سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که مردم را به خدا خواند و خود به کار نپردازد ، چون تیرافکنى است که از کمان بى‏زه تیر اندازد . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ‌ایران اکونومیست: یک مقام آگاه از کشف و خنثی سازی یک توطئه بمب گذاری در کشور خبر داد و گفت: اخیرا اعضای یک باند که تصمیم داشتند ، مصلای بزرگ تهران محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را منفجر کنند ، دستگیر شده اند‏.‏


    جهان: این مقام آگاه گفت‏:‏ اخیرا اعضای یک باند که تصمیم داشتند ، مصلای بزرگ تهران محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب را منفجر کنند ، دستگیر شده اند‏.‏

    وی افزود‏:‏ درجریان این توطئه بمب گذاری دو نفر تروریست تقریبا هشت کیلو گرم مواد منفجره را از شیراز به تهران انتقال داده بودند‏.‏

    وی اظهار داشت‏:‏ هنگام فرآوری مواد منفجره در هتل جهان تهران، مواد مشتعل شده و منفجر می شود که در جریان آن یکی از تروریستها به هلاکت می رسد و نفر دوم نیز متواری که هنگام خروج از مرز در شمال کشور دستگیر می شود‏.‏

    این مقام آگاه تصریح کرد‏:‏ تروریست دستگیر شده اقرار کرده است، انفجار مدرسه فیضیه و مدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی که مرکز تدریس دروس سطوح و دروس عالی است و در روز عده ای زیادی از اساتید و طلاب در آنجا حضور دارند ، در برنامه بمب گذاری آنها بوده است‏.‏

    وی ، دریافت پنج میلیون جایزه برای ترور هر شخصیت روحانی را از دیگر اقرارهای این تروریست عنوان کرد‏.‏

    افراد دستگیر شده در این رابطه 7 نفر بوده که بوسیله یک رابط زن با یکی از کشورهای مهم اروپایی ارتباط داشتند.

    گفتنی است جمهوری اسلامی ایران با استناد به اعترافات این افراد، مشخصات رابط زن را برای شناسایی و بازداشت در اختیار اینترپل قرار داده است.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 5:13 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: دکتر ابراهیم یزدی در نامه ای به سناتور هیلاری کلینتون از مطرح ترین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرسشی را با وی مطرح ساخته است:
     



    سرکار سناتور هیلاری کلینتون
    کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا


    عالیجناب در یکی از سخنرانی های انتخاباتی اخیر خود، همآهنگ با سیاست های آقای بوش، اظهار داشته اید که اگر ایران به اسراییل حمله کند و شما رییس جمهورانتخاب شده باشید، ایران را نابود خواهید کرد. پرسش من به عنوان یک ایرانی از شما این است اگر شما رییس جمهور بشوید و اسراییل به ایران حمله کند موضع شما چه خواهد بود.


    من با سیاست های خارجی رییس جمهور ایران، آقای احمدی نژاد موافق نیستم. اما در حالیکه توانایی ایران در حمله به اسراییل مورد تردید است، در مورد توانایی های نظامی اسراییل در سلاح های عادی و غیر عادی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.


    با احترام


    ابراهیم یزدی
    دبیر کل نهضت آزادی ایران
    وزیر امور خارجه اسبق جمهوری اسلامی ایران
     

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 5:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: همزمان با آغاز درگیری‌ها بین موافقان و مخالفان در لبنان و به ویژه در شهر بیروت که از روز چهارشنبه گذشته آغاز شد، شبکه تلویزیونی العربیه، وابسته به عربستان سعودی، تبلیغات گسترده‌ای علیه ایران آغاز کرد.

    به گزارش ایران اکونومیست این تلویزیون که نام خود را یک شبکه خبری حرفه‌ای می‌گذارد، همچون سخنگوی تیم 14 مارس (سعد حریری و ولید جنبلاط)، با اعلام مواضع یکجانبه آنان، ضمن توصیف آنچه در بیروت رخ داده است، با یک کودتای مسلحانه، ایران را پشت پرده اصلی این کودتا در بیروت معرفی می‌کرد.

    این در حالی است که این تلویزیون، هرگز تصویری ارایه نکرد تا نشان دهد کودتایی در بیروت رخ داده است. این تلویزیون وابسته به عربستان، به وسیله کارشناسان ضد ایران از مصر، کویت، عربستان و لبنان تلاش کرد تا کاملا ناشیانه، موضع ضد ایرانی خود را پنهان کند. سر فصل 72 ساعت بمباران تبلیغاتی العربیه علیه جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر بوده است:

    - ایران پشت پرده کودتای حزب‌الله در بیروت است.
    - ایران در صدد معامله پرونده لبنان با پرونده هسته‌ایش است و به این منظور، هم‌اکنون هیأتی از ایران در آمریکا هستند.
    - دیپلمات‌ها در بیروت، این شهر را به غزه تشبیه می‌کنند که تحت کنترل حماس است و ایران را مسئول این تحولات می‌دانند.
    ـ یک مقام آلمانی: ایران احتمالا در صدد معاوضه بازگشت آرامش به بیروت در برابر پرونده هسته‌ایش است.

    - مصر: اجازه نمی‌دهیم یک گروه شبه نظامی مورد حمایت ایران، امور لبنان را تحت کنترل بگیرد.
    - ایران مسئول وضع کنونی لبنان است.
    - شبه نظامیان مورد حمایت ایران بر بیروت چیره شدند.
    - اقدامات شبه‌نظامیان شیعه حزب‌الله، باعث تحریک عواطف اهل سنت در طرابلس ـ که اکثریت سنی دارد‌ ـ شده است.

    این تلویزیون به شکل کاملا روشنی تلاش نمود تا جنگ بین موافقان و مخالفان دولت لبنان را یک جنگ بین شیعه و سنی در بیروت جلوه دهد و بر همین اساس، به تحریک مردم مسلمان اهل سنت طرابلس و صیدا علیه حزب‌الله می‌پرداخت.

    همین اقدامات، باعث شد تا عصر روز گذشته، درگیری‌ها به طرابلس و صیدا نیز کشیده شود. این تلویزیون همچنین به شکل کاملا حساب شده، به تحریک افسران اهل سنت ارتش لبنان مستقر در طرابلس می‌‌پرداخت. این در حالی است که چهره‌های برجسته‌ای از اهل سنت لبنان همچون «عمر کرامی»، «سلیم الحص»، «فتحی یکن» و بسیاری از علمای اهل سنت لبنان در کنار حزب‌الله لبنان هستند و در ائتلاف با آن به سر می‌برند و از مواضع سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان حمایت کرده‌اند.

    یکی از مجریان زن این شبکه به نام «ریما مکتبی» که خود لبنانی است، خبر از تعرض به زنان ساکن بیروت داد که یک دروغ محض و مطلق در حوادث بیروت بود. این مجری از یکی از مسئولان گروه «الجماعة‌الاسلامیه» پرسید که: شنیدیم به زنان بیروتی (منظور زنان اهل سنت است) حمله کرده‌اند که این مسئول گفت: بله، ما هم شنیده‌ایم. این تلویزیون تلاش داشت تا نیروهای حزب‌الله را مسئول این تعرضات دروغین معرفی کند؛ موضوعی که از پایه ساختگی و دروغ بود.

    گفتنی است، حملات گستاخانه این تلویزیون به جمهوری اسلامی در تحولات بیروت، بیش از پیش، نشان می‌دهد که این تلویزیون عامل مهم جنگ روانی آمریکا علیه ایران است و جا دارد به شکل مناسبی با آن برخورد شود.
     

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 5:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر کشور صبح روز شنبه در بازدید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به حادثه شیراز گفت:اجازه دهید دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کار خود را انجام دهد و ما در انتقال اطلاعات پیش‌دستی نکنیم که خدای نکرده کار آن‌ها آسیب ببیند.

    ببه گزارش ایران اکونومیست پورمحمدی  در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در گفت‌وگو با خبرنگاران  درباره حادثه تروریستی شیراز و تعداد دستگیرشدگان، هم‌چنین ارتباطات آن‌ها اظهار داشت: اجازه دهید در این مورد مقامات مسوول با محاسباتی که دارند توضیح دهند؛ ما کلان موضوع را بیان می‌کنیم. Image

    وی افزود: همان طور که وزیر اطلاعات اعلام کرده‌اند گروهی در این ارتباط شناسایی شد که با کشورهای انگلیس و آمریکا ارتباط داشته‌ است.

    پورمحمدی هم‌چنین گفت که چند نفر در این ارتباط دستگیر شده‌اند ولی این عملیات ادامه دارد.

    وی افزود: اجازه دهید دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کار خود را انجام دهد و ما در انتقال اطلاعات پیش‌دستی نکنیم که خدای نکرده کار آن‌ها آسیب ببیند.

    پورمحمدی هم‌چنین درباره برخی انتقادات مطرح مبنی بر خرابکارانه ندانستن این اقدام، هم‌چنین شهیدنخواندن جان‌باختگان حادثه در ابتدا گفت: ما بر اساس نگاه کارشناسانه حرکت و سعی کردیم خیلی صادقانه با مردم صحبت کنیم و فکر می‌کنم مردم نیز از ما این را می‌پذیرند. خود من در جمع خانواده‌های شهدای این حادثه حضور پیدا کردم و نگاه صمیمانه و پذیرش منطقی را که داشتند احساس کردم؛ آنها می‌فهمند که ما صادقانه حرف می‌زنیم.

    وی در عین حال گفت: از نظر کارشناسی حدس اول این بود که حادثه ناشی از اقلام نمایشگاهی است اما در ذهن ما زمینه خرابکاری نیز بود؛ گرچه دلیل کافی و مستندات روشن در این زمینه نداشتیم؛ ولی با این ذهنیت کار را به صورت متمرکز پی‌گیری کردیم و خوشبختانه این پی‌گیری‌ها زود به نتیجه رسید و واقعا این لطف الهی و کمی خارج از پیش‌بینی ما بود که به این زودی به نتیجه برسیم.

    وزیرکشور افزود: نفس شهدای حادثه و جانبازان و روح بلند آنها در این زمینه به ما کمک کرد و اجازه نداد دشمنان، سالم از این صحنه بگریزند و ماهیت آنها برای مردم ما کشف نشود و فتنه‌های آنان درباره مردم شریف ایران به نتیجه برسد.

    پورمحمدی ادامه داد: خوشبختانه پی‌گیری‌ها به نتیجه رسید و در اولین لحظه که عوامل حادثه شناسایی شدند با مسوولان حسینیه با احتمال در این ارتباط صحبت کردم و همین که به شیراز رفتیم و قضیه قطعی شد، قاطع در این ارتباط حرف زدیم.

    وی گفت: قبل از این که به شیراز برویم گزارش‌هایی به من و وزیر اطلاعات رسید که عوامل حادثه دستگیر شده‌اند و برای ما قطعی شد که حادثه خرابکاری بوده است، بعد از آن که به شیراز رفتیم همان جا خدمت مقام معظم رهبری سر نماز مغرب و عشا قضیه را مطرح کردیم و ایشان نیز به ما گفتند بروید و به مردم بگویید که در همین راستا در جمع خانواده‌های شهدا و جانبازان این حادثه حضور یافتم ، وزیر اطلاعات نیز در این ارتباط مصاحبه‌ای کردند.

    وی ادامه داد: ما در واقع اطلاع‌رسانی در این زمینه را از روی میز عملیات انجام دادیم و همان لحظه که خبر را شنیدیم و برایمان قطعی شد به مردم منتقل کردیم. من فکر می‌کنم مردم نیز باور کرده‌اند ما چیزی را از آن‌ها پنهان نکرده‌ایم و تا آن جا که مصلحت کار بود، خبر مدیریت و پس از این که قطعی شد آن را در اختیار مردم قرار دادیم.

    وزیر کشور هم‌چنین گفت: الحمدالله کسانی که در این حادثه کشته شده‌اند، شهید و کسانی که مجروح شده‌اند، جانباز شناخته شده اند، ما به بنیاد شهید این را اعلام کرده‌ایم و کارها در حال پی‌گیری است.

    پورمحمدی هم‌چنین درباره ماهیت بمب‌گذاران گفت: همان طور که گفته‌ام گروهی که دستگیر شده‌اند به سلطنت‌طلبان وابسته بوده‌اند.

    وزیر کشور در بخش دیگر سخنانش درباره این که به چه کتاب‌هایی علاقه‌مند است و بیشتر چه کتاب‌هایی را می‌خواند؟ گفت: من کتاب‌های مورد علاقه‌ام را که در رشته تخصصی خودم است بیشتر مطالعه می‌کنم مثل کتب‌ مربوط به مباحث دینی، فقهی، معارف، اصول، فلسفه، کلام و تفسیر و در مجموع به آنچه مربوط به علوم اسلامی است بیشتر علاقه‌مند هستم؛ چنان که هر جا که بروم خواهی نخواهی وقتی این کتاب‌ها را می‌بینم ذهنم به آنها مشغول می‌شود و پیوسته با آنها مانوس هستم و حتی اگر فرصت نکنم همه آنها را بخوانم سعی می‌کنم فصل‌هایی را که مورد علاقه‌ام هستند سریع بخوانم؛ اما از این دایره عمومی که خارج بشویم کتاب‌های علوم سیاسی، تاریخ و اقتصادی مورد علاقه‌ام هستند و به تناسب فرصت سعی می‌کنم اهل خواندن باشم و کتاب مطالعه کنم.

    پورمحمدی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا قبول دارید مردمی‌ترین وزیر کابینه دولت احمدی‌نژاد هستید؟ گفت: من نمی دانم، باید این را از مردم بپرسید.
     

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/2/21::: ساعت 5:10 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 123
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112661

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©