سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه جامه دانش بپوشد، عیبش از مردم نهان ماند . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • از نظر روایات، کتابهایى نزد ائمه طاهرین است که از جمله آن کتابها مصحف فاطمه سلام الله علیها است.

    این کتاب را ائمه به آن افتخار مى‏کرده‏اند و مى‏گفتند: علم ما کان و یکون و ما هو کائن در آن است; و به خط امیرالمؤمنین و املاى حضرت زهرا سلام الله علیهما مى‏باشد. (12



    محمدرضا زارع، ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 9:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: خوراک باله کوسه به یکی از غذاهای اصلی جشن عروسی در سنگاپور تبدیل شده است و جمعیت این آبزی را تهدید می کند. بر اساس آماری که سنگاپوری‌ منتشر کرده ، مردم این کشور در سال 2007 میلادی بیش از 470 تن باله کوسه خوردند که این رقم در مقایسه با 2006 میلادی بیش از دو برابر افزایش یافت.
    رشد اقتصادی فزاینده سنگاپور در سال 2007 و افزایش شمار متاهلان با وجود افزایش 30 درصدی قیمت «سوپ باله کوسه» و تقاضای طرفداران محیط زیست، درخواست برای این غذا را بیشتر کرده است.
    سوپ باله کوسه ، از غذاهای محبوب جشن‌ عروسی چینی است و نمادی از مرتبه اجتماعی به حساب می‌آید.
    به گفته بانو «روث سوه» مدیر ارتباطات هتل «ماندرین اوریانتال» سنگاپور ، بیش تر زوجها این غذا را یکی از ضروریات جشن عروسی می‌دانند و نبود آن را مایه آبروریزی.گزارش ایسکانیوز می افزاید، او تاکید می کند: این هتل تنها از باله کوسه‌های پرورشی استفاده می‌کند.در مقابل «مایکل آو» یک فعال در زمینه حفظ آبزیان، تصریح می کند: بیش از 30 کوسه باید شکار شوند تا باله لازم برای یک جشن عروسی با 300 مهمان فراهم شود.


    محمدرضا زارع، ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 9:58 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: خشکسالی و کمبود علوفه باعث شده تا زایمان گورخر ایرانی(آسیایی) با مشکل روبه رو شود و این جانور به سکونتگاههای انسانی کوچ کند. به گزارش دریافتی روز پنجشنبه گروه حوادث ایسکانیوز: به دنبال خشکسالی شدید در سمنان، بوته‌ها و پوشش گیاهی این استان آسیب جدی دیده است و همین مساله زندگی گورخر ایرانی را به شدت تهدید می‌کند.
    «حسین‌علی ابراهیمی کارنامی» رییس اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: خشکسالی باعث شده تا وضعیت گورخر آسیایی نیز بحرانی شود. درحال حاضر این جانور کمیاب به خاطر نبود علوفه با مشکل جدی در تولید نسل رو به رو شده است.
    وی افزود: محیط زیست، به شدت نگران این مساله است که گورخر ایرانی(آسیایی) به خاطر نبود علوفه نتواند زایمان کند.
    «ابراهیمی کارنامی»گفت:پارک ملی و پناهگاه حیات وحش توران که زیستگاه طبیعی این گونه است 80 درصد پوشش گیاهی خود را از دست داده و آب چشمه‌ها و آبشخورهای آن به شدت کاهش یافته است.
    مدیرکل محیط زیست سمنان در ادامه گفت: نبود علوفه باعث شده تا این گونه منحصربه‌فرد مهاجرت کنند واین امر وضعیت نامناسبی را برای زندگی آن‌ها به‌وجود آورده است.
    وی افزود:گورخرهای ایرانی(آسیایی) برای به دست آوردن علوفه درحال ترک زیستگاه خود هستند و به زمین های کشاورزی و سکونتگاه‌های انسانی می‌روند که این مساله محیط زیست را نگران کرده است.
    «ابراهیمی کارنامی»تاکیدکرد:باتوجه به این که محل زندگی انسان برای این جانور امن نیست، محیط زیست استان سمنان درصدد است تا برای حفاظت فیزیکی از این جانور به نیروهای محافظت خود بیفزاید.
    وی در ادامه گفت: محیط زیست سمنان برای افزایش نیروها و استقرارشان در زمین های کشاورزی و سکونتگاه‌های انسانی به حمایت و کمک ویژه مسوولان نیاز دارد.
    ابراهیمی کارنامی درباره تعداد گورخرهای ایرانی در منطقه تحت مدیریت توران گفت:« متاسفانه موفق نشده‌ایم تا آمار دقیقی از این گونه جانوری به‌دست آوریم. ولی تابستان امسال با انجام یک سرشماری برنامه‌ریزی شده به آمار دقیقی از تعداد آن‌ها دست پیدا می‌کنیم.
    لازم به ذکر است گورخر ایرانی یا آسیایی، گونه منحصر به‌فرد و درحال انقراضی است که در مجموعه حفاظت شده «توران» سمنان، «بهرام گور» فارس و منطقه مرزی «سرخس» تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد.
    اینکه تنها در ایران یافت می‌شود در واقع یک نوع اسب وحشی در منطقه آسیای غربی است و فقط چند صد رأس از آن باقی مانده است.
    این نوع گورخر، حیوانی قوی است و رنگ قسمت جلو و بالای بدن آن ترکیبی از قهوه‌ای روشن و خاکستری زرد است. بغل‌ها و شکم این حیوان سفید است و نوار سیاهی بر پشت دارد که یال را به دم حیوان وصل می‌کند.
    حس بینایی، شنوایی و بویایی در این جانور بسیار قوی است. برای دوری از خطر انسان ممکن است تا صدها کیلومتر از محل زندگی خود دور شود و به منطقه های نیمه‌کویری و دور از دسترس انسان پناه ببرد.
    گورخر دشمن طبیعی ندارد اما به دنبال تعقیب و شکار بی‌رویه و به خاطر اعتقاد به خاصیت درمانی استخوان و گوشتش درمعرض نابودی است گزارش ایسکانیوز می افزاید،این جانور در گذشته به تعداد زیاد در حاشیه کویر مرکزی از طبس تا سمنان، جنوب ورامین، نزدیک قزوین- دشت گاوخونی اصفهان، نی‌ریز فارس، ابرتو و هرات یزد، بافت و سیرجان کرمان و منطقه های مرزی سرخس وجود داشته است.


    محمدرضا زارع، ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 9:57 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست:نامه ای از آلبرت انیشتین که تا کنون منتشر نشده بود در یک مزایده به فورش گذاشته شد.
    به گزارش سرویس بین الملل «فردا» و به نقل از العربیه، وی در این نامه از مسائلی همچون ایمان به خدا و عقاید دین یهود مطالبی را بیان کرده است.

    انیشتین در این نامه ایمان به خداوند را "خرافات بچگانه" خوانده و ابراز داشته است یهودیان بر خلف تصورشان به هیچ وجه قوم برتر نیستند.
    پیش از این هم آرای انیشتین درباره دین بحثهایی برانگیخته بود چراکه نظرات وی دراین باره مبهم و نامعلوم بود.
    این نامه که تاریخ فوریه 1954 را دارد و در پاسخ به فیلسوفی به نام "اریک گوتکید" نوشته شده استت نظر دینی انیشتین را آشکار ساخته است. انیشتین می نویسد"کتاب مقدس، مجموعه ایست از خرافات بدوی و بی نهایت بچگانه .

    روزنامه گاردین پیش بینی کرده است این نامه که به زبان آلمان می گذرد تا 10 هزار یورو قیمت داشته باشد.

    این فیزیکدان آلمانی که خود به قوم یهود منتسب است، همچنین در این نامه نوشته است" دین یهود تجسم خرافات کودکانه است. من چیزی در قوم یهود نمی بینم که آنها را بر دیگران برتری بخشده باشد".
     

    محمدرضا زارع، ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 9:56 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    بنا بر گزارش برنا، "باران نوامبر" متعلق به گروه گانزن رُزِز و ترانه های اکس رز که کار برگردان آن را "حمید. خ" و "مهرداد. ف" برعهده گرفته اند و نشر "م" آن را منتشر کرده است، نیز نمونه‌دیگری از حضور این کتاب‌های غیرقانونی در بازار نشر است. این گروه صاحب انواع آلبوم هایی از قبیل اجرای زنده مانند خودکشی، شوق ویرانی، دموکراسی چینی و ... در آخر اکسل رز به سبک تلفیقی از راک، بلوز، پانک، متال می باشد.

    رُز خود را ترانه‌سرا نمی‌داند و معتقد است که راوی نفرت‌هایی است که از کودکی تا میان‌سالی با خود به این طرف و آن‌طرف می‌برد.

    وقتی معصومیت تو می‌میرد
    در حالی که بیگانگی اثر این گروه آشکار است اما مترجمان «باران نوامبر» در مقدمه کتاب مدعی شده‌اند که دلیل برگردان این اثر این است که " مخاطبان بدانند که گانزن رزز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد که با فرهنگ ما بیگانه نیست"

    به طوری که اولین اثر این گروه "گانزن رزز" بوده که ترانه «زندگی بی‌تفاوت» مانیفست اصلی گروه است و از روحیه نهیلیستی (پوچ‌گرایی) ترانه‌سرا و گروه حکایت دارد.

    «اکسل» در آلبوم "از خیالات استفاده کن" بی‌هیچ پرده‌پوشی خشونت و مذهب را در هم می‌آمیزد و معجونی می‌سازد که راه را بر هر گونه دفاعی می‌بندد به نحوی که او را یک ضد مذهب دو آتشه می نامند.

    من ترکیبی از نیکوتین، کافئین و شکر را مصرف می‌کنم
    عیسی مسیح! از این خودفروشی‌ها به تنگ نیامده‌ای
    وقتی معصومیت تو می‌میرد
    غمگین خواهی شد
    گویی تمام قهرمانان ما برای شکست زاده می‌شوند
    خانه کناری دوزخ
    چرا برایم نامه‌ای نمی‌نویسی ...

    نشریه "لایف تایم" در مورد این گروه می‌نویسد: پخش کلیپ‌های این گروه در هجده کشور دنیا به کلی ممنوع است و بسیاری از اهالی موسیقی نظیر "مارک نافلر" و "گری‌مور" اعتقاد دارند که "سپوترا" آفت موسیقی معاصر به حساب می‌آید.

    به گزارش برنا، این ترانه‌ها در حالی به راحتی در اختیار جوانان و نوجوانان کشورمان قرار می‌گیرد که به نظر می‌رسد برخورد جدی با مروجان این آثار غیر فرهنگی بسیار ضروری است چرا که انتشار و توزیع این آثار در بازار فرهنگی که اغلب مشتریانش را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند نمی تواند فارغ از نظارت دقیق و مستمر مسئولان امر باشد برهمین مبنا غفلت و بی توجهی به پاکسازی این حیطه فرهنگی امری حتمی و ضروری است که مسئولان فرهنگی همانگونه که در امر جمعآوری قاچاقجیان فیلم‌های سینمایی به عزمی راسخ و برنامه‌ریزی دقیق وارد میدان شدند و خوش درخشیدند، در این گونه موارد نیز با دقت و نظارت دقیق عرصه را بر راهزنان فرهنگ غنی ایران زمین و جوانانش تنگ کنند.

     

    منبع:ایران اکونومیست



    محمدرضا زارع، ::: یکشنبه 87/2/29::: ساعت 9:53 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 127
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112665

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©