سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردمان را روزگارى رسد بس دشوار ، توانگر در آنروز آنچه را در دست دارد سخت نگاهدارد و او را چنین نفرموده‏اند . خداى سبحان فرماید « بخشش میان خود را فراموش مکنید . » بدان در آن روزگار بلند مقدار شوند و نیکوان خوار ، و خرید و فروخت کنند با درماندگان به ناچار و رسول خدا فرموده است با درماندگان معاملت مکنید از روى اضطرار . [نهج البلاغه]
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • ایران اکونومیست:امکان نصب ECU و نرم‌افزار پژو206 تیپ5 روی خودروهای پژو پارس وجود ندارد. غلامرضا حاجی خانی - مدیر تضمین کیفیت ایران خودرو - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن بیان این مطلب افزود: موتور پژو206 موتوری از نسل متفاوت است و در حال حاضر نیز ECU ‌خودروهای پژو پارس اصلاح شده و تولیدات فعلی دیگر مشکلی ندارند.

    وی خاطرنشان کرد: در افکار عمومی وقتی صحبت‌ از ECU می‌شود، مجموعه‌ سخت‌افزار ECU و نرم‌افزار نصب شده روی آن یک جا در نظر گرفته می‌شود، در حالی که همانند بسیاری از سخت‌افزارها، ممکن است نرم افزارهای متعددی روی آن‌ها نصب شود. همچنین ممکن است فقط به دلیل یک مشکل جزئی در برنامه‌ نرم‌افزار، عملکرد نهایی سیستم دچار مشکل شود.

    او در پاسخ به این‌که پس مشکل خودروهای پژو پارس در خصوص این‌که عنوان می‌شود بعضی مدل‌های سال 1386 این خودرو پس از کلاج‌گیری و ترمز خاموش می‌شوند، چیست؟ گفت: این مشکل برای برخی خودروهای سال گذشته در یک برهه زمانی کوتاه بود. البته این خودروها نیز مشکل ECU نداشتند، بلکه نرم‌افزاری که روی آنها نصب شده بود، اشکال داشت که پس از مذاکره با سازنده‌ آن، این مشکل نیز برطرف شده است. خودرو با نرم‌افزار اصلاح شده نیز 10 کیلومتر تست شده و بدون اشکال است.

    به گفته‌ی حاجی خانی در حال حاضر مشکل وارد کردن ECU‌ نداریم و قطعات وارد شده را از شرکت‌هایی مثل بوش و زیمنس دریافت می‌کنیم.

    وی درباره خودروهای پژو پارس که هم اکنون این مشکل را دارند نیز گفت: اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، ایران خودرو در صورت لزوم حتی اقدام به تعویض ECU نیز خواهد کرد، ولی مشکل با اصلاح نرم‌افزار حل می‌شود.

    مدیر تضمین کیفیت ایران خودرو درباره این‌که عنوان می‌شد مشکل خودروهای دوگانه‌سوز پژو پارس به دلیل استفاده از فقط یک ECU بود، اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای گازسوزی مثل پژو پارس دارای دو ECU هستند، ولی برنامه داریم که امسال و سال آینده خودروهای تولیدی ایران خودرو را به سمت استفاده از یک ECU که کار دو ECU یاد شده را انجام می‌دهد، ببریم.

    او ادامه داد: ECU فوق برای سمند با موتور EF7 پایه گازسوز در حال نصب است و خودروهای پژو 206 SD پایه‌ گازسوز نیز با یک ECU عرضه شده و تا کنون نیز گزارشی از بروز مشکل در آن‌ها نداشته‌ایم.

    وی درباره آمار متفاوت مصرف سوخت که از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برای تولیدات تندر90 ایران خودرو و پارس خودرو عنوان شده بود، گفت: این آمار صحت ندارد و تنها آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ملاک عمل است.

    حاجی‌ خانی درباره این‌که چرا آمار شرکت یاد شده نیز برای تولیدات ایران خودرو و پارس خودرو متفاوت است؟ توضیح داد: این تفاوت در روش‌های تست حاصل می‌شود و این در حالی است که موتور و کاتالیست تندر90 عمدتا وارداتی هستند.

    گفتنی است، چندی پیش تعدادی از صاحبان پژو پارس مدعی شده بودند که موتور خودرو بعضی مواقع در هنگام ترمزگیری، ناخودآگاه خاموش می‌شود. دارندگان مدل‌های دوگانه‌سوز نیز از عملکرد نامناسب موتور در هنگام تغییر کاربری سوخت بنزین به گاز و یا برعکس خبر داده بودند.

    در این باره عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز، مشکلات فوق را ناشی از ECU این خودرو دانسته و اظهار کرده بود که دلیل بروز مشکل در خودروهای پژو پارس‌ دوگانه‌سوز این است که این خودروها کماکان از یک ECU که بر اساس بنزین طراحی شده استفاده می‌کنند و وقتی گاز به مدار می‌آید مشکلات آغاز می‌شود.
     

    محمدرضا زارع، ::: یکشنبه 87/3/19::: ساعت 10:2 عصر
    نظرات دیگران: نظر


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 9
    بازدید دیروز: 2
    کل بازدید :112547

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من
    محمدرضا زارع،

    >>آرشیو شده ها<<
    آرشیو مطالب 1
    آرشیو مطالب 2
    آرشیو مطالب 3
    آرشیو مطالب 4
    آرشیو مطالب 5
    آرشیو مطالب 6
    آرشیو مطالب 7
    آرشیو مطالب 8
    آرشیو مطالب 9
    آرشیو مطالب 10
    آرشیو مطالب 11
    آرشیو مطالب 12
    آرشیو مطالب 13
    آرشیو مطالب 14
    آرشیو مطالب 15
    آرشیو مطالب 16
    آرشیو مطالب 17
    آرشیو مطالب 18
    آرشیو مطالب 19
    آرشیو مطالب 20
    23/3/87
    24/3/87
    25/3/87
    26/3/87

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    از همه جا-از همه چیز-اخبارهای مورد علاقه من-مقالات-یادداشتهای من

    >>لینک دوستان<<
    سایت درج آگهی و تبلیغ رایگان اینترنتی پیام سرا
    دعوت به دوستی کلیک کنید

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<
    پارسی بلاگ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ
    2006-ParsiBlog™.com ©