اندیشمند الجزایرى:
امام خمینى مردى استثنایى بودسیدصدرالدین، متفکر و اندیشمند معاصر الجزایرى، معتقد است:
امام خمینى (ره) مردى استثنایى بود. این انسان هدیه خداوند به مسلمین بود تا بتواند مسیرشان را در اسلام تصحیح کنند.
امام خمینى(ره) اسلام را از گوشه مساجد خارج کردند و مردم را به مسیرى هدایت و تشویق نمودند که اسلام را بتوان به عنوان یک روش زندگى به اجرا درآورد. امام خمینى بود که این جرات را به مسلمانان بخشید تا بتوانند اسلام را به دیگران عرضه کنند. الان مسلمانان به مسلمان بودنشان افتخار مىکنند، حال آنکه پیش از امام خمینى، جرات بیان مسلمان بودنشان را نیز نداشتند. آنها امروز به واسطه اسلام احساس قدرت مىکنند، این فقط امام خمینى بود که به ما اسلام حقیقى را نشان داد و اکنون با شناختى که امام در اختیار مردم قرار داده، ایشان مىتوانند بین اسلام واقعى یا همان گونه که امام مىگفتند، اسلام ناب محمدى (ص) و اسلام آمریکایى فرق بگذارند.
به اعتقاد وى، با ظهور امام خمینى، عصرى براى مسلمانان آغاز شد که بسیار جدىتر از دوران قبل از امام بود. تا پیش از امام، مسلمانان اغلب گرایشهاى حزبى و ملى داشتند، حال آنکه امام این ایده را بیان کردند که اسلام بزرگتر از آن است که به حزب یا ملیتى خاص محدود شود. با این ایده است که اکنون حرکتهاى اسلامى از طرح حزب یا ملیتى خاص به شکلى جهانى تغییر فرم داده است; حرکتهایى که در بسیارى از موارد از شعارها و روشهاى مشابهى برخوردارند.
منبع: امام خمینى و جهان معاصر، ج1، تهران: مؤسسه چاپ و نشر عروج، 1375.
معاون وزیر فرهنگ قرقیزستان:
امام خمینى آخرین پدیده بزرگ قرن ماستاستاد جمعه على خان، معاون وزیر فرهنگ قرقیزستان، مىگوید:
امام خمینى آخرین پدیده بزرگ قرن ماست. یعنى درست در حالى که امریکا و شوروى جهان را به دو قطب بزرگ تقسیم کرده بودند و خطر هیچ قدرتى را تصور نمىکردند، امام خمینى ظهورکرد و این حرکتى بسیار جسورانه است. شگفتى در اینجاست که وى نزد هر ملتى محترم است و این از تیزهوشى و نبوغ اوست که توانست چنین تاثیرى در جهان معاصر باقى بگذارد.
امام خمینى رهبرى مقتدر و دوراندیش، انساى والا و منزه، برخوردار از باطنى شفاف و زلال و طبعى غنى و سرشار بوده است. به نظر من، رهبرى او و رهنمودهاى او، چه در خصوص مسائل ملل اسلامى و چه درباره معضلات جهانى، هدیهاى الهى بوده است. وى به باطن انسانها نظر دارد و انسان را به زبانى ساده به آن سرچشمههاى ازلى و ارتباط با مبدا وجود دعوت مىکند و این هدفت غایى زندگى است. معنى زندگى و نهایت تمدن رسیدن به همین منظور است. وى به این نکته توجه خاصى دارد و همه انسانها را با همین ملاک، یعنى انسان بودن ارزیابى مىکند و این در هر شرایطى ارزشمند است. فکر مىکنم رمز تمامى پیروزیها و دستاوردهاى انقلاب اسلامى نیز در همین است. این یک واقعیت است که هر رهبرى که در کوران مبارزات قرار مىگیرد، در گردابى از مشکلات غوطه مىزند، اما او مسیر درستى را مشخص کرد و این دیگر با آیندگاه است که راه او را تا حصول نتایجش پیگیرى کنند.
منبع: امام خمینى و جهان معاصر، ج1.
استاد دانشگاه قرقیزى:
امام خمینى راه دینى را برگزیده و به انسان و بى کرانگى روح اعتقاد داشت
ساویتبیک تاکتامشیف، پروفسور در رشته فیزیک و رئیس دانشگاه ملى علوم و صنایع قرقیزستان معتقد است امام خمینى رهبر بزرگى است. او ایده تازهاى را مطرح کرد. و در این عصر، دین را وارد عرصه رهبرى و هدایت جامعه نمود و توانها و مایههایى از آن را که ناشناخته مانده بود، به کار گرفت و احیا کرد. در توضیح این نکته باید گفت که امام خمینى، زمان مناسبى را براى انقلاب اسلامى انتخاب کرد، زمانى که پایههاى نظام سرمایهدارى جهانى لرزان شده و ناتوانى سیستم سوسیالیستى یا کمونیستى در کارآییهاى اجتماعى و اداره جامعه ثابتشده بود. امام خمینى در این میان از مردان نادر و استثنایى بود. او نه به راه سرمایهدارى قدم گذاشت و نه یک لحظه در ایمان خود به بىاعتبارى نظامهاى الحادى مارکسیسم و کمونیسم درنگ نمود. راه او راهى یگانه بود که به دیرینگى عمر بشر قدمت داشت. او راه دینى را برگزید و به اسلام توسل جست و به انسان و بىکرانگى و روح او اعتقاد داشت. انسان را به مثابه فرزند طبیعت مىدانست و میان انسانها جز به میدان ایمان دینى آنها تفاوت دیگرى قائل نبود. تعالیم او رباینده دلهاست.
منبع: امام خمینى(ره) و جهان معاصر، ج1
شاعر لبنانى:
امام روح عزت و بزرگى و بزرگوارى و ایثار را میان مسلمانان برانگیخت
عباس على فتونى، شاعر معاصر لبنانى، مىگوید:
گفتار امام همان طورى که در مردم ایران تاثیر داشته، در تمام مردم آزاده و مستضعف جهان نیز تاثیر گذاشته است. امام روح عزت و روح بزرگى و بزرگوارى و ایثار را میان مسلمانان برانگیخت و مسلمانان در همه کشورها از آن متاثر شدند. آنان به هر وسیله و هر راهى و با تمام قدرتشان تلاش مىکنند که عزت خود را بازیابند و کرامتخود را بنا کنند. آن مردمى که از امام پیروى مىکنند، همگى برخاستند تا امتهاى مستضعف را به خروش و جنبش درآوردند و کابوس ستم، تظلم و انحراف را از دل آنان بزدایند و عرشهاى طاغوتیان را ویران سازند و بر ویرانههاى آنان قصر مجد و عظمت اسلام و انسان را و قصر اسلام و کلمه لااله الالله را بنا کنند. ملتهاى اسلامى هنوز از حرکت انقلابى عقب ماندهاند و از جمهورى اسلامى ایران که توانستشخصیتش را بنا کند و عظمتخود را باز یابد، عقباند، ولى اراده کردهاند که پا جاى پاى مردم ایران بگذارند تا وجود و حضورشان را در زندگانى بیابند و در نتیجه به سعادت و رضایت الهى در دنیا و پاداش در آخرت نایل شوند.
منبع: امام خمینى و جهان معاصر، ج1.
روزنامهنگار کنیایى:
امام خمینى حقیقتا شخصیتى است که هر چه کرد براى خدا و در راه خدا بود
خانم نسیم والجى، عضو کمیته زنان و سردبیر مجلات «الکوثر» و «راه هدایت» کنیا مىگوید:
به خدا که از شخصیت امام خمینى، این شخصیتبسیار اعظم در قرن حاضر و در عصر جهالت و عصر فساد و اضمحلال انسان، نمىتوان به طور کامل سخن گفت. حقیقتا امام شخصیتى است که هر چه کرد براى خدا بود و در راه خدا بود.
امام خمینى در صراط انبیا کارکرد، بسیار پرهیزگار بود و در مقابل تفکر غرب و شرق ایستادگى و در راه اسلام ناب و شیوه انبیا، تلاش بسیار نمود. امام خمینى با تفکر، حکمت و اخلاق خود، حیرتى را براى جهان معاصر پدید آورد. او در نامهاى به گورباچف آنچه را که در شرق رخ داد، پیشبینى کرد. هر چه که امام خمینى، راجع به اتفاقات و رخدادهاى جهان معاصر پیشبینى کرد، همان اتفاق افتاد.
امام خمینى رسولى بود براى شرق و پیامآور حیات حقیقى بشر. سر سلسله تفکر حضرت امام در عرفان و اندیشه براى نجات بشر معاصر، به اولیاى خدا برمىگردد.
منبع: امام خمینى و جهان معاصر، ج2.
طلال عتریسى، استاد دانشگاه روانشناسى اجتماعى لبنان معتقد است:
پیروزى انقلاب اسلامى به رهبرى امام خمینى و افکارى که از اسلام ارائه کرد، در سطح دنیا دو انقلاب ایجاد نمود: انقلاب در داخل اسلام و گرایشهاى فقهى اسلام، به طورى که لزوم حرکت و جنبش را در این عصر مورد تاکید قرار مىداد، به خاطر اینکه جامعه اسلامى و حکومت اسلامى را بپا کند; برخلاف گرایشها و اندیشههاى عده زیادى که این فکر را رد مىکردند. انقلاب دوم آن بود که در سطح دنیا خارج از دایره اسلام، فقهى به وجود آمد که تاکید بر این موضوع داشت که اسلام مىتواند تغییر ایجاد کند و مىتواند به حاکمیتبرسد و مىتواند دولت تاسیس کند، برخلاف فکرى که از دوره نهضت اروپا علیه آن بود و نیز از دوره انتشار افکار مارکسیستى که اعتقاد داشت که دین ملتها را ضعیف مىکند و دین افیون ملتهاست.
برقراری رابطه با آمریکا(زمان مناسب برقراری رابطه با آمریکا )؟
عبدالله شهبازی ،حمله افراد مسلح به عبدالله شهبازی
شاهزادگان عرب، صحنه گردان قیمت نفت
فولکس واگن اسکانیا را میخرد
توضیح مدیر جلب شده اعتمادملی ازعربستان
سفیر آمریکا عملیات علیه ایران را تکذیب کرد
درآمد بسیار هنگفت مخابرات از اپراتور اول و دوم
مایکروسافت فروش xp را متوقف کرد
انگیزه شیطانی
بازار سیمان در داخل بازار سالمی نیست
پارس سفارشی جدید بزودی روانه بازار می شود
استقبال ژاپنیها برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران
آخرین تغییرات تعرفه های خدمات همراه اول
اعدام برای صاحبان وبلاگها و سایتهای پورن
[همه عناوین(480)][عناوین آرشیوشده]