سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بزرگترین عیب آن بود که چیزى را زشت انگارى که خود به همانند آن گرفتارى . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • تیم ملی فوتبال ایران امروز آخرین شانس خود برای بقا در کورس رقابت تیمهای آسیایی برای حضور در جام جهانی را امتحان می کند.

    به گزارش خبرنگار تابناک، تیم ما در حالی در برابر امارات قرار می گیرد که 5 روز پیش و در ورزشگاه آزادی در یک بازی انتقاد آمیز در برابر بازی سرتاسر دفاعی حریف بدون گل متوقف شد و تا حد زیادی امید صعود از این گروه به مرحله بعدی رقابتها را از دست داد.

    اما کورسوی امید باقیمانده برای صعود هنوز هم باقی است و تیم ما که در بازی قبلی برابر امارات در آزادی در اقدامی انتقاد برانگیز تنها با یک مهاجم به میدان رفته بود این بار دیگر چیزی را برای از دست دادن ندارد و می تواند تا با کسب 3 امتیاز بسیار حیاتی در این دیدار شانس صعود را برای خود احیا کند.

    به علت نبود بازیهای تدارکاتی مطلوب تیم ما از هماهنگی لازم برای انجام کارهای تیمی و تاکتیکی برخوردار نیست و در این بازی باید تنها به انگیزه و روحیه بالای بازیکنان و خلاقیتهای فردی آنان امید بست.

    در گروه ما امارات و سوریه که تا سالهای پیش پله ای برای صعود ایران در فوتبال آسیا بودند هر کدام با 5 امتیاز در رده های اول و دوم قرار دارند و ایران با 3 تساوی و 3 امتیاز سوم است. کویت هم با یک امتیاز در رده آخر گروه قرار دارد.
    بعد از دیدار ایران با امارات سوریه هم در روز یکشنبه میهمان کویت است که در بازی رفت موفق شده است این تیم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

    ما در صورت پیروزی در این دیدار 6 امتیازی می شویم و امید زیادی را برای ادامه رقابتها داریم چرا که یک بازی را در سوریه در برابر این تیم داشته و یک دیدار را نیز در تهران برابر کویت برگزار خواهیم کرد.

    تساوی یا باخت در این دیدار می تواند امیدهای ما را بیش از پیش کاهش دهد ضمن اینکه امتیاز گرفتن سوریه از کویت در بازی امشب هم می تواند به ضرر ما باشد.

    تیم ملی ایران که به علت مشکلات فدراسیون فوتبال به هیچ وجه از آمادگی لازم برخوردار نیست در بازی امروز می تواند علی کریمی را هم در اختیار داشته باشد که در صورت بازی نکردن با تک مهاجم می توان امیدوار به گلزنی بود که یکی از مهمترین مشکلات تیم ملی در چند ماهه اخیر بوده است.

    باید امیدوار بود که غیرت بازیکنان ایرانی بتواند امشب رویای حضور در جام جهانی را همچنان زنده نگهدارد تا در دیدار بعدی تیم ما با روحیه ای خوب در سوریه به مصاف این تیم برود.
     
    منبع:www.tabnak.ir
     
     


    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 7:6 عصر
    نظرات دیگران: نظر

     گزارش که دیروز توسط کمیته اطلاعاتی سنای امریکا منتشر شد، دولت بوش و پنتاگون را در زمینه فریب افکار عمومی درباره ایران و عراق مورد سوال قرار داده و ادعاها در زمینه کمک ایران به تروریسم در افغانستان را زیر سوال برده است.

    به گزارش سرویس بین‌الملل تابناک به نقل از سی-بی-اس، این گزارش که توسط دو سناتور جمهوریخواه، چاک هاگل از ایالت نبراسکا و سناتور المپیا اسنوی تهیه شده، اعلام می‌دارد: دو مامور ایرانی سازمانهای جاسوسی امریکا در سال 2001 و 2002 اطلاعات نادرستی به نمایندگان پنتاگون در ملاقاتهای خود در شهر رم ایتالیا داده اند که یک نمونه آن این مطلب بوده است که ایرانیها تیمهایی را برای کشتن امریکائیها به افغانستان اعزام کرده اند.

    همچنین این دو مامور ایرانی به نمایندگان پنتاگون در جلسه ماه نوامبر سال 2001 در رم گفته بودند که پس ازواقعه یازده سپتامبر ایران تونلهای پیچیده ای را برای انبار نمودن اسلحه و پوشش افراد خود ایجاد کرده است تا به نیروهای امریکایی حمله نمایند. آن دو همچنین گفته بودند که ارتباط نزدیکی با سازمان آزادیبخش فلسطین داشته و مخالفین دولت ایران را در ایران پشتیبانی و رهبری می نمایند.

    این گزارشها توسط منوچهر قربانی فر، دلال مشهور اسلحه و چهره مشهور ایران-کنترا و یک مامور پیشین سازمان جاسوسی امریکا که خطاهای زیادی داشته است، ارائه شده بودند که به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده اند.

    با این حال، این گزارش در همان زمان اختلاف شدیدی را بین دونالد رامسفیلد و دیک چنی ایجاد نمود که نهایتا به برکناری آقای رامسفیلد از پست وزارت دفاع امریکا منجر گردید.

    دو سناتور مذکور گفته اند برای مردم امریکا بسیار جای سئوال دارد که پنتاگون دچار این اشتباهات شود. گزارش در مورد ایران به جلسات سه روزه ای که در ماه دسامبر سال 2001 در شهر رم ایتالیا بین مقامات انجام شده است ارتباط پیدا می کند.

    این ملاقاتها توسط استیفن هادلی مشاور امنیت ملی امریکا تدارک دیده شده بود و دو نماینده پنتاگون که یکی از آنها برای داگلاس فیث، معاون وزارت دفاع برای خط مش سیاسی با دو تن ازایرانیها برگزار شده بود که به ادعای امریکائی‌ها یک نفر آنها اکنون عضو سرویس امنیتی ایران است و دیگری عضو پیشین سرویس امنیتی ایران بوده و منوچهر قربانی فر، دلال اسلحه که از نظر سی-ای-ای عنصر غیرقابل اعتماد تشخیص داده شده هم در جلسه حضور داشته است. مایکل لدین، مقام رسمی پیشین پنتاگون نیز در هماهنگی این ملاقاتها دخالت داشته اند.

    در یکی از این ملاقاتها قربانی فر برای تغییر دولت ایران پافشاری نموده است و گفته که اگر امریکا پنج میلیون دلار به او بدهد، او می‌تواند دولت ایران را سرنگون نماید!
    این گزارش می افزاید: استفان هادلی، مشاور امنیت ملی امریکا در زمینه در جریان قراردادن جرج تنت، رئیس سیا و همچین ریجارد آرمیتاژ، معاون وزیر امور خارجه امریکا دچار خطاهای زیادی شده است. اما هادلی و پنتاگون مجاز بوده اند که این ملاقاتها را برپا نمایند.

    یکی از دو مامور پنتاگون که در جلسات حضور داشته، لاری فرانکلین بوده که اکنون بخاطر جاسوسی برای اسراییل از پنتگون و رشوه و اختلاس در زندان است و هم اکنون ادعا می نماید که این حرکت آنها باعث گردید جان تعداد زیادی از نیروهای امریکایی حفظ شود.

     

     

    منبع:www.tabnak.ir



    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 7:4 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    براساس نتایج یک نظرسنجی، گردشگران انگلیس بین هتل‌داران اروپایی محبوب نیستند.

    به گزارش ایسنا، هتل‌داران اروپایی از رفتار گردشگران آلمانی، ژاپنی و آمریکایی رضایت دارند، ولی گردشگران انگلیس را به‌عنوان افرادی که برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کنند، شهرت خوبی ندارند و بی‌ادب هستند، می‌شناسند.

    نکته‌ی جالب در این نظرسنجی این است که دیدگاه هتل‌داران خارج از قاره‌ی اروپا درباره‌ی گردشگران انگلیسی برعکس نظر هتل‌داران اروپایی است. آنها بعد از گردشگران ژاپنی، گردشگران انگیسی را بهترین گردشگران جهان می‌دانند و در رده‌ی بعدی گردشگران آلمانی را قرار داده‌اند.

    در همین حال، مالکان چهارهزار هتلی که از پنج قاره‌ی جهان در انجام این نظرسنجی از نظرات آنها استفاده شده است، گردشگران آلمانی را گردشگرانی با طبعی آرام توصیف کرده‌اند.

    موزه‌ی جواهرات بیرمنگام انگلیس در ماه‌های اخیر توانسته است، با قرار گرفتن در کنار موزه‌ی بریتانیا و گالری لندن، به یکی از مقاصد گردشگری این کشور تبدیل شود.

    موزه‌ی جواهرات بیرمنگام که یکی از غنی‌ترین موزه‌های جواهرات دنیاست و جواهرات ارزشمندی را با قدمتی بیش از دوهزار سال را دارد، در ماه‌های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری انگلیس تبدیل شده و توانسته است، رتبه‌ی سوم جذب گردشگر را در این کشور پس از موزه‌ی بریتانیا و گالری لندن به‌دست آورد.

    در این موزه که قدمت ساختمان آن نیز بیش از دو قرن است، جواهرآلات و صنایع دستی با چند هزار سال قدمت که از آن‌ها به‌عنوان پلی بین گذشته و حال یاد می‌شود، خودنمایی می‌کنند.

    طبق گفته‌ی مسؤولان شهر بیرمنگام، این موزه نقش چشمگیری در توسعه‌ی صنعت گردشگری این کشور ایفا کرده است.

    این موزه، مدتی پیش نیز براساس یک نظرسنجی در کنار بناهایی مانند معبد پارتنون، آکروپلیس و کلیسای نتردام در جمع 10 مقصد نخست گردشگری جهان قرار گرفت.
     
     
    منبع:www.tabnak.ir


    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 6:59 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    ــ‌ فهرست آثار نادر ابراهیمی برای بزرگسالان:

    خانهی برای شب، آرش در قلمرو تردید (یا: پاسخ‌ناپذیر)، مصابا و رؤیاهای گاجرات، بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم، هزارپای سیاه و قصه‌های صحرا، افسانه باران، در سرزمین کوچک من ‌(منتخب آثار)، تضادهای درونی، انسان - جنایت - احتمال، مکان‌های عمومی، رونوشت بدون اصل، در حد توانستن (شعرگونه)، غزل‌داستان‌های سال بد، ابن مشغله (زندگی‌نامه، جلد اول)، ابوالمشاغل (زندگی‌نامه، جلد دوم)، فردا مشکل امروز نیست، لوازم نویسندگی (از مجموعه ساختار و مبانی ادبیات داستانی)، مقدمهی بر فارسی‌نویسی برای کودکان، مقدمهی بر مصورسازی کتاب‌های کودک، مقدمهی بر مراحل خلق و تولید ادبیات کودک، مقدمهی بر آرایش و پیرایش کتاب‌های کودکان، دور ایران در شش ساعت، چهل ‌نامه کوتاه به همسرم، آتش بدون دود (داستان بلند هفت‌جلدی؛ دریافت جایزه به‌عنوان برگزیده 20 سال پس از انقلاب)، با سرودخوان جنگ - در خطه نام و ننگ، یک صعود باورنکردنی، تکثیر تأسف‌انگیز پدربزرگ، مردی در تبعید ابدی (بر اساس زندگی ملاصدرا)، حکایت آن اژدها، بر جاده‌های آبی سرخ (داستان بلند 10 جلدی، بر اساس زندگی میرمهنای دوغابی)، صوفیانه‌ها و عارفانه‌ها (بخشی از تاریخ تحلیلی پنج‌هزار سال ادبیات داستانی ایران)، یک عاشقانه آرام، سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد (داستان بلند سه‌جلدی، بر اساس زندگی امام خمینی (ره)، عارف، فیلسوف، سیاستمدار و رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران)، براعت استهلال (از مجموعه ساختار و مبانی ادبیات داستانی)، طراحی حیوانات (طرح‌های کوثر احمدی، با گفتاری تحلیلی در باب مفاهیم و تعاریف طرح در هنرها)، الف‌با (تحلیل فلسفی 50 طرح از علی‌اکبر صادقی‌، نقاش)، مویه کن سرزمین محبوب (ترجمه با همکاری فریدون سالک) و پیش‌گفتار کوچه‌های کوتاه (مجموعه قصه‌های کوتاه گروهی از شاگردان نادر ابراهیمی ـ دانش‌پژوهان نخستین دوره آموزشی ساختار و مبانی ادبیات داستانی، با پیش‌گفتاری از نادر ابراهیمی).

    نمایش‌نامه‌ها:

    اجازه هست آقای برشت؟، وسعت معنای انتظار (سه قصه نمایشی)، یک قصه معمولی و قدیمی در باب جنایت.

    فیلم‌نامه‌ها:

    صدای صحرا، آخرین عادل غرب.

    ــ‌ فهرست آثار نادر ابراهیمی برای کودکان و نوجوانان:

    کلاغ‌ها (جایزه اول فستیوال کتاب‌های کودکان توکیوی ژاپن، جایزه اول - سیب طلایی - براتیسلاوا، جایزه اول تعلیم و تربیت از یونسکو)، سنجاب‌ها، دور از خانه (کتاب برگزیده شورای کتاب کودک)، قصه گل‌های قالی، پهلوان پهلوانان؛ پوریای ولی (جایزه بزرگ جشنواره کتاب کودک کنکور نوما، ژاپن)، باران - آفتاب و قصه کاشی، بزی که گم شد، من راه خانه‌ام را گم کرده‌ام، سفرهای دورودراز هامی و کامی در وطن، پدر چرا توی خانه مانده است (از مجموعه قصه‌های انقلاب برای کودکان)، جای او خالی (همان)، نیروی هوایی (همان)، سحرگاهان همافرها اعدام می‌شوند (همان)، برادرت را صدا کن (همان)، برادر من مجاهد (همان)، برادر من فدایی (همان)، جنگ بزرگ از مدرسه امیریان (همان)، نامه فاطمه (همان)‌، پاسخ‌ نامه فاطمه (همان)، مامان! من چرا بزرگ نمی‌شوم (از مجموعه قصه‌های ریحانه خانم)، روزی که فریادم را همسایه‌ها شنیدند (همان)، آدم وقتی حرف می‌زند چه شکلی می‌شود (همان)، درخت قصه ـ قمری‌های قصه (جایزه کتاب برگزیده ازسوی هیأت داوران بزرگ‌سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جایزه کتاب برگزیده ازسوی هیأت داوران خردسال، ترجمه‌شده به زبان روسی در ترکمنستان)، عبدالرزاق پهلوان، آن‌که خیال بافت و آن‌که عمل کرد، حکایت کاسه آب خنک (از مجموعه نوسازی حکایت‌های خوب قدیم برای کودکان) حکایت دو درخت خرما (همان)، آن شب که تا سحر (همان)، قلب کوچکم را به چه کسی هدیه بدهم؟ (دیپلم افتخار نخستین نمایشگاه تصویرگران کتاب کودک)، مثل پولاد باش پسرم؛ مثل پولاد (از مجموعه ایران را عزیز بداریم)، داستان سنگ و فلز و‌ آهن (همان)، با من آشنا شد (همان)، با من دوست شو (همان)، هستم اگر می‌روم؛ گر نروم نیستم (همان)، راستی اگر نبودم (همان)، کمیاب و قیمتی اما ... (همان)، مدرسه بزرگ‌تری هم وجود دارد (همان)، گل‌آباد دیروز؛ گل‌آباد امروز (همان)، گل‌آباد امروز؛ گل‌آباد فردا (همان)، فرهنگ فرآورده‌های فلزی ایران (همان)، هفت آموزگار مهربان (همان)، ما مسلمانان این آب و خاکیم، قصه سار و سیب، قصه موش خودنما و شتر باصفا، با من بخوان تا یاد بگیری، حالا دیگر می‌خواهم فکر کنم، قصه قالیچه‌های شیری، همه گربه‌های من (1 و2)، دیدار با آرزو، از پنجره نگاه کن (ترجمه با همکاری احمد منصوری)، دوست؛ کسی است که آدم را دوست دارد (همان)، آدم آهنی (همان).

    ــ فعالیت‌های سینمایی نادر ابراهیمی:

    نویسندگی و کارگردانی فیلم سنمایی صدای صحرا، تهیه‌شده در سینماتئاتر رکس، نویسندگی و کارگردانی فیلم مستند علم‌کوه و تخت سلیمان، نویسندگی و کارگردانی فیلم مستند گل‌های وحشی ایران؛ قسمت اول: آذربایجان ـ گل‌های خردادی ـ تهیه‌شده در تلویزیون، نویسندگی و کارگردانی فیلم داستانی پدر در کوهستان (یا: ما از راه دیگری می‌رویم) ـ تهیه‌شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی 36ساعته آتش بدون دود، تهیه‌شده در تلویزیون، نویسندگی و کارگردانی 50 ساعت از مجموعه تربیتی آموزشی سفرهای دور و دراز هامی و کامی در وطن ـ تهیه‌شده در تلویزیون، تدریس فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی و تحلیل فیلم در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تدریس فیلم‌نامه‌نویسی و اصول کارگردانی و تحلیل فیلم در دفتر فیلم‌سازی سپاه پاسداران، تدریس فیلم‌نامه‌نویسی و اصول داستان‌نویسی در دانشکده صداوسیما، تدریس اصول داستان‌نویسی و تحلیل فیلم در دانشگاه هنر، نویسندگی و مشاورت کارگردانی مجموعه کوتاه تلویزیونی هفته دولت، نویسندگی و مشاوره کارگردانی و تدوین مجموعه 13 قسمتی جمعه خونین مکه، نویسندگی و کارگردانی و تدوین فیلم 61 دقیقهی شرکت نفت در سخت‌ترین سال‌ها، نویسندگی و کارگردانی و تدوین یک مجموعه تلویزیونی به‌نام اسناد کهنه، تاریخ نو، نویسندگی و کارگردانی فیلم مستند ”صحرای دوگانه”، گفتار متن فیلم‌های مستند ”ارگ بم”، ”گلاب قمصر”، پ مثل پلیکان، بخشی از مغول‌ها، ‌تپه‌های قیطریه، آن‌که خیال بافت و آن‌که عمل کرد و کایت، نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی روزی که هوا ایستاد، نویسندگی فیلم‌نامه فیلم سینمایی دست شیطان، و دو فیلم‌نامه چاپ‌شده: صدای صحرا و آخرین عادل غرب.

    ــ سرود‌های نادر ابراهیمی:

    ای وطن (شعر و آهنگ) در مجموعه تلویزیونی سفرهای دور و دراز هامی و کامی، سفر برای وطن (شعر و آهنگ)، در مجموعه تلویزیونی سفرهای دور و دراز هامی و کامی، هجرت (شعر) در نمایش‌نامه سنجاب‌ها ـ اثر نویسنده، و دنبال دل (شعر و آهنگ) در نمایش‌نامه سنجاب‌ها ـ اثر نویسنده.»

    پی‌نوشت: تاریخ نگارش این شناخت‌نامه به سال 1382 مربوط می‌شود.

     

    منبع:www.tabnak.ir

     

     



    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 6:49 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    فرزانه منصوری در شناخت‌نامه این نویسنده آورده است: «نادر ابراهیمی در [چهاردهم] فروردین‌ماه سال 1315 در تهران به‌دنیا آمد. تحصیلات مقدماتی را در این شهر گذراند و پس از گرفتن دیپلم ادبی از دبیرستان دارالفنون، به دانشکده حقوق وارد شد. اما این دانشکده را پس از دو سال رها کرد و سپس در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به درجه لیسانس رسید.

    او از 13سالگی به یک سازمان سیاسی پیوست که بارها دستگیری، بازجویی و زندان رفتن را برایش در پی داشت.

    ارایه فهرست کاملی از شغل‌های ابراهیمی، کار دشواری است. او خود در دو کتاب "ابن مشغله" و "ابوالمشاغل" ضمن شرح وقایع زندگی، به فعالیت‌های گوناگون خود نیز پرداخته است. ازجمله شغل‌های او بوده است: کمک‌کارگری تعمیرگاه سیار در ترکمن‌صحرا، کارگری چاپخانه، حسابداری و تحویلداری بانک، صفحه‌بندی روزنامه و مجله و کارهای چاپ دیگر، میرزایی یک حجره فرش در بازار، مترجمی و ویراستاری، ایران‌شناسی عملی و چاپ مقاله‌های ایران‌شناختی، فیلم‌سازی مستند و سینمایی، مصور کردن کتاب‌های کودکان، مدیریت یک کتاب‌فروشی، خطاطی، نقاشی و نقاشی روی روسری و لباس، تدریس در دانشگاه‌ها و ... .

    در تمام سال‌های پرکار و بی‌کار یا وقت‌هایی که در زندان به‌سر می‌برد، نوشتن را ـ که از 16 سالگی آغاز کرده بود ـ کنار نگذاشت. در سال 1342 نخستین کتاب خود را با عنوان "خانهی برای شب" به‌چاپ رسانید که داستان "دشنام" در آن با استقبالی چشم‌گیر مواجه شد. تا سال 1380 علاوه بر صدها مقاله تحقیقی‌ و نقد، بیش از صد کتاب از او چاپ و منتشر شده است، که دربرگیرنده داستان بلند (رمان) و کوتاه، کتاب کودک و نوجوان، نمایش‌نامه، فیلم‌نامه و پژوهش در زمینه‌های گوناگون است. ضمن آن‌که چند اثرش به زبان‌های مختلف دنیا برگردانده شده است.

    نادر ابراهیمی چندین فیلم مستند و سینمایی و همچنین دو مجموعه تلویزیونی را نوشته و کارگردانی کرده، و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته است. او همچنین توانسته است نخستین مؤسسه غیرانتفاعی ـ غیردولتی ایران‌شناسی را تأسیس کند؛ که هزینه و زحمت‌های فراوانی برای سفر، تهیه فیلم و عکس و اسلاید از سراسر ایران و بایگانی کردن آن‌ها صرف کرد؛ ولی چنان‌که باید، شناخته و به‌کار گرفته نشد و با فرارسیدن انقلاب و جنگ، متوقف شد.

    او فعالیت حرفهی خود را در زمینه ادبیات کودکان، با تاسیس "مؤسسه همگام با کودکان و نوجوانان" ـ با همکاری همسرش ـ در آن مؤسسه متمرکز کرد. این مؤسسه، به‌منظور مطالعه در زمینه مسائل مربوط به کودکان و نوجوانان برپا شد و فعالیتش را در حیطه نوشتن، چاپ و پخش کتاب، نقاشی، عکاسی، و پژوهش درباره خلق‌وخو، رفتار و زبان کودکان و نیز بررسی شیوه‌های یادگیری آنان دنبال کرد. "همگام" عنوان "ناشر برگزیده آسیا" و "ناشر برگزیده نخست جهان" را از جشنواره‌های آسیایی و جهانی تصویرگری کتاب کودک دریافت کرد.

    ابراهیمی در زمینه ادبیات کودکان، جایزه نخست براتیسلاوا، جایزه نخست تعلیم و تربیت یونسکو، جایزه کتاب برگزیده سال ایران و چندین جایزه دیگر را هم دریافت کرده است. او همچنین عنوان "نویسنده برگزیده ادبیات داستانی 20 سال بعد از انقلاب" را به‌خاطر داستان بلند و هفت‌جلدی "آتش بدون دود" به‌دست آورده است.

    نادر ابراهیمی در زندگی پرفرازونشیب خود، جایگاه خاصی برای ورزش نگه داشته است. او رشته‌های مختلف ورزشی را تجربه کرده، یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های کوهنوردی را به‌نام "ابرمرد" بنیان نهاده و در توسعه کوهنوردی و اخلاق کوهنوردی، تاثیرگذار بوده است.

     

    منبع:www.tabnak.ir



     



    محمدرضا زارع، ::: شنبه 87/3/18::: ساعت 6:47 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    <      1   2   3      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 79
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112617

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©