سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان حاکم بر مردم اند و دانشمندان حاکم بر شاهان [امام صادق علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست: پس از انتشار صحبت‏های مرتضی حاجی، مدیرعامل بنیاد باران و از نزدیکان حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی مبنی بر کنار رفتن رییس حزب اعتماد ملی به احترام آقای خاتمی، مقامات حزب اعتماد ملی در واکنشی تند به این اظهارات، از رییس جمهور سابق دعوت کردند به نفع حجت‏الاسلام و المسلمین کروبی کنار برود.
    عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با سایت رسمی حزب اعتماد ملی با اشاره به آنچه تجارب گذشته اصلاح طلبان دانست، اظهار داشت: قرائن و شواهد نشان می دهد گزینه مورد وفاق و اجماع همه جریانات اصلاح طلب آقای کروبی است.

    هادی بلوکی افزود: با گذشت سه سال از زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته، درستی طرح های کروبی مشخص و اقبال مردمی بیشتر شده و به نظر من در صورت ورود آقای کروبی، صلاح نیست که آقای خاتمی حتی به خاطر دینی که به آقای کروبی دارد، وارد عرصه شود .

    وی از همه جریانات اصلاح‏طلب خواست از افراط و تفریط خوددداری نمایند و از پیروی عده ای که به دنبال انحراف مجموعه اصلاحات هستند خودداری کنند .

    در همین حال، روابط عمومی حزب اعتماد ملی با ارسال نامه‏ای به مدیرعامل بنیاد باران از  اظهارات حاجی مبنی بر کنار رفتن کروبی به تندی انتقاد  کرد. در نامه اعتماد ملی آمده است:

    برادر ارجمند جناب آقای مرتضی حاجی

    مسئول محترم ستاد باران ـ با عرض سلام و ارادت Image

    سخنان جنابعالی پیرامون ریاست جمهوری دهم که فرموده بودید «آقای خاتمی شخصیت آماده، مناسب و مقبولی است که اگر بپذیرد اصلاح طلبان به اجماع دست خواهند یافت و آقای کروبی هم به خرد جمعی احترام می گذارد و کاندیدا نخواهد شد» را خواندم و از شما که یکی از  عقلای بخشی از اصلاح طلبان هستید، تعجب کردم لذا به جهت اینکه در دوره اصلاحات مسئولیت آموزش و پرورش دو استان کشور را به عهده داشته ام ( استان لرستان و کهکیلویه و بویر احمد ) و نسبت به شما شناخت و ارادت ویژه دارم مطالبی را به عرض می رسانم . یادآوری می نمایم برای جنابعالی همچون گذشته ارزش خاصی قائل هستم .

    1- همانطور که مستحضرید در ریاست جمهوری هفتم بسیاری از همراهان آقای کروبی خواهان کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست جمهوری شدند و جناب آقای خاتمی ابتدا حضور در این صحنه را بی نتیجه و خواهان حضور جناب آقای کروبی در این صحنه گردیده اند . در عین حال جناب آقای کروبی با همه توان از کاندیداتوری آقای خاتمی دفاع نمود و شجاعانه و شفاف در مقابل کسانی که سعی در تخریب ایشان داشتند ایستادگی کرد و همه گونه خطر حیثیتی را به جان خرید و در کنار دیگر یاران خویش در انتخابات از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نکرد .

    2-  پس از پیروزی دوم خرداد آقای کروبی در 8 سال دولت آقای خاتمی چه قبل از مجلس ششم و چه در دوران مجلس ششم در حمایت و دفاع از دولت آقای خاتمی دریغ ننمود و شما بعنوان رئیس ستاد آقای خاتمی و ملت بزرگ ایران به خوبی بر آن تلاش ها واقفید، اگر چه عده ای فراموش کرده اند .
     
    3- در فتنه ای که که در بحث ریاست جمهوری نهم توسط عده ای معدود و احزاب محفلی  که خود را قیم اصلاح طلبان می دانسته و می دانند، سرنوشت انتخابات به آنجا رسید که دیدیم و با جو سازی های بدور از تقوی، شخصیت های عزیزی همچون جناب خاتمی را نیز به این دام گرفتار کردند و آن شد که دیدیم و ملاحظه نموده اید. در 3 سال گذشته در هر شرایطی که بحث از آسیب شناسی دوران اصلاحات پیش می آمد همین عده ای که متاسفانه صحنه گردان اصلی جریانات فعلی نیز هستند از این امر طفره رفته و مانع افشای چهره واقعی خویش شدند .
     
    4- امروز دقیقاً همان شیوه آغاز گردیده است. دوستان شما از یک سو فریاد دفاع از آزادی و دموکراتیک بودن را سر می دهند و حاکمیت را به این عنوان که قیم مآبانه برخورد می کند محکوم می نماید، اما خود با جو سازی و دیکتاتور مآبانه از حضور شخصیتها و گروههای اصلاح طلب ممانعت می کند و برای رسیدن به این هدف غیر اخلاقی از هر حربه ای بخصوص تهمت و افترا استفاده می نماید .

    سوال از آن سرور عزیز این است که،شما چگونه کاندیدا تعیین می فرمائید، اجماع حاصل نشده را اعلام می نمایید و سپس انصراف شخصیتهای بزرگ را مطرح می کنید، خارج از روش فوق است؟! تا با اسم وحدت و اجماع آن کنند که خود می خواهند.

    5- به خاطر دارید که بسیاری از دوستان شما در دولت هشتم و دیگر گروههای محفلی و با جو سازی های کاذب تلاش کردند که آقای کروبی رأی نیاورد و در نهان از شخصیت محترمی دفاع می کردند که در زمان حاکمیت، بیشترین جو سازی و اهانت را در مقالات و سخنان به ایشان وارد می کردند و آقای کروبی از این حرکت گله و مخالفت داشت.

    6- آقای حاجی، این چگونه تفکر آزاد منشانه ای است که قبل از تشکیل جلسه گروه های مختلف اصلاح طلب و بحث و گفتگو در جوانب مختلف حضور در صحنه انتخابات،جنابعالی فرد را مشخص نموده و برتری ایشان بر دیگران را اثبات و حکم ضرورت انصراف کسانی که تا کنون برای حضور در این صحنه اظهار نظر نکرده اند را صادر می نمایند!؟

    آیا با همه احترامی که برای بنده دارید، خود را در آن جایگاه می دانید که برای شخصی که بیش از نیم قرن بریا انقلاب اسلامی خون دل خورده است و یار معتمد امام و به اعتراف همه یاران امام از بنیان گذاران نهضت اصلاحات است و نقش وی در دوم خرداد و مقام او نزد امام مشخص است از پیش تعیین تکلیف می کنید .

    برادر عزیز فکر نمی کنید امر بر جنابعالی مشتبه شده است . حال اگرتنها چند گروه   که مشخص است از طیف شما هستند به اجماع رسیده اند، دیگر گروه های اصلاح طلب باید ندای سمعناواطعنای خود را به گوش فلک برسانند و در غیر اینصورت اصلاح طلب نیستند و ... همان تعبیر هایی که می دانید کار چه گروه هایی در قبل و ابتدای انقلاب بوده است.

    7- آیا راه رسیدن به اجماع و وحدت این است یا ابتدا باید همه ی گروههای اصلاح طلب در جلسات متعدد مسائل و جوانب مختلف را آنهم با حضور همه گروهها، مسائل و مشکلات را بررسی و از این طریق به نتیجه برسند که مطمئناً در چنین شرایطی اگر قرار است اجماعی صورت بگیرد، خواهد گرفت . زیرا همگی نظرات و حرفهایشان را مطرح خواهند کرد .

    8- آیا توصیه های خیر خواهانه ی آقای کروبی در مجلس و بیرون از مجلس که اگر به آنها توجه می شد کار به اینجا نمی کشید، تا این حد دوستان تندرو و مشکل ساز برای جامعه را به خشم آورده است که به هرطریق سعی در عدم حضور این مرد بزرگ و فهیم در انتخابات را می کنید تا جایی که آنچنان بر شما نیز تأثیر بگذارند که چنین حرفهای خلاف منطق را اداء بفرمائید ؟ که اگر خاتمی حاضر نشد باید به کمتر قانع شوید و ...  چگونه آقای حاجی اهل منطق به خود اجازه می دهد که چنین سخن بگوید . لطفاً اینگونه مسائل را برای همان دوستان احساسیِ از گرد راه رسیده واگذارید .

    9- معتقدیم امروز دوباره همان شیوه چهار سال پیش دارد تکرار می شود. دیکتاتور صفتان به اصطلاح، اصلاح طلب، خود می برند و خود می دوزند و جز خود و جمع خویش هیچکس را به رسمیت نمی شناسند و نتیجه این کار مطمئناً ریاست جمهوری مجدد برادر محترم جناب دکتر محمود احمدی نژاد است .

    10- آقای حاجی، امروز نه خاتمی رئیس جمهور است و نه کروبی رئیس مجلس نه یونسی وزیر اطلاعات است و نه مرعشی وزیر میراث فرهنگی، نه جهانگیری وزیر صنایع است نه جنابعالی وزیر محترم آموزش و پرورش و نه استاندار سابق در رأس کار، پس بگذارید حضور افراد و جمعیتها از طریق صحیح و بدور از جوسازیهای زاییده از جلسات محفلی باشد .

    11- می دانم که آقای کروبی نفیاً و اثباتاً در مورد کاندیداتوری خویش تاکنون هیچ گونه اعلام نظری نکرده است، زیرا ایشان بعنوان دبیر کل حزب اعتماد ملی از حزب و اعضای آن نظر خواهد خواست و نیز وضعیت حاکمیت ( بمعنای مجریان انتخابات ) را بررسی می کند که آیا قصد برگزاری انتخابات سالم را دارند یا خیر، سپس اعلام نظر می نماید و به هیچ وجه عدم اعلام نظر ایشان منوط به نظر گروههای قیم مآب دیکتاتور صفت نیست .

    12- اگر جنابعالی ودیگر دوستانی که سنگ حمایت از آقای خاتمی را به سینه می زنید به فرمایشات ایشان که حدود یک ماه پیش در مجمع روحانیون مبارز مطرح کردند توجه کنید و داییه دلسوز تر از مادر نباشید مطمئناً اصلاحات به بن بست نخواهد رسید و سرنوشت چهار سال پیش تکرار نخواهد شد .

    در پایان ضمن عرض ارادت   مجدد به جهت متانتی که در گذشته از شما سراغ دارم انتظار می رود جنابعالی در دام گروه های محفلی و جو ساز گرفتار نشوید و بجای تشکیل جلسه با حضور همه گروه های اصلاح طلب و بدون تدوین قطعنامه های از پیش تعیین شده، به تعیین تکلیف برای انسانهای بزرگی که می دانید در جایگاه تعیین تکلیف برای آنان نیستند، نپردازید.

    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/4/12::: ساعت 2:51 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 41
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112579

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©