سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفت هاست . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: ممکن است که در این خصوص به دلیل کمبودی که برای ECU در کشور وجود دارد، ECU پژو 206 تیپ5 روی پژو پارس نصب شود، ولی به طور قطع این خودرو با چنین ECU عملکرد خوبی نخواهد داشت. چندی است که صاحبان پژو پارس نسبت به بروز مشکلات فنی موتوری این خودروها گله‌مندند. برخی از آن‌ها مدعی هستند که موتور خودرو بعضی مواقع در هنگام ترمزگیری، ناخودآگاه خاموش می‌شود. دارندگان مدل‌های دوگانه‌سوز نیز از عملکرد نامناسب موتور در هنگام تغییر کاربری سوخت بنزین به گاز و یا برعکس خبر می‌دهند.

    در این باره مشاور عالی مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، مشکلات فوق را ناشی از ECU خودرو می‌داند: "پژو پارس بنزینی یک ECU دارد که اگر این خودرو دوگانه‌سوز شود به یک ECU دیگر نیز نیاز پیدا می‌کند و در صورتی که برای خودروهای دوگانه‌سوز یک ECU مورد استفاده قرار ‌گیرد با این کار برای موتور مشکل ایجاد می‌شود."

    دکتر جعفر زرین چنگ به ایسنا، می‌افزاید که ECU خودروهای بنزینی بر اساس شرایط خودرو، وضعیت آب‌وهوا و باری که بر روی موتور قرار می‌گیرد طراحی می‌شود که با دوگانه‌سوز شدن خودرو یا باید از یک ECU مجزای دیگر و یا از ECU دوبل استفاده کرد که این ECU دوبل به طور هوشمند بر اساس وضعیت موتور در مواقع لازم سوخت خودرو را به گاز یا بنزین تغییر می‌دهد.

    به گفته عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز، دلیل بروز مشکل در خودروهای پژو پارس‌ دوگانه‌سوز این است که این خودروها کماکان از یک ECU که بر اساس بنزین طراحی شده استفاده می‌کنند و وقتی گاز به مدار می‌آید مشکلات آغاز می‌شود.

    وی در پاسخ به این سوال که پس به چه دلیل برای خودروهای دوگانه‌سوز پژو پارس‌ ایران خودرو از یک ECU استفاده می‌شود؟ تاکید کرد: در حال حاضر تمام ECU هایی که در راه سیستم سوخت‌رسانی خودرو قرار می‌گیرند از خارج وارد می‌شوند و تولید داخلی برای این قطعه نداریم. البته هم‌اکنون در شرکت تحقیقات موتور ایران‌خودرو برخی قطعات ECU دوبل طراحی داخلی است که به تدریج به تولید انبوه نیز خواهد رسید.

    او همچنین درباره صحت و سقم این که گفته می‌شود از ECU پژو 206 تیپ5 در پژو پارس استفاده می‌شود، گفت: هر موتوری یک برنامه‌ریزی خاص دارد که ECU خاصی نیز برای آن طراحی می‌شود. ممکن است که در این خصوص به دلیل کمبودی که برای ECU در کشور وجود دارد، ECU پژو 206 تیپ5 روی پژو پارس نصب شود، ولی به طور قطع این خودرو با چنین ECU عملکرد خوبی نخواهد داشت.

    زرین چنگ درباره تکنولوژی کیت‌هایی که ایران‌خودرو برای خودروهایی مثل پژو پارس استفاده می‌کند، توضیح داد: کیت‌های سیستم سوخت‌رسانی به طور عمده ساخت شرکت‌هایی مثل ساژم، زیمنس و یا بوش هستند که از آخرین تکنولوژی‌های کیت (نسل چهارم) بهره می‌برند. شرکت تحقیقات موتور نیز درصدد ساخت مجموعه الکترونیک موتور بوده و برای این منظور شرکتی به نام شرکت قطعات سازنده الکترونیک خودرو تشکیل داده است.

    گفتنی است، کیت‌ها مجموعه‌ای از چندین سنسور سیستم کنترل ECU و عمل‌گرها تشکیل می‌شود که در مجموع سیستم مدیریت الکترونیکی موتور (EMS) نامیده می‌شود. نمونه عمل‌گرها شمع‌ها و انژکتورها هست.  

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:27 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدید :112461

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©