمریکا، قصد بازپس‌گیری شبه جزیره فاو را از نیروهای ایرانی داشته.
     

    محمدرضا زارع، ::: سه شنبه 87/2/17::: ساعت 12:38 صبح
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 59
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112597

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©