سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پست ترین دانش، آن است که از زبانت در نگذرد و والاترین دانش، آن است که در اعضا و جوارح پدیدار گردد . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در حالی که بازرسان آژانس به سفارش رسمی آمریکا، در دو ماهه اخیر به جمع‌آوری اطلاعات سری توانایی‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران که کاملا خارج از وظایف آژانس، تعهدات ان پی تی و حتی پروتکل الحاقی می‌پردازند، البرادعی با انتشار گزارشی مخدوش، ناخشنود ی خود را از عدم همکاری کامل ایران در افشای اسرار نظامی خود بیان کرد.

    به گزارش خبرنگار «تابناک»، در شرایطی که هیچ یک از کشورهای جهان اجازه دخالت آژانس در مسایل داخلی خود را نمی دهند، دامنه اتهامات و ادعاهای واهی البرادعی به زمان شاه سابق هم رسیده است. او در بند «الف» مجموعه پرسش‌های خود، از ایران می‌خواهد که اطلاعات مربوط به ملاقات‌های سطح بالا درباره احیای برنامه هسته‌ای پیش از انقلاب را بیان کند.

    احتمالا در مقاطع بعدی دامنه این درخواست به زمان محمد شاه و کشف اتم و نیروی هسته ای نیز کشیده می‌شود و از زمان محمدشاه به بعد، ایران باید اطلاعاتی از اهداف برنامه هسته‌ای رضا شاه! و محمدرضا شاه و انحراف به مقوله نظامی ارائه دهد. چرا که در غیر این صورت، اسناد طبقه‌بندی‌شده‌ای از سوی وزارت خارجه آمریکا و انگلیس انتشار خواهد یافت تا نشان دهد شاه و رضا شاه نیز به دنبال تولید سلاح هسته‌ای بوده‌اند!

    البرادعی که عزم خود را برای خلع سلاح موشکی ایران جزم کرده است، بر پایه سند شماره هشت خود، از ایران خواسته است تا دستورها برای مونتاژ بخش‌های محفظه، مونتاژ، داخل محفظه و مونتاژ محفظه کلاهک جنگی موشک شهاب 3 در زمینه مدارک هجده صفحه‌ای به زبان فارسی را که به وسیله گروه‌های 6 از پروژه 111 تهیه شده است، در اختیار آژانس قرار دهد.

    حال این پرسش مطرح است که آیا کنترل و بازرسی موشک‌های دوربرد ایرانی و دفاعی کشور در حوزه اختیارات البرادعی است؟ آیا او باید از وضعیت سیستم موشکی ایران آگاهی داشته باشد؟ آیا آژانس انرژی اتمی این اختیار را به وی داده است که صنایع نظامی یک کشور مستقل را بازرسی نماید؟

    در مورد ادعایی دیگری، البرادعی به سندی پنج صفحه‌ای اشاره می‌نماید که در آن به انگلیسی آزمایش‌های تجربی انجام‌شده با سیستم چاشنی چندگانه برای ایجاد انفجار با قدرت بالا در نیمکره هندسی تشریح شده و او با درخواست این اسناد به طرحی به عنوان موشک با قابلیت بازگشت اشاره می‌نماید. اما این ادعاها چه ربطی به غنی‌سازی و پرونده هسته‌ای ایران دارد؟

    اگر این موارد به فرض محال، درست باشند و صرفا در برنامه موشکی کاربرد داشته باشند، باید گفت همه کشورهایی که صنعت هسته‌ای نداشته و صنایع موشکی دارند، به گونه‌ای موشک‌های خود را قابل انفجار می‌‌کنند. اما مشخص است البرادعی سناریوی دنباله‌دار خود را بر چه پایه‌ای تدوین کرده است تا از این ارتباطات مستقل، پازل خود را بسازد.

    بیش از هفتاد سال از تولید جرقه‌زن چاله‌ای در صنایع نفت می‌گذرد و سال‌هاست چاه‌های نفت با این وسیله تعمیر و راه‌اندازی می‌شوند. برادعی در بند «ب» گزارش خود با ایراد پرسش‌هایی به گزارش شماره 2008 /4 gov خود اشاره می‌کند که اشخاصی به دنبال خریداری «اسپارک گپ» جرقه زن گودالی بوده‌اند؛ دستگاهی که بیش از هشتاد سال است در چاه‌های نفت ایران کاربرد داشته و یکی از اقلام ضروری برای بهره‌برداری از چاه‌های نفت است.

    در بند شماره 11 و 12 گزارش البرادعی، طراحی و ساخت سیستم کنترل انفجار که حاوی 29 صفحه به زبان فارسی و همچنین شبیه‌سازی محدود اجزا و آنالیز دینامیکی ناپایدار ساخت کلاهک جنگی موشک شهاب 3 است، مد نظر البرادعی قرار گرفته و به یقین مشهود است که توان موشکی ایران به ویژه موشک شهاب 3 بیش از توان هسته‌ای مد نظر برادعی بوده است، زیرا به دست آوردن اطلاعات کامل از موشک شهاب 3 که اکنون برای غربیان تاحدودی ناشناخته است، بسیار اساسی‌تر و مهمتر از بقیه موارد است.


    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/9::: ساعت 5:8 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مجلس هشتم در نخستین جلسه علنی سرانجام هیئت رئیسه موقت خود را شناخت. هیئت رئیسه موقت تا پایان تصویب اعتبارنامه منتخبان، اداره مجلس را برعهده خواهد داشت.

     

    به گزارش رجانیوز، لاریجانی تنها نامزد سمت ریاست موقت مجلس هشتم بود که توانست از 263 رأی منتخبان، 232 رأی کسب کند. وی در حالی برای ریاست مجلس کاندیدا شد که عصر یکشنبه در جلسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با 160 رأی در مقابل 50 رأی حدادعادل به عنوان گزینه اصولگرایان برای ریاست مجلس برگزیده شده بود.

     

    ریاست لاریجانی در حالی با 232 رأی رقم خورد که 4 سال قبل در نخستین جلسه علنی مجلس هفتم، حدادعادل با ‌196 رأی از 267 رأی به عنوان رییس موقت مجلس هفتم انتخاب شده بود.

     

    از نکات جالب انتخابات هیئت رئیسه امروز مجلس، افول جایگاه و نفوذ باهنر بود. باهنر در حالی که با توجه به نتیجه انتخابات فراکسیون اصولگرایان پیش بینی می شد بار دیگر به عنوان نایب رئیس اول مجلس برگزیده شود، با 167 رأی نایب رئیس دوم شد تا محمدحسن ابوترابی چهره آرام و اخلاقگرای مجلس با 223 رأی نایب رئیس اول شود.

     

    اگرچه به نظر می رسد پس از تصویب اعتبارنامه ها و انتخاب هیئت رئیسه یکساله، ابوترابی در مقام نیابت اول رئیس مجلس باقی نخواهد ماند اما افزایش قابل توجه آراء وی در مقابل کاهش آراء باهنر به نحوی است که آراء ابوترابی نسبت به 4 سال قبل با افزایش 35 درصدی رسیده است اما آراء باهنر با کاهش 11 درصدی مواجه شده است.

     

    افول قابل توجه نفوذ باهنر در مجلس هشتم در شرایطی است که در مجلس قبل از وی به عنوان پدرخوانده یاد می شد و اثرگذاری او در بسیاری از طرح ها، لوایح، سؤال و استیضاح از وزرا مشهود بود. با این حال، چرخش وی به سمت مخالفان دولت در انتخاب رئیس مجلس و اظهارات ضددولتی او در جلسه ماهانه شنبه شب جامعه اسلامی مهندسین که در آن با ادعاهای عجیب و غریب به رئیس جمهور نیز توهین کرد، در این افول سیاسی بی تأثیرنبوده است.

     

    این در حالیست که رئیس جمهور نیز امروز پس از پایان جلسه هیئت دولت تلویحاً از انتخاب لاریجانی به عنوان رئیس مجلس استقبال کرد و او را از نخبگان بسیار خوب کشور خواند.

     

    به هر حال، پس از فراز و نشیب های مجلس هفتم و دولت نهم در قبال یکدیگر که به ویژه در ماههای آخر با هدایت هیئت رئیسه وقت به مچ گیری های تبلیغاتی که اتفاقاً اثر معکوس داشت، انجامید، مجلس هشتم با انتخاب لاریجانی و تضعیف جایگاه باهنر پیامی از جنس تعامل و بی توجهی نسبت به پدرخواندگی های مرسوم و بازیهای سیاسی چند نبش که تنها به تضعیف جایگاه مجلس منجر می شود، ارسال کرده است.

     



    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/9::: ساعت 4:30 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ثبت نام سیم کارتهای دائمی 150 هزار تومانی همراه اول از روز شنبه هفته آینده از طریق اینترنت آغاز می شود. 

     

    به گزارش رجانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، این شرکت در اطلاعیه خود آورده است: جهت بهره مندی تمامی اقشار جامعه از شبکه تلفن همراه اول متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی WWW.MCI.IR فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

     

    براساس این گزارش پرداخت وجه از طریق کارتهای اعتباری عضو شبکه شتاب صورت می گیرد که پس از ثبت نام و پرداخت وجه، امکان استرداد وجود ندارد.

     

    قیمت هر فقره سیم کارت دائمی جدید یک میلیون و 500 هزار ریال است که شامل یک میلیون و 200 هزار ریال هزینه اشتراک و مابقی مالیات محسوب می شود.

     

    تعداد ثبت نام برای هر متقاضی حقیقی و حقوقی نامحدود است و جهت سهولت در دریافت سیم کارت، بهتر است مشترکان در هنگام ثبت نام، نزدیکترین دفتر خدمات ارتباطی تلفن همراه را از لیست مشخص شده انتخاب کنند.

     

    براساس این اطلاعیه، با توجه به اختصاص شماره تلفن بر اساس شهر و محل ثبت نام ، مشترکان برای جلوگیری از پرداخت هر گونه هزینه اضافی در مکالمات ، در انتخاب محل مورد استفاده سیم کارت دقت کنند.

     

    واگذاری به شرط وجود امکانات و ظرفیت شبکه بر اساس تاریخ ثبت نام و تعداد ثبت نام کنندگان ظرف مدت 45 روز صورت می پذیرد و واگذاری در هر استان به صورت مجزا انجام و در هر مرحله دو عدد سیم کارت تحویل می شود.

     

    در این اطلاعیه با اشاره به امکان توقف ثبت نام آمده است: در صورت تکمیل ظرفیت ، شرکت ارتباطات سیار ایران مخیر به توقف ثبت نام است و در صورت ادامه ثبت نام، ثبت نام کنندگان به ترتیب ثبت نام در اولویت واگذاری تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

     

    سقف اعتبار مکالمه طی دوره 200 هزار ریال بوده که امکان افزایش اعتبار با درخواست مشترک به صورت پلکانی با مبالغ 500 هزار ریالی وجود دارد. همچنین جهت برقراری رومینگ بین الملل نیاز به افزایش اعتبار به میزان 2 میلیون ریال است.

     

    در این سیم کارتها که با پیش شماره 0910 واگذار می گردند، میزان تعرفه خدمات، مکالمات و آبونمان ، سرویسهای ویژه و مکمل مشابه سیم کارت های دائمی موجود 0912 است.

     

    طبق اعلام این شرکت پوشش و کیفیت ارتباط کاملا مشابه سیم کارتهای دائمی موجود همراه اول است و نقل وانتقال مالکیت این سیم کارتها با شرایط و ضوابط موجود امکان پذیر است.




    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/9::: ساعت 4:28 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    نخستین شعبه بانک تجارتی ایران و اروپا برای اولین بار پس از انقلاب و با حضور رئیس کل بانک مرکزی در تهران افتتاح شد.

     

    به گزارش رجانیوز به نقل از مهر، با افتتاح بانک تجارتی ایران و اروپا کلیه عملیات بانکی بین المللی در ایران امکان پذیر می شود. بانک تجارتی ایران و اروپا ، بانکی اروپایی است که تحت مقررات و قوانین و ونظارتی اروپا فعالیت می نماید و با افتتاح نخستین شعبه آن در ایران عملیات مربوط به راهبری اعتبارات اسنادی، ضمانت نامه های ارزی و امور مربوط  به صادرات و واردات براحتی امکانپذیر می شود.

     

    این بانک با بهره گیری از ابزارهای نوین بانکی در عرصه بین المللی، علاوه بر تامین مالی پروژه های داخلی، با بهره گیری از متخصصین سرمایه گذاری آماده ارائه هر گونه خدمات کارشناسی و مشاوره ای به تجار و سرمایه گذاران ایران و اروپایی است.

     

    افتتاح حساب جاری و سپرده، صدور دسته چک، ایجاد روابط کارگزاری بانکی با سایر بانکها شامل پرداختهای داخلی و بین المللی، تنزیل اعتبارات اسنادی مدت دار ایرانی از جمله دیگر فعالیتهای بانک تجارتی ایران و اروپا است.

     

    خرید و فروش ارز، صدور کارتهای اعتباری، اعطای تسهیلات برای خرید کالاهای بورسی و مدیریت نقدینگی منابع مالی از جمله فعالیتهای دیگر این بانک می باشد. البته به گفته دبیرکل بانک مرکزی، این بانک تسهیلات 7 درصدی پرداخت خواهد کرد.

     

    همچنین بانک ایران و اروپا در زمینه مالی معاملات ایران با کشورهای اروپایی ، خاور دور، استرالیا و سایر نقاط جهان نقش موثری داشته و در این راه توانسته است خدمات شایانی ارائه دهد.

     

    با افتتاح اولین شعبه بانک تجارتی ایران و اروپا در ایران، علاوه بر تسریع در جذب سرمایه گذاری خارجی، با توجه به تسهیلات ارزان و متنوعی که بانک مزبور ارائه می دهد، به رقابتی شدن نظام بانکی کشور در رابطه با نظام بانکی بین المللی منجر خواهد شد.

     

    بانک تجارتی ایران و اروپا که بانک صنعت و معدن از سهامداران عمده آن است، طی سال گذشته میلادی بالغ بر شش میلیارد یورو اعتبارات اسنادی را راهبری نموده که با توجه به حجم بالای عملیات بانکی سود آن در سال 2007 نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان دو برابر افزایش یافته و با توجه به موفقیت عملکردی توانسته است در بین بیش از دو هزار موسسه پولی در آلمان به رتبه هشتاد و ششم دست یابد.

     

    براساس آخرین اخبار، بانک مرکزی با درخواست 6 بانک خارجی برای حضور در ایران مذاکراتی را انجام داده است . همچنین یک بانک خارجی درخواست تاسیس 7 شعبه در شهرهای مختلف کشور را به بانک مرکزی داده است.
     



    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/9::: ساعت 4:27 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    مدیر یک گروه نفوذگر اینترنتی ایرانی گفت: این گروه در اعتراض به تغییر نام خلیج فارس حدود ? ????وب سایت عربی شامل وب سایت‌های مهم دولتی و دانشگاه‌ها و شرکت‌های عربی را هک کرده است.

     

    به گزارش رجانیوز ،بهروز کمالیان در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نفوذ ، ظاهر وب سایتهای عربی از کشورهایی نظیر عربستان ، امارات، بحرین، عمان و عراق را با صفحه‌ای همراه نقشه ایران و نام خلیج فارس تغییر دادیم. وی هدف از این نفوذ را محکوم کردن تغییر این نام تاریخی و نام‌گذاری مجعول آن در وب سایت‌های عربی عنوان کرد و گفت: در این نفوذ یک صفحه جدید به وب سایتها افزوده شد و نام خلیج فارس در آن قرار گرفت.

     

    در وب سایتهای مورد نفوذ ، سایت‌های مهمی مانند وب سایت روزنامه الخلیج امارات ، لیگ خلیج عرب ، وزارت آموزش عالی عراق ، اداره پلیس ابوظبی امارات ، دانشگاه میادین عربستان ، هیات مردم امارات و شرکت گاز عمان به چشم می‌خورد.



    محمدرضا زارع، ::: پنج شنبه 87/3/9::: ساعت 4:26 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 119
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112657

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©