سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فرا گیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: توزیع گسترده یک بروشور به ظاهر تحقیقاتی در برخی ادارات و محافل علمی و فرهنگی در اثبات طهارت سگ(!) و عدم انتقال بیماری توسط این حیوان باعث شد تا با پیگیری‌هایی تولید و توزیع این بروشورهارا علت‌یابی کنیم.


    بنا بر این گزارش، حدود 2 سال پیش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و در قالب پایان نامه دکترا که با همکاری امام جمعه این شهر تهیه شد، مطالبی علمی - فقهی در مورد نجاست سگ عنوان شد که توانست نمره 20 کسب کند اما برطبق این پایان نامه هیچ دینی غیر از یهود به نجاست سگ اعتقاد ندارد(؟!)

    نکته جالبی که در بروشورهای خلاصه شده این رساله دکترا بیشتر به چشم می خورد این موضوع است که نجاست سگ، نگهداری و مراقبت از او یکسان و دارای یک حکم در نظر گرفته شده است و هر جایی که به لطف و محبت نسبت به سگ های چوپان و یا غذا دادن به سگ اشاره شده است، به عدم نجاست این حیوان نیز اشاره می‌شود. و یا هنگامی که از سگ به عنوان یکی از یاران اصحاب کهف یاد می شود این همراهی بر این اساس گرفته شده است که سگ نجس نیست اگر بود که با آنها به غار نمی رفت و... (؟!)

    تمایز میان دو بحث نجاست و نگهداری سگ را مراجع معظم تقلید نیز به خوبی تفکیک و تشریح کرده‌اند، به عنوان مثال این دو سوال در خصوص نجاست سگ از دفتر مقام معظم رهبری و دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی پرسیده شد: آیا سگ نجس است؟ نگهداری آن در منزل اشکال شرعی دارد؟

    پاسخ دفتر مقام معظم رهبری: نجس است. فی نفسه اشکال ندارد.
    پاسخ دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی: نجس است. اگر سگ نگهبان باشد اشکال ندارد.

    نکته قابل تامل در تهیه رساله دکترای مذکور این است که چطور خلاصه یک پایان نامه دکترا که تنها یک تز بوده اینگونه و در حجم بسیار وسیع در میان مردم و دانشجویان پخش می‌شود و کسی هم بدان معترض نمی‌شود؛ در واقع اینکه این توزیع گسترده چه هدفی را دنبال می‌کند، جای سوال است.

    اصغر تراب نسب، مسئول اجرایی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد شهرکرد درباره پخش این بروشورها گفت: بعد از اطلاع از پخش شدن این بروشورها، سریعا برای جمع آوری آنها اقدام شد. اما به نظر می رسد آنهایی که می خواستند این بروشورها پخش شود فعال تر بودند.

    وی با بیان اینکه نهاد نمایندگی رهبری هیچگونه مسئولیتی در انجام این پایان نامه نداشته است، خاطر نشان کرد: در بسیاری از محافل نام نهاد نمایندگی رهبری به عنوان حامی این پایان نامه برده می شود در صورتی که این پایان نامه با حمایت امام جمعه شهرکرد انجام شده است نه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد.

    شنیده‌ها حاکی است که این پایان نامه قرار بوده فقط یک گزارش علمی درباره نژاد سگ باشد ولی...

    پرویز براتی، مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز گفت: در این پایان نامه از مشاوره امام جمعه شهر استفاده شد اما برداشت نادرست از صحبت های او عاملی بود تا مسئله عدم نجاست سگ مطرح شود که خود امام جمعه هم در سخنرانی‌هایی از برداشت نادرست از صحبت هایش اظهار تاسف کرد.

    مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد ضمن اشاره به درج تکذیبه این دانشگاه در روزنامه ایران خاطر نشان کرد: همان موقع ما اعلام کردیم این موضوع وجاهت دینی ندارد. و تصور می کردیم این مسئله آن قدر واضح باشد که خیلی سریع به پایان برسد امابه نظر می رسد این قصه سر دراز دارد.

    براساس بروشور های پخش شده از این پایان نامه " نویسنده در پایان بروشور ضمن حکم بر طهارت سگ و بیماری زا نبودن این حیوان و مثبت جلوه‌دادن نگهداری آن در خانه و مقایسه‌اش با داشتن حیواناتی چون مرغ عشق و طوطی و...تاکید می‌کند که در این مساله هر کسی می‌تواند طبق نظر و فتوای خود(!) عمل کند...

    اینکه چه فرد یا افرادی سر منشا توزیع این بروشورها با استناد های فقهی(؟) و علمی در جامعه اند بر ما پوشیده است اما به نظر می رسد تزریق این احکام من درآوردی با استناد به قیاس های مع الفارق چندان به سود جامعه نباشد...مضاف بر آنکه شائبه ضعف علمی در دانشگاه آزاد نیز تقویت می‌شود...برخی معتقدند این اقدام در جهت ترویج "سگ بازی" تفریح(!) مورد علاقه برخی جوانان مرفه پایتخت تهیه و توزیع شده است.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:18 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: روابط عمومی شرکت فرودگاههای کشور جمعه شب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: : به دلیل اختلال در خطوط مخابراتی ، شماره 199 اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی مهرآباد به طور موقت قطع شده است.

    در این اطلاعیه آمده است هموطنان عزیز می توانند برای کسب اطلاعات پرواز مورد نظر خود با شماره تلفن موقت 61021 تماس بگیرند.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:17 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: محمد مایلی کهن که با شکایت علی دایی به دادگاه احضار و در شعبه‌ی 1060 دادگاه عمومی تهران به ریاست قاضی صفوی، از خود دفاع کرده بود، تبرئه شد.

    مایلی کهن در این پرونده متهم شده بود که با حضور در یک برنامه تلویزیونی مربوط به بررسی علل ناکامی تیم ملی در جام جهانی، به تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب در مورد علی دایی پرداخته است. پس از این برنامه تلویزیونی، شکایتی علیه مایلی‌کهن از سوی کاپیتان وقت تیم ملی به مرجع قضایی ارائه شد.

    وکیل علی دایی، کاپیتان وقت تیم ملی در جلسه دادگاه مدعی شده بود که مایلی کهن تلاش کرده با زمینه‌چینی، تمامی یا عمده ناکامی تیم را متوجه حضور دایی در تیم ملی کند و در نزد افکار عمومی، دایی را مقصر جلوه دهد.

    جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مایلی‌کهن، نهم اردیبهشت سال‌جاری برگزار شد و وکیل علی دایی به بیان شکایت خود و مایلی‌کهن و وکیل وی نیز به دفاع پرداختند.

    بنا به گفته شاهرخ غلامی، وکیل مدافع مایلی کهن،‌ دادگاه پس از استماع دفاعیات، مایلی‌کهن را از اتهامات مطروحه در پرونده تبرئه کرد.

    غلامی به گفت: صبح امروز با حضور در شعبه 1060 دادگاه عمومی مجتمع شهید بهشتی، رای صادره از سوی دادگاه به صورت حضوری ابلاغ شد که بنا بر رای صادره، موکلم از اتهامات انتسابی تبرئه شد.

    وی با اشاره به اینکه حکم صادره قابل تجدیدنظرخواهی است بیان کرد که علی دایی ظرف مهلت قانونی می‌تواند تقاضای تجدیدنظرخواهی کند.

    در همین رابطه، عسگری پیش‌بین، وکیل مدافع علی دایی از صدور حکم پرونده، ابراز بی‌اطلاعی و اظهارنظر درمورد پرونده را به زمان رویت حکم موکول کرد و در عین حال گفت که در صورت تبرئه مایلی‌کهن، نسبت به حکم صادره تقاضای تجدیدنظرخواهی می‌کند.
     

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:16 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ایران اکونومیست: چین و روسیه روز جمعه از همه طرفهای پرونده ایران خواستند تا از هرگونه اقدام نظامی جدی علیه ایران خودداری کنند.
    به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خبرگزاری شینهوا، «هو ژینتائو» رئیس‌جمهور چین و «دمیتری مدودف» رئیس‌جمهور روسیه بعد از دیدار با یکدیگر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که چین و روسیه پیشنهاد می‌کنند پرونده اتمی ایران از طریق گفت‌وگو و همفکری برابر حل شود.
    در بیانیه هفت صفحه‌ای که بعد از مذاکرات دوساعته سران دو کشور در سالن بزرگ خلق صادر شد، هر دو کشور مواضع مشابهی را در مسائل بین‌المللی اتخاذ کردند.
    این بیانیه اعلام کرده است: «همه طرف‌های این پرونده باید با مورد توجه قرار دادن امنیت جهانی و منطقه‌ای، تلاش‌های دیپلماتیک را ادامه دهند تا از هرگونه ابزار نظامی خودداری شود. همچنین با توجه به منافع کشورهای دخیل، در مورد تحریمات با دقت و احتیاط برخورد کنند.»
    این بیانیه اعلام می‌دارد، در دیگر مسائل بین‌المللی همچون عراق، بازسازی افغانستان، خاورمیانه، کوزوو و دارفور هم باید مواضع مشابهی اتخاذ شود. طرفین در مورد مسائل دیگری مانند کره شمالی، شمال شرق آسیا و... هم خواستار اتخاذ همین مواضع شدند.
    گفتنی است، مدودف جمعه بعدازظهر وارد چین شد و اولین مقام خارجی بلندپایه است که بعد از زلزله 8 ریشتری چین وارد این کشور می‌شود.
    این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه هرگونه حمله قریب‌الوقوع به ایران را تکذیب کرده بود.

    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/4::: ساعت 10:11 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 4
    بازدید دیروز: 6
    کل بازدید :112791

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©