سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بشنو تا بدانی و ساکت شو تا سالم بمانی . [امام علی علیه السلام]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • Imageایران اکونومیست: مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با اشاره به جزئیاتی از پرونده جاسوس سرویس اطلاعاتی موساد که سال گذشته دستگیر شده، از افزایش اقدامات کنترلی وزارتخانه متبوعش خبر داد.


    مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران ضمن اعلام حکم دادگاه بدوی در خصوص پرونده علی اشتری که به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی متهم شده بود به بیان جزئیاتی از این پرونده پرداخت.

    وی با اشاره به ویژگی های فردی این جاسوس رژیم صهیونیستی افزود: این فرد حدود 44 تا 45 سال سن داشته متولد و ساکن تهران بوده و در زمینه های فنی و الکترونیک تخصص بسیاری داشته و جزء افراد با هوش محسوب می شود.

    این مقام وزارت اطلاعات ادامه داد: این فرد خود از جمله سهامدارانی بوده که برخی اوقات با خارجی ها کار می کرده است و بخشی از فعالیتهای او خرید تجهیزات الکترونیکی برای مراکز نظامی کشور مربوط می شده است؛ انتخاب او برای واسطه گری به صورت اتفاقی بوده و مراجعه و سفارش های سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به او نیز به همین شکل انجام شده است.

    وی همچنین گفت: این فرد که ارتباطات گسترده ای با مراکز حساس داخلی داشته در جریان یکی از سفرهای خارجی خود به دام سرویس اطلاعاتی حریف می افتد و آنها نیز با روانشناسی نسبتا مناسب از وضعیت روانی، خانوادگی و مشکلات او موضوع همکاری با او را مطرح می کنند که نهایتا این فرد با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی اعلام همکاری می نماید.

    مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در ادامه اظهار داشت: شناخت علی اشتری از سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدت زیادی طول نمی کشد و او پس از چند جلسه کاملا متوجه می شود که آنها عناصر اطلاعاتی بیگانه و با این آگاهی به همکاری با آنها می پردازد.

    این مقام وزارت اطلاعات با بیان اینکه هدف رژیم صهیونیستی از کار با علی اشتری نفوذ در مراجع مهم کشور برای دو هدف جمع آوری اخبار و شناسایی افراد خاص بوده است ، افزود: انگیزه اولیه اشتری برای همکاری با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مسائل مالی بوده اما او پس از مواجهه با دستگاه پلی گراف (دروغ سنج) به ادامه همکاری با این سرویس جاسوسی مجبور می شود و لذا ملاحظات امنیتی که قبلا به واسطه همکاری با برخی مراکز خاص داشته را نادیده می انگارد.

    وی ادامه داد: علی اشتری به درخواست سرویس اطلاعاتی حریف به کشورهای مختلف سفر می کند و در جریان ملاقات هایی که داشته اطلاعاتی را به ماموران این سرویس ارائه می کند و درضمن کاربا دستگاههای فنی والکترونیک برای رد و بدل اطلاعات را در چارچوب آموزش دستگاه های فنی اطلاعاتی می آموزد.

    این مقام امنیتی کشورهمچنین گفت: جایگاه وموقعیت دسترسی این فرد به گونه ای بوده که سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با برخی شیوه های جدید و نفرت انگیز که قابل بیان نیستند او را در راستای اهداف خود هدایت و به بهره برداری از او می پرداخته اند.

    مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات افزود : این فرد اساسا اقدامات خود را در چارچوب کارهای شخصی ساماندهی کرده و از آنجا که وابسته به هیچ مرکز خاصی نبوده نظارت ویژه ای نیز بر اقدامات او وجود نداشته و لذا بدون نظارت و گذر از فیلتر های اطلاعات داخلی به گسترش حوزه ارتباطات خود با افراد مختلف موفق شده و در همین چارچوب در برخی مجامع خارجی نیز شرکت کرده است؛ به عبارت دیگر مجموع این مسائل باعث شده که فرد مورد نظر نسبت به کارهایی که انجام می داده پاسخگو نباشد.

    وی اعتماد متقابل این فرد با دست اندرکاران برخی نهادهای داخلی را از جمله دلایل نفوذ او در آن مراکز دانست و گفت: توانایی های شخصی این فرد باعث شده بود که حتی بعضی از مراکز ما در امور غیر مرتبط با حوزه کاری اش از او مشاوره بگیرند.

    مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات درباره مصادیق چنین مراکزی گفت: از جمله این مراکز می توان به چند مرکز مهم تحقیقاتی، به طور خاص سازمان انرژی اتمی و برخی از مراکز نظامی و دفاعی کشور اشاره کرد.

    وی یادآور شد: طبعا از جمله خواسته های سرویس اطلاعاتی موساد کسب برخی اطلاعات از سویی و دسترسی به برخی افراد خاص مد نظر از دیگر سو بوده که این فرد به خاطر برخی جذابیت های شخصیتی و توانایی های فردی اش به برقراری این ارتباط موفق شده و متاسفانه توانسته ضمن انتقال برخی از افراد مورد نظر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی به خارج از کشور آنها را به این سرویس نزدیک نماید.

    این مقام وزارت اطلاعات با اشاره به شکنندگی این فرد پس از بازداشت ادامه داد: او پس از دستگیری با توجه به نگرانی که از قبل نسبت به مسیر انتخابی اش و انجام کار پنهانی داشته سریعا شروع به اعتراف کرد و به زوایای کار خود که البته وزارت اطلاعات بر 90 درصد آن اشراف داشت اشاره کرد که بیان 10 درصد دیگر از این اطلاعات به تکمیل پرونده او کمک کرد.

    مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات اعترافات علی اشعری را مهمترین بخش پرونده او دانست و با اشاره به کشفیاتی که دستگاه امنیتی کشورمان از ارتباطات و دستگاه های مورد استفاده این فرد داشته افزود: اقدام این فرد درتزریق برخی تجهیزات آلوده به برخی مراکز کشور که با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی صورت می گرفته نگرانی هایی را ایجاد کرده و البته این اقدام او یعنی تزریق تجهیزات آلوده در مواردی نیز باعث عدم موفقیت طرح های تحقیقاتی کشور محسوب می شود که قطعا جزء خیانت های اوست و متاسفانه در برخی موارد نسبتا برجسته و غیر قابل جبران بوده است.

    این مقام وزارت اطلاعات با اشاره به مبالغ دریافتی این فرد از سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی افزود: او این مبالغ را اغلب به صورت جاسازی شده تحویل می گرفته و این اقدام عوامل سرویس جاسوسی موساد به قدری مشخص بوده که فرد و همسرش نسبت به این روند مشکوک شده و خانواده او نسبت به نحوه تحویل مبالغ مالی و درخواست از بین بردن جاسازی پس از دریافت پول ابراز تردید کرده اند.

    وی ادامه داد: متاسفانه این فرد به مجموع این مسائل توجه نکرده و راه کثیف خود را ادامه داده که سرویس اطلاعاتی حریف توانسته در مواردی با استفاده از او شگردهای اطلاعاتی خود را عملیاتی نماید.

    مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات با اشاره به عدم توفیق سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در نفوذ به مراکز حساس کشور و وارد کردن ضربه به آن مراکز طی سالهای اخیر افزود: علیرغم عدم توفیق این سرویس جاسوسی بر اهداف مورد نظر خود در جریان نبردهای اطلاعاتی اما متاسفانه علی اشتری به واسطه توانایی ها و ارتباطاتی که داشته این موقعیت را برای سرویس اطلاعاتی حریف ایجاد کرده تا به خواسته های خود نزدیک شوند.

    این مقام امنیتی کشورمان با اشاره به روند دستگیری این جاسوس رژیم صهیونیستی یادآور شد: حدود 16 ماه قبل که این فرد دستگیر شد وزارت اطلاعات از یک سال قبل از این تاریخ قبل از آن تاریخ او را به طور کامل زیر نظر داشت و حتی در برخی موارد با قراردادن افراد یا مسائلی حریف را به بیراهه کشاند و درواقع نبرد اطلاعاتی دراین جریان ازسوی ما هدایت شد تا نهایتا مجبور به دستگیری او شدیم.

    وی همچنین با تقدیر از همکاری بخش های حفاظتی دستگاه های مختلف در جریان دستگیری این جاسوس رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در جریان این پرونده همکاری بسیار خوبی بین بخش های کشوری و لشگری و حفاظت های آنان ایجاد شد که نهایتا این پرونده ملی به سرانجام رسید.

    مدیر کل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات جدید دستگاه های اطلاعاتی سرویس های جاسوسی بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: متاسفانه به واسطه حضور سرویس های بزرگ اطلاعاتی در عراق، افغانستان و به طور کلی منطقه ما نوعی هژمونی جدید اطلاعاتی در منطقه در شرف تحقق و انجام است و در مجموع شرایطی ایجاد شده که نبرد در آن به هوشیاری بیشتری نیاز دارد.

    این مقام امنیتی کشورمان از مسئولان مراکز حساس ومهم کشور درخواست کرد با کنار گذاشتن بی دقتی های امنیتی ضمن توجه بیشتر به هشدارهای اطلاعاتی و امنیتی و اعتنا به آنها از اعتماد به افراد ناشناخته بدون هماهنگی با مراجع ذیربط خودداری نمایند.

    وی با تاکید بر اینکه فعالیت های سرویس های اطلاعاتی دشمن علیه کشورمان افزایش یافته تصریح کرد: اعتماد به افراد ناشناخته بدون هماهنگی با مراجع ذیربط می تواند تامین کننده خواسته های حریف باشد ضمن آنکه اقدامات سوء برخی بیگانگان در عدم رعایت قوانین و عدم احترام به ارزش ها و منافع کشور ما می تواند از جمله تحولات اطلاعاتی باشد که گاهی اوقات در مسائل قومی و مذهبی نمود یافته و امنیت کشور را خدشه دارد می نماید.

    مدیرکل ضد جاسوسی وزارت اطلاعات درادامه سخنانش تاکید کرد: در حال حاضر وزارت اطلاعات در قالب حفاظت و صیانت ازمنافع و کیان کشور اقدامات کنترلی خود را افزایش داده است. درهمین چارچوب و درحالی که سالهاست درجریان نبرداطلاعاتی با سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی ضربه های بسیاری به این سرویس وارد کرده ایم اما این بار برای ایجاد حساسیت در مردم مجبور به افشاگری شدیم تا در چنین مواردی برای کشور مشکلی ایجاد نشود.

    این مقام امنیتی وزارت اطلاعات با بیان اینکه شناسایی وشکارجاسوس ها ازماموریت های اصلی وزارت اطلاعات است، خاطر نشان کرد: الحمدالله وزارت اطلاعات با بنیه قوی و مجموعه کارشناسی و متبحر در سطح کشور این رسالت خود را دنبال می کند و به رغم حضور برخی قدرتهای بزرگ در منطقه و فعالیت های جدی آنها اقدامات ضد جاسوسی ما به ویژه در مناطق مرزی کاملا موفق بوده است.

    وی مجددا گفت: برغم توفیق این فعالیت ها بازهم تاکید می کنیم که هوشیاری ها نباید کاهش یابد و با دقت زوایای همه امور، دیگر شاهد تکرار پرونده ای شبیه پرونده علی اشتری نباشیم.

    این مقام امنیتی کشورمان با اشاره به خباثت های علی اشتری در خیانت به کشورش درباره نحوه دستگیری او گفت: به رغم اینکه برخی اماکن از ما می خواستند که به واسطه شناختی که از اشتری دارند از تحقیقات درباره او خودداری کنند. وزارت اطلاعات با توجه به وظیفه ذاتی اش این امر را پیگیری کرد و با توجه به تردد بیش از حد و خارج از عرف او به برخی مراکز و مشاهده سفرهای خارجی مشکوک وارد این پرونده شدیم و نهایتا یکی از جاسوس های رژیم صهیونیستی شناسایی شد.



    محمدرضا زارع، ::: چهارشنبه 87/4/12::: ساعت 2:50 صبح
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 28
    بازدید دیروز: 172
    کل بازدید :112738

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©