سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان امّت من، مانند پیامبران بنی اسرائیل اند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • عمده راه انتقال این ویروس تزریق مشترک معتادین بود اما متأسفانه در حال حاضر ابتلا به این ویروس از طریق روابط نامشروع افزایش یافته است.
    رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان محمدحسین پورابراهیمی در گفتگو با فارس با اشاره به نقش مرکز بهداشت در امر آگاه‌سازی جامعه افزود: به منظور آموزش به قشرهای مختلف جامعه خصوصا جوانان، طی طرحی آموزش‌های ویژه‌ای در زمینه بیماری ایدز به تمامی مربیان بهداشت مدارس، مدیران و معلمان دبیرستان‌های شهر کرمان داده شده است تا آنها این آموزش‌ها را به دانش‌آموزان ارایه کنند.

    وی گفت: مرکز بهداشت کرمان با شناسایی کانون‌های خطرساز مانند خانه‌های تیمی تزریقی، زنان خیابانی و موارد دیگر اقدام به توزیع وسایل بهداشتی یکبار مصرف و استریل و نیز ارایه آموزش‌های پیشگیرانه در رابطه با بیماری ایدز در میان افراد عضو این کانون‌ها نموده است.

    پورابراهیمی تصریح کرد: ایجاد مراکزی نظیر مراکز DIC برای ارایه خدمات مشاوره‌ای، دارویی، توزیع وسایل یکبار مصرفت نظیر سرنگ و سایر موارد نیز از جمله اقدامات ما در زمینه مبارزه با بیماری ایدز است.

    رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بیماران مبتلا به ویروس HIV شامل 2 دسته حاملین ویروس و بیماران ایدزی هستند، گفت: اعضای گروه اول جزو بیماران خطرناک هستند به این دلیل که در دوره بدون علامت بیماری ایدز هستند و هیچ‌گونه علامت ظاهری در این زمینه ندارند و حتی در مواردی نیز خودشان هم از ابتلا به این ویروس بی‌خبرند.

    وی افزود: احتمال انتقال ویروس ایدز به افراد مختلف جامعه از طریق این افراد بسیار فراوان است.

    پورابراهیمی همچنین گفت: در مرحله دوم یا بروز علامات ظاهری بیماری نیز که بین 6 ماه تا 20 سال ممکن است به طول بیانجامد؛ بیمار ایدزی در جامعه نیز قابل شناسایی است و به همین دلیل احتمال سرایت ویروس از آنان به سایر افراد کمتر از گروه اول است.

    وی در ادامه به راه‌های انتقال ویروس ایدز اشاره کرد و گفت: تماس جنسی با فرد آلوده، خون و فرآورده‌های خونی آلوده، استفاده از سرنگ مشترک در معتادین تزریقی و انتقال ویروس از مادر آلوده به جنین از جمله مهمترین راه‌های انتقال ویروس ایدز هستند.

    رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان تأکید کرد: ویروس ایدز از طریق تماس‌های عادی مانند کار کردن با یکدیگر، هم صحبت شدن، همسر بودن و استفاده از حمام و استخر عمومی قابل انتقال نیست.

    پورابراهیمی همچنین با بیان اینکه باید با یک فرد مبتلا به ایدز همانند سایر افراد جامعه برخورد شود، گفت: باید از لحاظ روحی و روانی این بیماران را درک کرد و با دادن آموزش‌های پیشگیرانه به خود فرد بیمار و سایر افراد، از ابتلای سایرین به این بیماری جلوگیری کرد.

    وی با اشاره به اینکه در ابتدای ورود این بیماری به کشورمان اکثر مبتلایان، افراد سنین بالا بودند که عمدتاً در اثر استفاده از سرنگ مشترک به این ویروس آلوده شده بودند، گفت: متأسفانه شمار مبتلایان به ویروس ایدز از راه روابط جنسی آلوده هم اکنون افزایش پیدا کرده و در میان مبتلایان افراد جوان و کم سن و سال و زنان نیز دیده می‌شوند.

    رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان آگاه کردن و آموزش جامعه را در این زمینه یک امر ضروری دانست و گفت: والدین نباید از سئوالات فرزندان خود در این زمینه هراس داشته باشند بلکه باید سعی کنند بی‌پرده و بی‌محابا به این سئوالات پاسخ دهند زیرا بهترین راه آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری ایدز توسط پدر و مادر می‌تواند ارایه شود.

    پورابراهیمی خاطرنشان کرد: از جمله بهترین راه‌های پیشگیری از بیماری هولناک ایدز پای‌بندی به اصول اخلاقی و خانوادگی، اجتناب از بی‌بند و باری‌های جنسی، استفاده نکردن مشترک از وسایلی مثل تیغ صورت تراشی، خلال دندان و یا مسواک، دوری از مواد مخدر و نیز استریل کردن وسایل پزشکی و دندانپزشکی است.  

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/3/22::: ساعت 8:32 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: هوگو چاوز ادعاهای مردی را که گفته فرزند نامشروع وی است، رد کرد.
    به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین بار است که هوگو چاوز، رییس جمهور ونزوئلا به طور علنی به ادعاهای سالومون فرناندز 31 ساله واکنش نشان می‌دهد.

    هوگو چاوز اعلام کرده که در خصوص این موضوع تحقیق کرده و یک شناسنامه به دست آورده است، اما وی مطمئن است که هرگز مادر فرناندز را نمی‌شناخته است.

    رییس‌جمهور ونزوئلا در سخنرانی تلویزیونی گفت: مادر سالومون می‌گوید ما روابطی داشتیم؛ اما زمانی که سالومون به دنیا آمده من هنوز در ماراکای مشغول به کار نشده بودم.

    فرناندز و هوگو چاوز دارای شباهت‌هایی در ساختار چهره خود هستند. فرناندز در تصویری که در وب سایتش قرار داده یک پیراهن قرمز رنگ پوشیده که مورد علاقه چاوز است. وی تا همین اواخر قصد داشت در رقابت برای فرمانداری ایالت کارابوبو فعالیت کند.

    چاوز خود درباره‌ی شباهت‌اش با فرناندز به شوخی گفت: دخترم ماریا پس از مصاحبه تلویزیونی فرناندز گفت: پدر او چقدر شبیه توست! چاوز تاکید کرد که وی پدر بی‌بند ‌وباری نیست. وی گفت: اگر این پسر فرزند من باشد، او را نزد خود می‌آورم. من بچه‌هایم را دوست دارم.

    چاوز پدر چهار فرزند است و تاکنون دوبار همسرانش را طلاق داده است.

    فرناندز که امیدوار است با رییس جمهور دیدار کند، مدعی شد: به دلایل نامشخص در ماه نوامبر گذشته از کاندیدای حزب چاوز بودن برای انتخابات فرماندار کارابوبو محروم شده است.
     

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/3/22::: ساعت 8:31 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: اشرف دهقانی از سران گروه کمونیستی چریک های فدایی خلق در کتاب "توابین" از ارتباط و همکاری این گروهک با بهاییان شیراز پرده برداشته است.
    در این کتاب که جزو اسناد رسمی این گروه است، ادعا شده است بهایی ها در شیراز بلافاصله بعد از روی کارآمدن جمهوری اسلامی مورد حمله عوامل حکومت قرار گرفتند و حزب اللهی ها شهر به کوی سعدی که محله بهایی نشین شیراز بود حمله کردند که در این مقطع چریک های فدایی بیشترین کمک را به بهاییان کردند و یاور آنان بودند.

    گروه چریک های فدایی خلق از جمله سازمانهای مسلحی بود که در سالهای پایانی دهه چهل شمسی با تکیه بر ایدئولوژی مارکسیستی به وجود آمد و بعد از انقلاب نیز به مبارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی پرداخت، برخی صاحبنظران بر نقش این گروه به همراه گروهک منافقین در بروز حادثه هفتم تیر 1360 تاکید می کنند.

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/3/22::: ساعت 8:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: بعد از بازداشت چند روزه یکی از نمایندگان مجلس هفتم به اتهام اخلاقیت یکی دیگر از نمایندگان مجلس هفتم به همین اتهام بازداشت شد.
    دادسرای عمومی وانقلاب تهران در بخش بازپرسی کارکنان دولت یکی دیگر از نمایندگان دوره هفتم مجلس شورای اسلامی را که به علت مسائل سوء اخلاقی تحت تعقیب بود پس از رسیدگی و احراز اتهامات وارده بازداشت کرد .

    بر اساس این خبر این نماینده سابق هم اکنون با صدور قرار در زندان اوین به سر می برد.

    خبرها حاکیست این نماینده دوره هفتم مجلس که در انتخابات اخیر رد صلاحیت شده است علاوه بر مسائل اخلاقی به تخریب و تیراندازی غیرمجاز با اسلحه ، حمله مسلحانه به شاکیان خود و درگیری و ضرب و شتم متهم است.

    گفتنی است چندی قبل نیز یکی از نمایندگان در اخرین روز کاری مجلس هفتم به اتهامات اخلاقی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

    رویکرد برخورد با مسوولان متخلف رویکردی مثبت و قابل دفاع است به شرطی که این روند استمرار داشته باشد تا برخی از مسوولان گمان نکنند تافته جدا بافته اند و کسی به جرایم متعدد انان کاری ندارد.عصر ایران

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/3/22::: ساعت 8:29 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: وزیر کار قطر با حضور در محل اقامت وزیر کار ایران، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر به کارگیری عنوان «خلیج عربی» رسما" عذرخواهی کرد.
       
    ضابط الدوسری وزیر کار قطر با حضور در محل اقامت وزیر کار ایران، از جمهوری اسلامی ایران به خاطر به کارگیری عنوان مجعول «خلیج عربی» به جای عنوان قانونی«خلیج فارس» رسما" عذرخواهی کرد.

    وزیر کار قطر این سوء برداشت را ناشی از اشتباه در ترجمه دانست و خاطرنشان ساخت: نام اصلی و تاریخی این آبراه «خلیج فارس» است و ما فقط این نام را می شناسیم.

    سید محمد جهرمی در سخنرانی خود در اجلاس 97 مجمع عمومی سازمان بین المللی کار رسما در حضور مدیر کل و 181 کشور عضو با تذکر به وزیر کار قطر رسما از دبیرخانه سازمان بین المللی کار خواست، تا عنوان «خلیج فارس» در مکاتبات و اسناد رسمی این سازمان ثبت و همچون گذشته به کار گرفته شود.
     

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/3/22::: ساعت 8:28 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 43
    بازدید دیروز: 172
    کل بازدید :112753

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©